Primaria Municipiului Bucuresti ar fi trebuit sa desfiinteze peste 850 de posturi vacante din cadrul aparatului de specialitate al primarului general si din instutiile din subordine, in urma aplicării OUG nr. 77/2013.
Municipalitatea avea obligatia ca la 30 de zile de la intrarea in vigoare a legii – 2 iulie 2013 – sa desfiinteze posturile vacante si sa reduca posturile de conducere astfel incat sa reprezinte 12% din totalul posturilor.
Insa, nici la mai bine de trei luni de la intrarea in vigoare a legii, PMB si institutiile din subordine nu au intrat in legalitate, potrivit b365.ro. Primul proiect pe ordinea de zi a sedintei Consiliului General al Muncipiului Bucuresti din 29 iunie 2013 era proiectul de hotarare prin care se puneau in aplicare prevederile Ordonantei de Urgenta nr. 77/ 2013.
Dar primarul general s-a razgandit: a scos acel punct de pe ordinea de zi si, nici la mai bine de trei luni de la intrarea in vigoare a legii, Primaria Capitalei si institutiile din subordine nu au intrat in legalitate.
Potrivit raportului de specialitate al proiectului, in urma aplicarii prevederilor OUG nr.77/2013, la nivelul Municipiului Bucuresti ar fi trebuit sa se supuna spre aprobare un numar de 5.826 fata de 6.683 posturi deja aprobate, fiind desfiintate un numar de 857 de posturi. Din cele 5.826 de posturi, 506 erau de conducere.