duminică, februarie 12, 2023
Rss
Advertisement
  • Mondonews
  • Stiri
    • Politica
    • Economie
    • Externe
    • Social
    • Coronavirus
  • Administratie
  • Sport
  • Life
    • Imobiliare
    • Auto
    • Turism
    • It/Stiinta
    • Horoscop
  • Meteo
  • Sanatate
  • Top 10 Mondo
  • Statistici Covid 19
  • Contact
Nici un rezultat
Vezi toate rezultatele
  • Mondonews
  • Stiri
    • Politica
    • Economie
    • Externe
    • Social
    • Coronavirus
  • Administratie
  • Sport
  • Life
    • Imobiliare
    • Auto
    • Turism
    • It/Stiinta
    • Horoscop
  • Meteo
  • Sanatate
  • Top 10 Mondo
  • Statistici Covid 19
  • Contact
Nici un rezultat
Vezi toate rezultatele
Nici un rezultat
Vezi toate rezultatele
Acasa breaking news

Fostul director CNADNR, NARCIS NEAGA, pus sub control judiciar pe CAUTIUNE de 300.000 de lei. UPDATE

Olga Teodorescu de Olga Teodorescu
decembrie 23, 2015
3 Minute durata de citit
81
2
FOST DIRECTOR, CNADNR, NARCIS NEAGA, AUDIAT, SEDIUL DNA, DOSAR, AUTOSTRADA, SIBIU ORASTIE, CALITATE, SUSPECT
87
SHARES
434
VIZUALIZARI
Share on FacebookShare on Twitter

Fostul director al CNADNR NARCIS NEAGA s-a prezentat miercuri la sediul DNA in dosarul privind autostrada Sibiu – Orastie, au declarat surse judiciare pentru Agerpres.

UPDATE 23.00 Procurorii DNA au dispus, fata de fostul director al CNADNR, NARCIS NEAGA, masura CONTROLULUI JUDICIAR PE CAUTIUNE in valoare de 300.000 lei, fiind cercetat pentru ABUZ IN SERVICIU daca functionarul public a obtinut pentru sine sau pentru altul un folos necuvenit.

“NARCIS NEAGA va depune o cautiune in valoare de 300.000 lei, care va fi consemnata pe numele inculpatului la dispozitia PICCJ—DNA sau prin constituirea unei garantii reale, mobiliare ori imobiliare, in limita sumei de 300.000 lei, in favoarea PICCJ — DNA. Cautiunea se va depune in termen de 10 zile. Inculpatului Neaga i se atrage atentia ca nedepunerea cautiunii atrage inlocuirea masurii cu alta mai grava”, se arata intr-un comunicat al DNA postat miercuri seara pe site-ul institutiei.

Procurorii sustin ca, in 15 mai 2014, NARCIS NEAGA, in calitate de director general al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania SA (CNADNR), a procedat la suspendarea abuziva a unui contract de servicii privind ”Supervizare Autostrada Orastie — Sibiu’ si a platilor aferente acestuia, cu incalcarea dispozitiilor contractuale, a conditiilor FIDIC (Federatia Internationala a Inginerilor Consultanti) si a dispozitiilor legale”, se arata in comunicat.

DNA precizeaza ca, ulterior, acesta a desemnat Directia Regionala de Drumuri si Poduri Brasov pentru a superviza lucrarile de constructie a autostrazii si pentru a indeplini obligatiile contractuale in perioada de desfasurare a contractelor de lucrari privind: ”Proiectare si executie Autostrada Orastie — Sibiu, Lot 3: km 43+855 — km 65+965′, ”Proiectare si executie Autostrada Orastie — Sibiu, Lot 3: km 65+965 — km 82+070′.

