Magistratii Curtii de Apel Ploiesti au motivat decizia definitiva de ACHITARE a celor 20 de lucratori vamali de la Aeroportul Otopeni, acuzati de aproximativ 8.000 de fapte de coruptie.
“Analizand punctual si individual acuzatia pentru fiecare inculpat, prin prisma dovezilor administrate pe intreg parcursul procesului penal, Curtea constata ca niciunul din cele 7.897 acte materiale de luare de mita si, respectiv, de primire de foloase necuvenite nu este dovedit pentru a se stabili data, locul si circumstantele de fapt in care a fost comis in concret, asa cum s-a decis prin hotararea instantei de trimitere”, arata magistratii.
Niciunul dintre cei 20 de inculpati nu au recunoscut, in timpul procesului, acuzatiile DNA.
Probele-cheie au fost cele 104 procese-verbale, realizate in perioada februarie-mai 2006, de un investigator sub acoperire. Acesta inregistra audio-video cum vamesii primeau bani de la comisionarii vamali. Atunci cand au fost audiati in fata judecatorului, in sedinta publica, comisionarii vamali au spus ca nu au oferit niciodata bani.
Citeste si: DESPAGUBIRI IMENSE pentru VAMESII de la Otopeni care au fost ACHITATI
In timpul procesului, judecatorii au mai observat ca nu intotdeauna consemnarile din procesul-verbal erau confirmate de inregistrarile video, iar aparatura nu a surprins, in unele cazuri, momentul in care erau dati banii.
Astfel, judecatorii au atras atentia ca, in acel caz “mijloacele de dovada constau, preponderent, in activitati specifice desfasurate de un agent al statului infiltrat autorizat, si contin informatii indoielnice tocmai cu privire la vinovatia faptuitorilor”.
Curtea de Apel a mai pus in discutie si alte probe, denunturile facute de angajatii a doua firme de comisionariat vamal, care au declarat la DNA ca au dat mita unor vamesi: “Invinuiri abstracte si generale ce genereaza imposibilitatea de a identifica vreun act material de luare de mita”.
Citeste si: LOVITURA pentru DNA: ACHITARE in ”lotul vamesilor” dupa opt ani
Magistratii arata ca nicio proba nu a demonstrat ca vamesii au solicitat bani, iar denuntatorii, comisionari vamali, au confirmat ca era vorba de o practica pe care chiar firma la care lucrau au initiat-o. “Totodata, administrarea echitabila a probelor, ca parte a unui proces echitabil, ocupa un loc preeminent intr-o societate democratica si nu poate fi sacrificata in favoarea eficientei luptei impotriva coruptiei”, mai arata Curtea de Apel Ploiesti.
Sursa foto: romaniatv.net
“Prin impunerea lui Alexandru Petrescu in fruntea C.A. vicepresedinte PSD Diaspora, Ioan Rus a demonstrat ca isi continua campania de politizare si distrugere a companiei CFR Calatori. In octombrie 2014, Poşta Română, condusa de Alexandru Petrescu, a distribuit în timpul campaniei prezidenţiale, alături de talonul de pensie, peste patru milioane de flyere, comandate şi plătite de PSD, prin care pensionarii erau anunţaţi că prezidenţiabilul ACL, Klaus Iohannis, vrea să le taie pensia dacă va ieşi preşedinte. Scandalul fluturaşilor otrăviţi împărţiţi de pesedişti a izbucnit înaintea primului tur al alegerilor prezidenţiale. Numirea pesedistului Alexandru Petrescu in fruntea CA de la CFR Calatori vine dupa ce Ioan Rus l-a impus ca manager general pe udemeristul Iosif Szentes, cel care a candidat pe lista UDMR, fara succes, la alegerile parlamentare intr-un colegiu din Vrancea. Acesta s-a remarcat in anii trecuti prin faptul ca impreuna cu fostul director general al CFR Calatori, Valentin Dorobantu zis “SMART”, in prezent dirijorul trenurilor private de la Regiotrans Brasov si ulterior cu Vasile Secara,aflat acum sub control judiciar , au tesut mersul trenurilor in interesul companiilor private de transport feroviar de calatori, punand astfel umarul la ruinarea companiei de stat. Totodata, Ioan Rus ii mentine in CA de CFR Calatori pe directoarea Dana Galbeni Rachila, cea care este acuzata de Curtea de Conturi a Romaniei de insusirea ilegala de catre mai multe persoane din ograda Ministerului Transporturilor de indemnizatii conform OUG 109/2011 din CA si AGA in valoare de circa 1.200.000 de euro. Mai mult, Dana Galbeni Rachila a detinut o firma impreuna cu cea care dirijeaza si regizeaza de ani buni toate achizitiile “in totalitate legale” de la CFR Calatori – Carmen Maria Popescu. Dar, in acealasi timp, ministrul transporturilor, Ioan Rus, il mai mentine in CA de la CFR Calatori si pe controversatul Iulius Dan Plaveti, implicat in mai multe inginerii imobiliare”