Judecatorii Curtii de Apel Bucuresti au motivat, vineri, decizia privind arestarea acestuia. Judecatorii au aratat in motivare ca patronul GFR, Gruia Stoica, are atitudine nesincera, reprezinta un pericol pentru ordinea publica, dar si faptul ca aare o mentalitate infractionala.
Magistratii de la Curtea de Apel sustin ca s-a impus arestarea preventiva pentru 29 de zile pe numele lui Gruia Stoica, deoarece a avut o atitudine nesincera in instanta, incercand sa induca ideea ca cele 3 milioane de euro ar fi fost de fapt onorariul avocatului Doru Bostina. Bostina a recunoscut, insa, ca Gruia Stoica a incercat sa-l foloseasca pentru traficarea influentei.
Patronul GFR, Gruia Stoica, a fost arestat pentru 29 de zile, joi, decizia fiind atacata deja cu recurs de omul de afaceri. Stoica este urmarit penal intr-un dosar de coruptie, fiind acuzat ca ar fi dat 3 milioane de euro pentru a castiga o licitatie. Decizia arestarii lui Gruia Stoica este una executorie, asadar omul de afaceri va merge in arest, in asteptarea sentintei la recurs.
Vezi aici detalii de culise despre caracatita gandita si finantata de Gruia Stoica
Proprietarul Grup Feroviar Roman a fost retinut pentru 24 de ore, miercuri, fiind acuzat de infractiunea de cumparare de influenta, iar avocatul sau, Doru Bostina este acuzat de trafic de influenta in acelasi dosar.
Gruia Stoica este acuzat de procurorii DNA de savarsirea infractiunii de cumparare de influenta. Acuzatiile au legatura cu o procedura de licitatie publica lansata in luna mai 2013 de SC Complexul Energetic Oltenia SA Targu Jiu, avand ca obiect servicii de transport feroviar de carbune pentru sucursala Electrocentrale Craiova II, sucursala Electrocentrale Isalnita si sucursala Electrocentrale Turceni, contract cu o valoare foarte mare.
Printre firmele care au primit invitatii de participare se afla CFR Marfa si Grup Feroviar Roman SA Bucuresti.
Gruia Stoica i-a oferit avocatului Doru Catalin Bostina o suma mare de bani, pentru ca acesta sa-si foloseasca influenta pe langa directorul general al CFR Marfa, astfel incat directorul sa-i divulge pretul pe care CFR Marfa urma sa il ofere in cadrul licitatiei, au anunta aceleasi surse judiciare.
“Cum a sifonat directorul CFR Calatori subventiile de la stat.
De cum protectorul sau, puscariasul Relu Fenechiu l-a instalat ditamai jupanul la CFR Calatori, Valentin Dorobantu s-a si apucat de treaba.
Dar nu cea pentru care este platit din bani publici, bineinteles.
Dorobantu a trecut imediat la aplicarea unui plan
minutios de falimentare fortata a companiei de stat aflata in subordine,
a carei activitate a fost pur si simplu sabotata sistematic, dupa cum
s-au plans in mod repetat chiar angajatii de la CFR Calatori, totul in
beneficiul concurentilor din domeniul privat.
Dupa mine, potopul!
Aceasta pare sa fie singura strategie manageriala dupa care se
calauzeste Valentin Dorobantu in conducerea CFR Calatori.
Astfel, in doar cateva luni, noul „manager privat”, dupa cum scrie acum pe cartea de munca a fostului director, a desfiintat nu mai putin de 200 de
trenuri rentabile.
Acum, s-ar putea crede ca poate lucrurile nu mergeau
bine si atunci seful a fost nevoit sa ia masuri drastice…
Numai ca aceleasi rute, care au fost apoi cedate operatorilor privati, produc
bani frumosi pentru acestia.
Totul a fost posibil prin punerea celor mai
rentabile curse la ore total nepotrivite si umflarea preturilor
biletelor, astfel ca, in scurt timp, calatorii au disparut cu totul din
trenurile companiei de stat.
In schimb, la organizarea licitatiilor
intervalului orar, firmele de casa ale „caracatitei Fenechiu” au primit
cele mai bune ore.”