“Apoi, inculpatul a reziliat contractul de supervizare in conditii nelegale si a refuzat plata facturii emisa de catre liderul asocierii care asigurase initial serviciile de supervizare a lucrarilor si, pe cale de consecinta, in mod nefundamentat, a refuzat decontarea facturii din fondul de coeziune (fonduri europene). Ulterior, printr-o Sentinta arbitrala, Curtea de Arbitraj Comercial International de pe langa Camera de Comert si Industrie a Romaniei a admis in parte cererea formulata de liderul asocierii care asigurase initial serviciile de supervizare a lucrarilor si a obligat CNADNR SA la plata sumei de 3.139.109,20 lei plus TVA, precum si a penalitatilor de intarziere, calculate de la 15 mai 2014 pana la 23 decembrie 2014, data inregistrarii cererii arbitrale”, se spune in document.

Anchetatorii au retinut ca toate aceste actiuni au avut drept consecinta directa plata, de la bugetul de stat (si nu din fondul de coeziune), catre liderul asocierii careia i s-a reziliat contractul de supervizare, a sumei de peste 3,1 milioane lei (reprezentand pretul serviciilor de supervizare pentru perioada octombrie 2013 — decembrie 2013), a penalitatilor aferente, precum si plata serviciilor de supervizare (prestate ulterior suspendarii contractului de catre Directia Regionala de Drumuri si Poduri Brasov).

“Prin suspendarea si respectiv rezilierea contractului de supervizare a fost favorizat antreprenorul (societatea executanta a lucrarilor de constructie) care, in acest mod, a beneficiat de inchiderea neconformitatilor si avizarea la plata a situatiilor de lucrari, in conditiile in care supervizorul suspendat constatase deficiente de executie si utilizarea de materiale necorespunzatoare. Mai mult, prin suspendarea contractului si inlocuirea Inginerului FIDIC (a supervizorului) cu incalcarea procedurii, respectiv prin neacordarea preavizului si nepreluarea documentelor de la supervizorul initial, noul supervizor desemnat a fost pus in imposibilitatea urmaririi lucrarilor. Faptul ca dupa suspendarea contractului de supervizare, intr-o perioada scurta au fost gasite solutii pentru inchiderea neconformitatilor si aprobarea la plata a lucrarilor denota ca scopul suspendarii contractului de supervizare a fost de a asigura antreprenorului posibilitatea decontarii unor lucrari neconforme”, au constatat anchetatorii.

Pe timpul cat se afla sub control judiciar, dispus pentru 60 de zile, NARCIS NEAGA trebuie sa respecte urmatoarele obligatii: sa se prezinte la DNA si la Sectia 3 Politie Bucuresti ori de cate ori este chemat; sa informeze de indata cu privire la schimbarea locuintei; sa se prezinte la Sectia 3 Politie, conform programului de supraveghere sau ori de cate ori este chemat; sa nu paraseasca teritoriul Romaniei, decat cu incuviintarea prealabila a procurorului competent; sa nu se apropie de ceilalti inculpati/alti participanti la comiterea infractiunii/ martorii din dosar si sa nu comunice cu acestia direct sau indirect, pe nicio cale.

“Inculpatului NARCIS NEAGA i s-a atras atentia ca, in caz de incalcare cu rea-credinta a obligatiilor care ii revin, masura controlului judiciar se poate inlocui cu masura arestului la domiciliu sau masura arestarii preventive”, precizeaza DNA.

Conform surselor, el a fost citat in calitate de suspect.

Pe 8 decembrie, Adunarea Generala Extraordinara a Actionarilor CNADNR a decis inlocuirea lui Narcis Neaga cu Catalin Homor la conducerea companiei, ordinul in acest sens fiind semnat de ministrul Transporturilor, Dan Costescu.

