Peste 900 de PLANGERI privind respectarea drepturilor pasagerilor in domeniul transportului aerian au fost inregistrate in Romania, in decursul a trei ani, incepand din 2010, si doar mica parte dintre acestea au fost retinute in vederea sanctionarii, se arata intr-un raport prezentat vineri de Comisia Europeana (CE).
Potrivit sursei citate, in perioada 2010-2012, din totalul celor 911 de PLANGERI raportate in Romania, 140 au fost consemnate in 2010, un numar de 406 in 2011, respectiv 365 in 2012.
Doar o mica parte a acestor reclamatii au fost retinute in vederea sanctionarii (intre 9 la suta, in 2010, si 3 la suta, in 2012), majoritatea lor fiind solutionate fara a fi nevoie de masuri de acest tip.
Analiza CE arata ca PLANGERILE adresate autoritatilor nationale, prin care se solicitau compensatii si asistenta, au revenit la nivele mai scazute dupa anul 2010, care a reprezentat o exceptie, in contextul crizei provocate de norul de cenusa vulcanica din Islanda sau al intreruperilor cauzate de ninsori.
Citeste si: ATERIZARE FORTATA pe Aeroportul Baneasa. UPDATE
Conform CE, COMPANIILE AERIENE sunt sanctionate in numai 1 la suta dintre cazuri, majoritatea PLANGERILOR fiind solutionate fara a fi nevoie sa se recurga la astfel de masuri pentru a asigura aplicarea legislatiei.
In general, numarul PLANGERILOR din partea persoanelor cu handicap si a persoanelor cu mobilitate redusa cu privire la problemele in materie de transport aerian este in continuare foarte redus si nu au fost aplicate sanctiuni COMPANIILOR AERIENE pentru astfel de cazuri.
Datele cuantificate in raportul citat vizeaza ambele regulamente privind drepturile pasagerilor care utilizeaza transportul aerian, respectiv Regulamentul (CE) nr. 261/2004 de stabilire a unor norme comune in materie de compensare si de asistenta a pasagerilor in eventualitatea refuzului la imbarcare si anularii sau intarzierii prelungite a zborurilor, si Regulamentul (CE) nr. 1107/2006 privind drepturile persoanelor cu handicap si ale persoanelor cu mobilitate redusa pe durata calatoriei pe calea aerului.
Statisticile se bazeaza pe datele furnizate de catre organismele nationale de asigurare a aplicarii legii (ONA) din cele 28 de state membre, precum Islanda, Norvegia si Elvetia.
Citeste si: RECORD de pasageri pe aeroporturile Otopeni si Baneasa
La data de 13 martie 2013, Comisia Europeana a propus un pachet de masuri pentru a se asigura ca pasagerii care utilizeaza transportul aerian au drepturi noi si imbunatatite la informatii, la ingrijire si la redirectionare atunci cand sunt blocati in aeroporturi si, in acelasi timp, pentru a ameliora procedurile de reclamatie si masurile de asigurare a aplicarii legislatiei.
In prezent, propunerea este dezbatuta in cadrul Parlamentului European si al Consiliului European.
Sursa foto: jurnalul.ro
RUSINE MARE !!!
Valentin Dorobantu inca se mai afla la conducerea CFR Calatori.
Directoarea de achizitii “in totalitate legale” Carmen Maria Popescu inca mai trage sforile…
DACA FURA DIRECTORUL “SMART” DE CE SA NU FURAM SI NOI NASII?
MAFIA DE LA CFR CALATORI?
Sub privirea “neputincioasa” a Ministrului Transporturilor dl. DAN SOVA ,subalternii isi fac de cap in continuare ?
“Cum a sifonat directorul CFR Calatori subventiile de la stat. De cum protectorul sau puscariasul Relu Fenechiu l-a instalat ditamai jupanul la CFR Calatori, Valentin Dorobantu s-a si apucat de treaba. Dar nu cea pentru care este platit din bani publici, bineinteles. Dorobantu a trecut imediat la aplicarea unui plan minutios de falimentare fortata a companiei de stat aflata in subordine, a carei activitate a fost pur si simplu sabotata sistematic, dupa cum s-au plans in mod repetat chiar angajatii de la CFR Calatori, totul in beneficiul concurentilor din domeniul privat.
Dupa mine, potopul!
Aceasta pare sa fie singura strategie manageriala dupa care se calauzeste Valentin Dorobantu in conducerea CFR Calatori. Astfel, in doar cateva luni, a desfiintat sute de trenuri .
Acum, s-ar putea crede ca poate lucrurile nu mergeau bine si atunci seful a fost nevoit sa ia masuri drastice… Numai ca aceleasi rute, care au fost apoi cedate operatorilor privati, produc bani frumosi pentru acestia. Totul a fost posibil prin punerea celor mai rentabile curse la ore total nepotrivite si umflarea preturilor biletelor, astfel ca, in scurt timp, calatorii au disparut cu totul din trenurile companiei de stat.
In schimb, la organizarea licitatiilor intervalului orar, firmele de casa ale „caracatitei Fenechiu” au primit cele mai bune ore.”
Carcotasii spun ca aceasta “caracatita” are azi alt nume…Nu este greu de ghicit.