UPDATE: 17.50: La ora 15.30, autoritatile bulgare, care au coordonat operatiunile de salvare a echipajului, au anuntat scufundarea navei turcesti Ellande. Cei unsprezece marinari se afla, in prezent, in siguranta, in orasul Varna.
Nava turceasca Ellande s-a aflat in pericol de scufundare, vineri seara, in apele teritoriale bulgare la sud de localitatea Vama Veche.
Autoritatea Navala Romana (ANR) a fost informata, vineri seara in jurul orei 22.30, ca nava turceasca Ellande, fara marfa la bord, aflata in apele teritoriale bulgare la sud de Vama Veche, a ramas fara generatoare. Alerta COSPAS-SARSAT referitoare la situatia navei a fost primita de ROMATSA si retransmisa la ANR.
Citeste si: Aterizare de urgenta pe aeroportul Otopeni din cauza unui pasager cu probleme medicale
In asistenta au ajuns alte doua nave turcesti aflate in zona. Nava Ellande a refuzat ajutorul autoritatilor romane.
Sambata dimineata, in jurul orei 04.30, echipajul navei Ellande format din 11 persoane a fost preluat de catre una din navele turcesti aflate in asistenta. Au fost informate autoritatile bulgare. Nava Ellande era inclinata si in pericol de scufundare.
Sursa foto: rtv.net
Pentru Ministrul Transporturilor o rugaminte, stopati jaful si abuzurile de la CFR Calatori pana nu se vor intampla lucruri greu de reparat din punct de vedere uman si material ?!
Un offshore înregistrat în Ciudad de Panama, în Republica Panama, având un capital social de 1.000 de dolari şi un birou în Geneva, Elveţia, a încheiat recent cu CFR Călători un acord-cadru în valoare finală de 1.750.950 dolari SUA pentru livrarea de piese pentru locomotive diesel electrice.
Firma câştigătoare se numeşte Electric & Diesel Locomotiv Corporation şi a fost singura companie care a trimis o ofertă în cadrul procedurii de atribuire organizate de CFR Călători.
Procedura aleasă de conducerea CFR Călători a fost de tip “negociere, cu publicarea unui anunţ în prealabil” pe portalul achiziţiilor publice şi în jurnalul european de profil, reprezentanţii CFR Călători precizând că au optat pentru această variantă – prevăzută de legislaţia în domeniu – şi nu pentru cea a licitaţiei deschise tocmai pentru a “putea trage în jos de preţ”.
Cu toate acestea, oferta offshore-ului a fost declarată “admisibilă”, iar valoarea finală a contractului a fost mai mare decât estimarea iniţială a contractului. Astfel, estimarea iniţială a valorii contractului – suma pe care şefii CFR Călători au preconizat că o vor cheltui cu acest acord-cadru – a fost de 1.716.483 dolari fără TVA, dar valoarea finală a fost de 1.750.950 USD fără TVA, adică 5.851.677 lei. O diferenţă de 34.467 de euro”