Stire in curs de actualizare

Sursa foto: gandul

loading...
Articolul Anterior

TRAGEDIE intr-o comuna din Satu Mare. Primarul a facut INFARCT la ultima sedinta inainte de Craciun

Urmatorul Articol

DACIAN CIOLOS: Nu am INTENTIA sa candidez in 2016

Similare

Mario Iorgulescu, condamnat! Câți ani de închisoare a primit pentru omor
Social

Mario Iorgulescu, condamnat! Câți ani de închisoare a primit pentru omor

februarie 10, 2023
Psihologul criminalist Tudorel Butoi îi face praf pe frații Tate: ”Nu pot spune decât că acestor plângăcioși….
Social

Psihologul criminalist Tudorel Butoi îi face praf pe frații Tate: ”Nu pot spune decât că acestor plângăcioși….

februarie 2, 2023
Stenograme din dosarul Victor Pițurcă. Cum se împărțeau ”lovelele”
Social

Stenograme din dosarul Victor Pițurcă. Cum se împărțeau ”lovelele”

februarie 2, 2023

Comments 2

  1. SMECHERII DE LA TRANSPORTURI? says:
    7 ani ago

    Fostul director al CFR Călători Braşov Gheorghe Rădulescu a fost condamnat de Tribunalul Braşov la trei ani şi şase luni de închisoare cu executare, iar fostul preşedinte al directoratului CFR Călători Vasile Secară şi pe Nicolae Berindean, fost şef oficiu juridic la CFR Călători, la 2 ani şi 8 luni cu suspendare pentru şantajarea predecesorului lui Rădulescu, care a solicitat în instanţă să fie repus în funcţie.
    Tribunalul Braşov a decis, ieri, în primă instanţă, condamnarea fostului director al CFR Călători Braşov Gheorghe Rădulescu la trei ani de închisoare, la care s-a adăugat un spor de pedeapsă de şase luni pentru şantaj. Din pedeapsă, lui Rădulescu i-a fost scăzută durata reţinerii şi arestării la domiciliu, respectiv 28 ianuarie – 4 aprilie 2015.
    De asemenea, judecătorii Tribunalului Braşov i-au condamnat pe fostul preşedinte al directoratului CFR Călători Vasile Secară şi pe Nicolae Berindean, fost şef oficiu juridic la CFR Călători, la doi ani şi opt luni de închisoare cu suspendare sub supraveghere pe o periaodă de trei ani şi pedeapsa complementară a interzicerii unor drepturi pe o perioadă de doi ani.

