Omul de afaceri GRUIA STOICA, judecat pentru infractiunea de cumparare de influenta in legatura cu o licitatie organizata de Complexul Energetic Oltenia, a fost CONDAMNAT, joi, de Curtea de Apel Ploiesti la PATRU ANI de INCHISOARE cu executare.
Potrivit portalului instantelor de judecata, GRUIA STOICA a fost condamnat la PATRU ANI de INCHISOARE cu executare si trei ani de interzicere a exercitarii drepturilor, magistratii dispunand deducerea din pedeapsa aplicata a perioadei retinerii inculpatului, a perioadei in care a stat in arest preventiv, dar si a celei in care s-a aflat in arest la domiciliu, mentinand in acelasi timp masura arestului la domiciliu, relateaza Agerpres.
In acelasi dosar a mai fost condamnat si avocatul Doru Bostina, el primind trei ani de INCHISOARE cu executare pentru trafic de influenta, instanta mentinand masura preventiva a controlului judiciar.
Citeste si: GRUIA STOICA ramane in AREST la domiciliu
Cei doi inculpati sunt obligati la plata a cate 4.000 de lei cheltuieli judiciare catre stat.
Decizia Curtii de Apel Ploiesti nu este definitiva, ea putand fi atacata cu apel in termen de zece zile de la comunicare.
Omul de afaceri GRUIA STOICA a fost trimis in judecata la data de 12 februarie 2014, sub aspectul savarsirii infractiunii de cumparare de influenta, alaturi de avocatul Doru Bostina, acuzat de trafic de influenta. Potrivit DNA, in luna mai 2013, SC Complexul Energetic Oltenia SA (CEO) Targu Jiu a lansat public procedura de licitatie ce avea ca scop incheierea acordului cadru si a contractelor subsecvente avand ca obiect “Servicii de transport feroviar de carbune” pentru sucursala Electrocentrale Craiova II, sucursala Electrocentrale Isalnita si sucursala Electrocentrale Turceni.
Citeste si: GRUIA STOICA va avea cinci ZILE LIBERE pentru a-si face investigatii medicale
Conform fisei de date a achizitiei, valoarea estimata a contractului era de 473.068.410 lei, fara TVA (195.079.200 lei pentru SE Turceni, 105.414.600 lei pentru SE Craiova II si 172.574.610 lei pentru SE Isalnita). La data de 17 ianuarie 2014, CE Oltenia a transmis invitatii de participare la procedura in cauza (organizata conform normelor interne ale autoritatii contractante) catre CFR Marfa, SC Grup Feroviar Roman SA Bucuresti (GFR) si alte trei societati comerciale. Termenul de depunere a ofertelor de catre societatile comerciale dispuse sa ia parte la procedura de licitatie era data de 29 ianuarie 2014.
CFR Marfa si-a manifestat intentia de a participa la procedura de achizitie a serviciilor de transport feroviar de carbune pentru cele trei sucursale apartinand Complexului Energetic Oltenia si prin urmare a cerut sa i se elibereze documentatia de atribuire (fise de date, caiet de sarcini, model de contract subsecvent, model de acord cadru).
Potrivit rechizitoriului, la data de 22 ianuarie 2014, GRUIA STOICA, persoana care controleaza GFR SA, membra a grupului Grampet, i-a promis avocatului Doru Bostina ca-i va da suma de 3 milioane euro pentru ca acesta sa isi exercite influenta pe care a lasat sa se creada ca o are asupra directorului general al CFR Marfa (functionar public), pentru a-l determina sa isi incalce atributiile de serviciu si sa-i comunice pretul oferit de societatea pe care o conduce, la licitatia din 29 ianuarie 2014, asadar sa divulge date confidentiale. Acest demers avea ca scop adjudecarea de catre GRUIA STOICA a contractului ce facea obiectul licitatiei, respectiv transport carbune de la nivelul Complexului Energetic Oltenia.
Procurorii sustin ca, in acest context, avocatul Bostina i-a promis lui GRUIA STOICA faptul ca va inlesni, in schimbul sumei de trei milioane euro, aflarea ofertei de pret si va folosi pentru realizarea traficului de influenta un intermediar care poate exercita influenta directa asupra directorului general al CFR Marfa.
