Oficial european: Amenintarea cu DELOCAREA PRODUCTIEI RENAULT din Romania este EXAGERATA

Amenintarea cu DELOCAREA PRODUCTIEI RENAULT din Romania este EXAGERATA, dar asta nu inseamna ca imbunatatirea infrastructurii nu trebuie accelerata, avand in vedere ca lipsa autostrazii costa compania 30 de euro in plus de masina pentru transportul pana in Ungaria, a declarat vineri presedintele Comitetului Economic si Social European (CESE), Henri Malosse, in cadrul unei conferinte de presa organizata la finalul unei vizite in tara noastra.

“Guvernul a asigurat grupul Renault ca autostrada va fi gata pana in 2020, desi termenul initial era 2018. Nu sunt reprezentantul Renault aici, dar investitia din Romania este una strategica, pe termen lung. Nu cred ca faptul ca se va depasi termenul cu trei sau sase luni dupa perioada limita va schimba ceva. (…) Amenintarea cu delocarea mi se pare exagerata, dar asta nu inseamna ca nu trebuie accelerata infrastructura necesara in fiecare tara”, a precizat Henri Malosse.

Pe de alta parte, el a mentionat faptul ca, in prezent, din cauza absentei autostrazii, cheltuielile suplimentare ale companiei cu transportul pana la granita cu Ungaria sunt de 30 de euro pe masina.

Citeste si: ALINA GORGHIU: INVESTITIILE STRAINE au de suferit pentru ca VICTOR PONTA nu tine cont de PRIORITATI

In schimb, “in tabloul uzinelor Renault din intreaga lume, pozitionarea din Romania este a patra, deci riscul de delocare este mai mult rhetoric”, a spus oficialul european.

Henri Malosse a punctat faptul ca nu exista motive pentru franarea acestor investitii, mai ales ca exista fonduri europene aflate la dispozitia autoritatilor romane pentru modernizarea infrastructurii, desi exista inca probleme legate de aspectele juridice si, in special, de contestatii.

Presedintele Comitetului Economic si Social European (CESE), Henri Malosse, se va afla, in intervalul 15-18 aprilie, in Romania. Agenda vizitei a inclus intalniri cu primul ministru si presedintele tarii, dar si cu reprezentanti ai societatii civile — asociatii patronale, sindicate, asociatii studentesti, ONG-uri, mass-media si bloggeri.

Citeste si: MII DE ANGAJATI de la DACIA au iesit in STRADA pentru a cere inceperea lucrarilor la AUTOSTRADA PITESTI-SIBIU. REACTIA lui Ponta

Principalele teme de discutie au fost legate de crestere economica, competitivitate, in special in domeniul energiei, industriei si infrastructurii, ocuparea fortei de munca si modul de functionare a Comitetului Economic si Social din Romania.

Sursa foto: eesc.europa.eu