Importatorii de automobile din Romania sustin, intr-un comunicat de presa, ca proiectul privind noua TAXA AUTO trebuie sa aiba in vedere innoirea parcului auto din Romania, in conditiile in care varsta medie a acestuia, de circa 11-12 ani, este semnificativ mai mare decat cea din Uniunea Europeana (aproximativ opt ani).
“De precizat ca persoanele care au achitat deja taxa auto sub diverse forme nu vor mai intra sub incidenta timbrului de mediu iar aceia carora le-a fost restituita taxa de inmatricularea pot circula pe drumurile publice fara sa mai plateasca taxa”, a aratat Rovana Plumb, ministrul Mediului si Schimbarilor Climatice.
Referitor la principiile proiectului privind TIMBRUL DE MEDIU, Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania (APIA) considera ca acestea sunt corecte, masurabile si elimina confuziile, incurajand totodata achizitia de autovehicule cat mai putin poluante. APIA considera ca industria auto are nevoie in Romania de un cadru legislativ durabil care sa garanteze recuperarea investitiilor facute (cu precadere in ultimii ani) in productia si distributia de autovehicule de catre constructori, importatori si distribuitori autorizati. “Pentru aceasta, existenta unor instrumente de innoire a parcului auto, care stimuleaza achizitia de vehicule cat mai putin poluante, sunt elemente de politica sectoriala care trebuie folosite pentru atingerea obiectivelor de mediu dar si a celor de dezvoltare a activitatilor productive la nivelul economiei nationale, cu efecte directe asupra mentinerii locurilor de munca din Romania”, se arata intr-un comunicat.
APIA noteaza ca innoirea parcului auto din Romania este un obiectiv strategic pentru Romania, in conditiile in care varsta medie a acestuia, de circa 11-12 ani, este semnificativ mai mare decat cea din Uniunea Europeana (aproximativ opt ani). Acest indicator reflecta in mod sintetic nivelul de poluare a mediului din Romania, dar si masura in care acesta poate afecta sanatatea cetatenilor, emisiile poluante provenite de la autovehiculele cu norme de poluare inferioare, care s-au dublat anul trecut comparativ cu 2011, fiind factori recunoscuti de incidenta pentru multe afectiuni, potrivit sursei citate. “Apreciem initiativa Ministerului Mediului, dar mai ales, disponibilitatea pentru dialog manifestata de catre autoritati, in conditiile in care acest subiect a generat de-a lungul timpului numeroase controverse atat in Romania cat si in alte state membre UE (care s-au confruntat cu o procedura de infringement), rezolvarea sa fiind acum supusa unor noi initiative in spatiul european”, se mai arata in comunicat.
Dezbaterea publica organizata vineri de Ministerul Mediului privind proiectul timbrului de mediu a adus pareri pro si contra majorarii taxei pentru masinile Euro 3 si Euro 4, argumentele vizand descurajarea importurilor masive de masini second-hand si riscul de a nu mai putea vinde autoturisme autohtone din 2005-2007.