Cinci angajati ai Garzii de Coasta Constanta si 10 suspecti de braconaj au fost retinuti de procurori intr-un dosar privind braconjaul si furtul de combustibil din nave.
Cei cinci angenti, care trebuiau sa ii prinda pe hoti si braconieri, sunt acuzati ca i-au ajutat pe cei care se ocupau cu motorina furata si braconajul. Un alt coleg de-al angajatilor Garzii de Coasta Constanta este cercetat in libertate.
Citeste si: PESCADOR BULGARESC PRINS LA BRACONAJ LANGA MANGALIA
Toti suspectii au ajuns la audieri in urma perchezitiilor, informeaza Romania TV. Potrivit anchetatorilor, cei sase oameni ai legii ocroteau reteaua contrabandistilor. Acestia cumparau la preturi reduse produse petroliere de la echipajele navelor ce tranzitau Dunarea, apoi apelau la politisti pentru a afla informatii privind dispozitivul de patrulare al Politiei de Frontiera si circulatia navelor pe Dunare.
La randul lor, oamenii legii primeau combustibil, peste dar si diverse sume de bani.
In urma perchezitiilor, anchetatorii au confiscat peste 30.000 lei si 5.000 de euro si au pus sub sechestru doua tone de motorina, mai multe ambarcatiuni si motoare de barci.
Sursa foto: romaniatv.net
Un offshore înregistrat în Ciudad de Panama, în Republica Panama, având un capital social de 1.000 de dolari şi un birou în Geneva, Elveţia, a încheiat recent cu CFR Călători un acord-cadru în valoare finală de 1.750.950 dolari SUA pentru livrarea de piese pentru locomotive diesel electrice. Firma câştigătoare se numeşte Electric & Diesel Locomotiv Corporation şi a fost singura companie care a trimis o ofertă în cadrul procedurii de atribuire organizate de CFR Călători. Procedura aleasă de conducerea CFR Călători a fost de tip “negociere, cu publicarea unui anunţ în prealabil” pe portalul achiziţiilor publice şi în jurnalul european de profil, reprezentanţii CFR Călători precizând că au optat pentru această variantă – prevăzută de legislaţia în domeniu – şi nu pentru cea a licitaţiei deschise tocmai pentru a “putea trage în jos de preţ”. Cu toate acestea, oferta offshore-ului a fost declarată “admisibilă”, iar valoarea finală a contractului a fost mai mare decât estimarea iniţială a contractului. Astfel, estimarea iniţială a valorii contractului – suma pe care şefii CFR Călători au preconizat că o vor cheltui cu acest acord-cadru – a fost de 1.716.483 dolari fără TVA, dar valoarea finală a fost de 1.750.950 USD fără TVA, adică 5.851.677 lei.
O diferenţă peste valoarea contractului de 34.467 de euro”