    Răspunde
  2. SMECHERII DE LA TRANSPORTURI? says:
    7 ani ago

    Cam asta auzim peste tot, oamenii lui Dragnea, oamenii lui Zgonea , oamenii lui…
    Si anul acesta, Iosif Szentes si-a facut datoria catre operatorii privati si impreuna cu actualul ministru al Transporturilor Dan M. Costescu, care pana de curand a fost directorul general al CFR SA, a tesut un nou mers al trenurilor, care a intrat in vigoare din 13 decembrie 2015, prin care efectiv se devalizeaza compania CFR Calatori doar ca sa faca jocurile operatorilor privati.
    In noul mers al trenurilor tesut de Szentes si Costescu, zeci de trenuri regio ale CFR Calatori (adica personale) destinate in special navetistilor, pensionarilor, elevilor si studentilor au fost transformate in trenuri interregio.
    In schimb, trenurile operatorilor privati au fost incluse in noul mers cu 5-10 sau 15 minute inaintea trenurilor operate de CFR Calatori ca sa-i fure calatorii de la compania de stat. Mai mult, prin transformarea trenurilor regio in interregio, pretul calatoriei s-a dublat sau chiar mai mult, dar durata de deplasare este aceeasi.
    Fostul ministru al Transporturilor, Relu Fenechiu, şi fostul manager privat al CFR Călători, Valentin Dorobanţu, au fost preocupaţi să umfle conturile „băieţilor deştepţi” de la calea ferată prin subvenţii foarte mari, în timp ce compensaţiile pentru CFR Călători erau tot mai modeste în raport cu numărul călătorilor. Astfel, prin H.G. nr. 78/2013, pentru aprobarea actelor adiţionale nr. 1 pe anul 2013 la contractele de servicii publice în transportul feroviar de călători pentru perioada 2012-2015, Fenechiu a pecetluit opera de punere pe butuci a CFR Călători regizată pe ultima sută de metri a guvernului Emil Boc, prin HG nr 74/2012.
    Dar fostul manager privat Valentin Dorobanţu, susţinut tacit de fost director al Direcţiei Feroviare din Ministerul Transporturilor, Claudiu Dumitrescu, dar si de adjunctul sau Marin Stancu, care cum vrea sa devina secretarul general al Ministerului Transporturilor, au acceptat ca pe mai multe rute rentabile operate de CFR Călători să fie introduse mai multe trenuri ale operatorilor privaţi.
    S-au introdus ilegal mai multe perechi de trenuri personale (regio), la anumite ore de vârf, în aşa fel încât să fure călătorii companiei de stat.
    Ulterior, inainte de a pleca de la Ministerul Transporturilor, Ioan Rus a emis si el un ordin prin care favorizeaza operatorii privati de tranport feroviar de calatori, in detrimentul companiei de stat.
    In urma cu ceva timp, directorul general al compania CFR Calatori, Iosif Szentes, a dispus incredintarea, fara licitatie , a sumei de 7.200.000 de lei, adica circa 1.600.000 de euro, catre societatea „Informatica Feroviara” pentru prestarea de servicii informatice.
    Potrivit informatiilor , incredintarea acestei sume mari de bani s-a facut si ca urmare a faptului ca Iosif Szentes este prieten bun cu Valentin Dorobantu, fostul controversat director al CFR Calatori, ajuns acum la operatorul privat Regiotrans Brasov, iar sotia lui Dorobantu este sefa la „Informatica Feroviara” . Trebuie precizat ca nu este prima data cand CFR Calatori da sume mari de bani, fara licitatie, catre „Informatica Feroviara” si aceata metoda a aplicat-o si fostii directori Valentin Dorobantu si Vasile Secara, iar acum Szentes continua practica predecesorilor sai.
    Insa, aceasta atribuire cu dedicatie nu se putea face fara acordul celor doua doamne care dirijeaza si aranjeaza de multi ani, in functie de interese, toate achizitiile si licitatiile de la CFR Calatori- Carmen Maria Popescu si Elena Miu.
    Nu trebuie omis faptul ca Dorobantu si Szentes au fost primii care, in 2012, au „tesut” mersul trenurilor in interesul operatorilor privati.
    Iosif Szentes este cunoscut in randul ceferistilor ca un sustinator infocat al operatorilor de transport feroviar de calatori privati.
    În perioada 28 ianuarie 2013 – 16 iunie 2014, inculpatul Călin Mitică a dispus remiterea cu titlu de mită, în 12 tranşe succesive, a sumei totale de 414.392 lei, inculpatului Gavriş Teodor Alexandru, şef Serviciu Automotoare şi ulterior, director de tracţiune în cadrul S.N.T.F.C. C.F.R. CĂLĂTORI S.A., pentru ca acesta din urmă să sprijine interesele de afaceri ale S.C. REMARUL 16 FEBRUARIE S.A. Cluj Napoca, astfel încât să obţină contractele de servicii Revizie tip R 7 la Automotoarele Desiro „Săgeata Albastră”, în valoare maximă de 220.990.260 lei şi Revizie tip R8 la automotoarele Desiro „Săgeata Albastră” (ambele contracte fiind atribuite de autoritatea contractantă S.N.T.F.C. C.F.R. Călători S.A.)