INCREDIBIL DAR ADEVARAT , CFR Călători – 1.539.435.720 lei datorii !!!!!!!!!!!!!!! DNA , CINE RASPUNDE , CINE PLATESTE ? DOROBANTU VALENTIN SI SECARA VASILE AU DEVALIZAT COMPANIA CFR CALATORI IN ULTIMII ANI, SI-AU DAT DEMISIA SI AU FUGIT IN LUME SUB PRIVIREA NEPUTINCIOASA SI COMPLICE A MINISTRULUI ? “Dupa ce s-a imbolnavit fix cand un corp de control scotocea prin dulapurile CFR Calatori Cluj, Vasile Secara a fost “uns” in functia de director CFR Calatori la nivel national. Nu au contat neregulile gasite la Cluj, ci au fost mai puternice “parghiile trandafirii” de care Secara s-a ajutat sa ajunga in top. La Cluj, Secara se poate mandri cu un contract de inchiriere incheiat intre CFR Calatori Cluj si SC Energobit care a fost prelungit cu de la sine putere de catre directorul Secara, care NU A MAI ORGANIZAT LICITATIE, iar cei de la Energobit au ocupat mai mult decat terenul respectiv si l-au si INTABULAT. Pe vremea comunistilor, Vasile Secara a fost secretar de partid al complexului CFR Cluj. Dupa anii 90, a devenit pesedist si inginer sef in gara clujeana, apoi sef adjunct de statie si sef de gara. In momentul de fata, la Vasile Secara au ramas neschimbate cel putin doua caracteristici: PSD si sefia. Inainte de Paste, in 2014, clujeanul a fost numit sef la CFR Calatori in noua structura de conducere a companiei. Cu toate acestea, el a plecat de la conducerea CFR Calatori Cluj in urma unor controale facute de CFR SA si Ministerul Transporturilor. In timpul unuia dintre aceste controale, Vasile Secara s-a imbolnavit brusc si a intrat in concediu medical. Mai amuzant este si ca verificarile respective s-au “imbolnavit”, iar rezultatele lor nu au mai fost date publicitatii.” Bravo domnule ministru RUS, PSD-ul o interminabila pepiniera penala. NU VA CRAPA OBRAZUL ??? Jolly-jokeri de la CFR Calatori. In urma cu ceva timp, compania CFR Calatori a incredintat, FARA LICITATIE , catre societatea Informatica Feroviara(UNDE ESTE MARE SEFA , SOTIA FOSTULUI MANAGER PRIVAT”SMART” DE LA CFR CALATORI, DOROBANTU VALENTIN), suma de 7.200.000 de lei pentru servicii informatice. De ce nu s-a facut licitatie? Numai fostul bos de la CFR Calatori, Vasile Secara, poate spune, dupa ce se va consulta cu stapana achizitiilor de la aceasta companie- Carmen Maria Popescu. Insa, nici pana in prezent, mersul trenurilor nu poate fi vizualizat on line, pe motiv ca site-ul este inactiv de un an de zile. Poate Corpul de control al ministrului Ioan Rus va verifica si achizitiile “in totalitate legale” de la CFR Calatori pastorite de Carmen Maria Popescu, dar si aranjamentele acesteia cu Vasile Secara si Elena Miu. Ori poate se verifica cum un teren extrem de valoros de la Cluj al companiei CFR Calatori, a ajuns la un om de afaceri din anturajul lui Ioan Rus?” “Prin intrarea in vigoare, pe 14 decembrie 2014, a noului mers al trenurilor, ministrul Transporturilor, IOAN RUS prin intermediul lui VASILE SECARA , a girat prabusirea companiei de stat- CFR Calatori, dar, in acelasi timp, a pus umarul serios la prosperitate operatorilor feroviari privati de transport persoane prin acordarea smechereasca, dar ilegala, de subventii uriase. Directori plătiţi de stat, garantaţi de privaţi. Astfel, pe rutele Braşov-Bucureşti, Braşov-Constanţa, Braşov- Sf.Gheorghe, Braşov- Timişoara, Braşov- Iaşi, Braşov- Alba Iulia, Timisoara-Sinicolaul Mare, Arad- Naldac şi retur au fost introduse trenuri, de tipul automotoarelor, deţinute de Regiotrans. „ Aceste rute operate de către CFR Călători sunt foarte rentabile, fapt pentru care este ilegal să fie introduse şi trenurile private. Prin această manevră, regionalele CFR Călători Braşov şi Bucureşti sunt extrem de afectate de introducerea acestor trenuri private, întrucât practică un tarif mai mic ca urmare a subvenţiei, şi astfel, zilnic, compania de stat este păgubită din greu. De exemplu, un bilet pe distanţa Bucureşti- Ploieşti, costă 7,5 lei, numai că Regiotrans Braşov beneficiază de o subvenţie mult mai mare decât CFR Călători” Trebuie precizat că unul dintre acţionarii de la firma braşoveană- Costel Comana, este în relaţii excelente cu fostul manager privat de la CFR Calatori- VALENTIN DOROBANTU, care acum este angajatul firmei Regiotrans Brasov, dar şi cu unul dintre actualii directori ai companiei de stat Iosef Szenteş, unul dintre artizanii „ţesăturilor” din mersul trenurilor pentru interesul privaţilor. Totodata, Costel Coman este in relatii extrem de apropiate si cu cei doi tesatori ai mersului pe 2015, adica dircetorii de la CFR SA- Viorel Scurtu si Marian Cotofana”
