Metrorex va introduce in circulatie incepand de miercuri NOILE TRENURI cumparate de la firma CAF Spania, in urma unui contract de peste 97 de milioane de euro, acestea urmand sa circule pe magistrala Pipera – Piata Victoriei – Piata Unirii – Berceni.
TRENURILE vor circula pe Magistrala 2 (Pipera – Aurel Vlaicu – Aviatorilor – Piata Victoriei 1 – Piata Romana – Universitate – Piata Unirii – Tineretului – Eroii Revolutiei – Constantin Brancoveanu – Piata Sudului – Aparatorii Patriei – Dimitrie Leonida – Berceni) si se vor numi Dunarea, Mures, Prut, Olt, Ialomita, Somes, Siret, Arges, Jiu, Buzau, Dambovita, Bega, Tisa, Prahova, Bistrita si Suceava. TRENURILE DE METROU vor fi puse in CIRCULATIE esalonat, in semestrul al doilea al anului 2014.
“NOILE TRENURI realizate de firma CAF Spania vor fi puse in FUNCTIUNE cu calatori in data de 9 iulie 2014. TRENURILE au fost cumparate in urma incheierii contractului comercial nr. 89/29.11.2011, in valoare de 97.012.450 euro fara TVA, privind achizitia a 16 trenuri noi de metrou, contract ce a fost atribuit in urma unei licitatii publice internationale”, se arata intr-un comunicat al Metrorex.
Citeste si: Trenurile spaniole de la metrou vor intra in subteran din luna mai
Potrivit contractului, primele patru TRENURI sunt realizate la Beasain, Spania, iar urmatoarele 12 sunt asamblate la Atelierele Grivita din Bucuresti.
NOILE TRENURI au sase vagoane, lungimea de 113,6 metri, latimea de 3,2 metri si capacitatea de a transporta un numar de 1.200 de calatori. Viteza maxima este de 80 km/h, iar viteza comerciala este de 40 km/h.
Din luna decembrie 2013 TRENURILE DE METROU au inceput sa soseasca esalonat la Bucuresti. In perioada ianuarie-iunie 2014, TRENURILE DE METROU produse de firma CAF au fost supuse unor probe statice si dinamice.
Citeste si: Noile trenuri de METROU intra in circulatie peste o luna. GALERIE FOTO
NOILE TRENURI vor avea un numar suplimentar de bare de sustinere, de scaune (sase pentru fiecare tren) si un loc special pentru biciclete. De asemenea, persoanele cu mobilitate redusa pot cobori sau urca mai usor din/in tren, sunt create doua spatii special amenajate pentru fixarea si asigurarea scaunului rulant si este aplicat textul Braille pe butoanele de comanda a deschiderii locale a usilor trenului.
Totodata, prin punerea in circulatie a NOILOR TRENURI este inlocuit in totalitate parcul de trenuri de constructie veche mentinut in circulatie pe magistralele 1, 2 si 3 si este redus consumului de energie electrica cu aproximativ cinci la suta, in timp ce costurile cu mentenanta pentru cele 16 TRENURI sunt mai mici cu aproximativ 40 la suta fata de costul suportat pentru cele vechi.
Introducerea in serviciul comercial a TRENURILOR CAF va avea ca rezultat direct inlocuirea in totalitate a parcului de TRENURI de constructie veche pe magistralele 1, 2 si 3.
SUB PRIVIREA NEPUTINCIOASA A DL. IOAN RUS, MINISTRUL TRANSPORTURILOR,SUBALTERNII ISI FAC DE CAP? O MICA AFACERE “MARCA” CARMEN MARIA POPESCU, DIRECTOAREA DE ACHIZITII DE LA CFR CALATORI? “Firma lui Florin Walter a încasat în 2013 peste 1 milion de euro de la compania de stat. Externalizarea serviciilor de curățenie a trenurilor care pleacă din Gara de Nord a umplut cu milioane de euro conturile firmei Romprest. Dacă în primele șase luni ale anului, CFR Călători București a decontat peste 500.000 de euro firmei Romprest Servicii Integrate, în 2013, firma patronată de Florin Walter, a golit bugetul companiei feroviare de peste 1,13 milioane de euro pentru așa-zise sevicii de salubrizare a trenurilor. Numai din salubrizarea vagoanelor de călători, Romprest a încasat aproximativ 500.000 de euro. Potrivit registrului operațiunilor generatoare de obligațiuni de plată al CFR Călători București, în perioada ianuarie-decembrie 2013, conducerea CFR Călători București a decontat peste 5,13 milioane de lei firmei Romprest . Pe lângă salubrizarea vagoanelor, angajații Romprest sunt plătiți pentru compactare gunoi, colectare gunoi, manipulare acumulatori, colectare transport depozitare gunoi, salubrizare automotoare, deszăpezire, salubrizare, gunoi menajer, colectare gunoi menajer, colectare transport depozitare gunoi menajer și salubrizare automotoare Desiro. Pe lângă serviciile de curățenie în trenuri, Romprest a încasat peste 1,1 milioane de lei pentru servicii de salubrizare. „Milioane de euro se cheltuiesc anual de către conducerile celor opt regionale CFR Călători. Romprest încasează bani și pentru manipularea acumulatorilor, în contul firmei intrând peste 670.000 de lei. Serviciile de curățenie a automotoarelor și a Săgeților Albastre a costat aproximativ 1,1 milioane de lei” NORMAL CA MAI SUNT SI ALTE FIRME CU ABONAMENT LA CARMEN MARIA POPESCU , PE LA TIMISOARA , IASI , BRASOV, CONSTANTA , CLUJ,ETC.
Aceste trenuri de metrou CAF luate de la spanioli sunt niste porcarii. N-au aer conditionat si este foarte cald in ele.