    Se pune intrebarea , Gavris Teodor Alexandru a luat mita singur ?
    Se pare ca nu, nici nu avea cum.
    Dar pe unde “zace” raportul Ministrului Transporturilor, Ramona Manescu inaintat la organele competente ,referitor la activitatea “ireprosabila” a unora de la CFR Calatori in decursul anului 2013 din care rezultau clar probe pentru comiterea unor posibile fapte de coruptie?
    Ulterior, fostul ministru, Ioan Rus l-a impus ca manager general pe udemeristul Iosif Szentes.
    Acesta s-a remarcat in anii trecuti prin faptul ca impreuna cu fostul director general al CFR Calatori, Valentin Dorobantu zis “SMART”, in prezent dirijorul trenurilor private de la Regiotrans Brasov si ulterior cu Vasile Secara,in prezent inculpat , au tesut mersul trenurilor in interesul companiilor private de transport feroviar de calatori, punand astfel umarul la ruinarea companiei de stat.
    Cei care au condus si conduc CFR Călători în ultimii ani cum ar fi si Valentin Dorobanţu,Secara Vasile,Szentes Iosif, au fost si sunt preocupaţi să falimenteze compania de stat.
    Singura lor grijă a fost să umfle conturile „băieţilor deştepţi” de la calea ferată prin subvenţii foarte mari, în timp ce compensaţiile pentru CFR Călători erau tot mai modeste în raport cu numărul călătorilor.
    În acelaşi timp, în 2012 şi 2013, fostul director general Valentin Dorobanţu a depus eforturi susţinute ca mersul trenurilor să fie intocmit în funcţie de interesele băieţilor deştepţi de la calea ferată, cedând astfel o serie de trasee rentabile ale CFR Călători în favoarea operatorilor privaţi de transport feroviar de persoane,in asa fel incat Regionale ca Bucurestiul si Brasovul sa ajunga “in sapa de lemn”?
    Mai tarziu, echipa de conducere a CFR Călători, în frunte cu directorul Vasile Secară, a tesut un nou mers al trenurilor , prin care o serie de rute rentabile, care aduc foarte mulţi bani companiei CFR Călători, au fost cedate către operatorii privaţi.
    Directori de la stat continua sa fie garantaţi de privaţi.
    Preşedintele Comitetului director al CFR Călători, Vasile Secară, era “ajutat” în demersul de cedare a rutelor rentabile către operatorii privaţi de către unul dintre membrii Comitetului director- Iosif Szenteş, cel care împreună cu Valentin Dorobanţu au întocmit mersul trenurilor din decembrie 2012 si 2013, prin care operatorii privaţi de transport feroviar de călători au fost favorizaţi în detrimentul CFR Călători?
    Ori poate se verifica si cum un teren extrem de valoros de la Cluj al companiei CFR Calatori, a ajuns definitiv la un om de afaceri tot din Cluj prin girul nemijlocit al lui Secara Vasile?
    Ministrul Transporturilor , DAN M. COSTESCU , ce zice , ce face , ca de stiut , stie sau poate trebuie sa-l ajute DNA-ul ?
    Premierul Dacian Ciolos ar trebui sa ia aminte la ilegalitatile la adresa “tehnocratului” Dan Costescu si sa-l demita, pentru ca in niciun caz nu va avea performantele scontate in acest sector economic atat de dificil, condus acum de o marioneta a lui Liviu Dragnea, dar si a verosilor oameni de afaceri care nu stiu alta cale de a face business decat implicand si devalizand banii statului?

    Răspunde

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

  • Mondonews
  • Stiri
  • Administratie
  • Sport
  • Life
  • Meteo
  • Sanatate
  • Top 10 Mondo
  • Statistici Covid 19
  • Contact
Servicii SEO Bucuresti, profesionale © adfel.ro

© 2020 Mondonews - Toate drepturile rezervate

Nici un rezultat
Vezi toate rezultatele
  • Mondonews
  • Stiri
    • Politica
    • Economie
    • Externe
    • Social
    • Coronavirus
  • Administratie
  • Sport
  • Life
    • Imobiliare
    • Auto
    • Turism
    • It/Stiinta
    • Horoscop
  • Meteo
  • Sanatate
  • Top 10 Mondo
  • Statistici Covid 19
  • Contact

© 2020 Mondonews - Toate drepturile rezervate

Login to your account below

Forgotten Password?

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In