DE RASUL LUMII SAU DE RASUL CURCILOR? DL. RUS , “FELICITARI” AVETI SANGE IN INSTALATIE ! SCHIMBARI MASIVE IN CONDUCEREA CFR CALATORI ?! PROTAGONISTII AFACERILOR “IN TOTALITATE LEGALE” DE LA ACESTA SOCIETATE DE STAT, AU RAMAS IN FUNCTII… IOSEF SZENTES, CARMEN MARIA POPESCU, ALEXANDRINA GATEJ, CLAUDIU DUMITRESCU, DANA RACHILA GALBEN, MIU ILEANA, MANTESCU CRISTINA, LILIANA CONSTANTINESCU, ZAHARIA ADRIAN, NITA ROBERT, TIMIS BOGDAN, BERINDEAN NICOLAE,PROTOPOPU GABRIEL TELU, GAVRIS DORU, ETC. LA CARE SE ADAUGA DEMISIONATII DOROBANTU VALENTIN SI SECARA VASILE ? RUSINE … “Auditorii de conturi au recomandat foarte clar companiei CFR Calatori „inventarierea si înregistrarea în evidenta cadastrala a tuturor imobilelor aflate în proprietatea/folosinta SNTFC – „CFR Calatori” SA, evaluarea si înregistrarea acestora în evidenta contabila”, dar si „efectuarea punctajului între evidenta tehnico-operativa a terenurilor si evidenta contabila a acestora pentru toate sucursalele societatii”. Mai mult, se cere „efectuarea punctajului între evidenta tehnico-operativa a terenurilor si evidenta contabila a acestora pentru toate sucursalele societatii”. In plus, Curtea de Conturi a descoperit haosul institutionalizat privind contractele de inchiriere si achizitiile publice . Ca atare, se recomanda „calcularea, facturarea, evidentierea în contabilitate si încasarea veniturilor din penalitati conform clauzelor contractuale, pentru toate contractele de închiriere derulate în perioada 2012-2013″ si totodata a se „analiza cauzelor nerespectarii prevederilor legale privind achizitiile publice si luarea masurilor necesare pentru respectarea regulilor de estimare si de stabilire a valorii contractelor”. Artizanii acestui faliment programat cu buna stiinta sunt fostii directorii Valentin Dorobantu si mai nou Vasile Secara. Insa, ceea mai mare vina pentru jaful de la CFR Calatori o au ministrii Transporturilor care s-au perindat la butoanele acestei institutii, adica Anca Boagiu, Alexandru Nazare, Ovidiu Silaghi, Relu Fenechiu, Ramona Manescu, Dan Sova si Ioan Rus. De la finele lui 2012, presedintele Consiliului de Administratie de la CFR Calatori este foasta consiliera a lui Traian Basescu, Alexandrina Gatej, iar permanent in acest bord au fost protejata lui Radu Berceanu- Dana Galbeni Rachila, si jolly joker-ul feroviar, directorul general Claudiu Dumitrescu intrat de curand in vizorul DNA pentru spagi in dosarul Regiotrans Brasov. Ioan Rus impune omul UDMR în fruntea CFR Călători. Ca sa fie sigur ca CFR Calatori va fi trasa pentru totdeauna in depoul falimentului, Ioan Rus, l-a impus in fruntea companiei pe omul UDMR-ului- Iosif Szentes, cel care impreuna cu Valentin Dorobantu, a tesut mersul trenurilor, in 2012 si 2013, astfel incat compania de stat sa fie adusa in pragul falimentului, iar operatorii privati de transport sa prospere din subventiile uriase acordate cu generozitate de Ministerul Transportuilor. Mai mult, Szentes habar nu are de ce insemna management feroviar nici macar intr-o gara ca Chitila sau Peris, intrucat el a fost parasutat politic in bordul CFR Calatori de catre UDMR fiind adeptul mersul de tren cadentat, adica cel practicat acum de Regotrans. In 2009, Iosif Szentes a candidat in colegiul nr. 4 Vrancea pentru un fotoliu de deputat pe lista UDMR, si a refuzat sa-si depuna declaratia de avere pe site-ul companiei”