Premierul Victor Ponta, candidatul PSD la prezidentiale, a declarat luni ca “este o minciuna” anuntul Institutului de Politici Publice (IPP) conform caruia el ar fi singurul care nu a confirmat participarea la o dezbatere electorala, adaugand ca este dispus sa accepte provocarea, cu conditia sa fie prezenti toti cei 14 candidati.
“Vreau sa lamuresc un lucru, dincolo de acest anunt, care e o minciuna: tocmai l-am intrebat pe domnul Tariceanu si mi-a spus ca dansul a spus foarte clar ca nu merge. Domnul Iohannis nu le-a spus nimic, nici ca merge, nici ca nu merge, deci era o minciuna ca ceilalti cinci… Dar vreau sa precizeze foarte clar: eu am spus ca merg cu o singura conditie, sa fie invitati si ceilalti candidati, pentru ca pentru mine nu este nicio diferenta intre cei care sunt in sondaje mai sus sau mai jos, imi respect toti contracandidatii si respect toti alegatorii acestor contracandidati, motiv pentru care ma voi adresa in turul doi si alegatorilor domnului Dan Diaconescu, si alegatorilor domnului Corneliu Vadim Tudor, si alegatorilor domnului Hunor Kelemen, si alegatorilor tuturor celorlalti candidati”, a declarat Victor Ponta la Palatul Parlamentului.
Citeste si: DEZBATERE ELECTORALA, 29 OCTOMBRIE. IPP: Victor Ponta este singurul candidat care nu a raspuns
In opinia sa, prezenta tuturor candidatilor la dezbaterea IPP, nu doar a primilor sase cotati in sondaje, este o chestiune de respect fata de ei si de alegatorii lor.
“Da, si astazi particip, si maine, si cand doreste IPP-ul, cu conditia sa fim toti, pentru ca nu exista o diferenta intre noi nici de inaltime, nici de varsta, toti suntem candidati”, a spus premierul.
Citeste si: VICTOR PONTA este ACUZAT de publicitate electorala mascata in timpul emisiunii “Viata Satului” de la TVR
IPP a anuntat ca Victor Ponta, candidatul PSD-UNPR-PC la alegerile prezidentiale, este singurul pana in acest moment care nu a oferit un raspuns propunerii de a participa miercuri la dezbaterea electorala cu principalii sase candidati.
“Victor Ponta, candidatul Aliantei PSD — UNPR — PC la Presedintia Romaniei, este singurul care nu a raspuns pana in acest moment propunerii IPP de a participa la dezbaterea electorala cu primii sase candidati, prevazuta a se organiza miercuri. Le multumim tuturor celorlalti candidati: Klaus Iohannis, Calin Popescu Tariceanu, Monica Macovei, Teodor Melescanu si Elena Udrea care au raspuns invitatiei IPP, sub rezerva participarii tuturor candidatilor vizati de formatul dezbaterii propuse de IPP, se arata intr-un comunicat de presa al IPP.
“…Cei care au condus CFR Călători în ultimii ani, Ştefan Roşeanu şi Valentin Dorobanţu, au fost preocupaţi să falimenteze compania de stat.
Singura lor grijă a fost să umfle conturile „băieţilor deştepţi” de la calea ferată prin subvenţii foarte mari, în timp ce compensaţiile pentru CFR Călători erau tot mai modeste în raport cu numărul călătorilor.
În acelaşi timp, în 2012 şi 2013, fostUL director general Valentin Dorobanţu a depus eforturi susţinute ca mersul trenurilor să fie intocmit în funcţie de interesele băieţilor deştepţi de la calea ferată, cedând astfel o serie de trasee rentabile ale CFR Călători în favoarea operatorilor privaţi de transport feroviar de persoane. Acum, echipa de conducere a CFR Călători, în frunte cu directorul Vasile Secară, omul ministrului transporturilor, Ioan Rus, “ţese” un nou mers al trenurilor care va intra în vigoare în luna decembrie 2014, prin care o serie de rute rentabile, care aduc foarte mulţi bani companiei CFR Călători, vor fi cedate către operatorii privaţi.
Directori de la stat, garantaţi de privaţi.
Preşedintele Comitetului director al CFR Călători, Vasile Secară, este “ajutat” în demersul de cedare a rutelor rentabile către operatorii privaţi de către unul dintre membrii Comitetului director- Iosif Szenteş, cel care împreună cu Valentin Dorobanţu au întocmit mersul trenurilor din decembrie 2012, prin care operatorii privaţi de transport feroviar de călători au fost favorizaţi în detrimentul CFR Călători. “Acum, Secară şi Szenteş au început deja să ţeasă la noul mers al trenurilor pentru anul viitor, şi practic, continuă opera de falimentare a companiei de stat începută de Valentin Dorobanţu, eliminând CFR Călători de pe traseele rentabile, pe care, ulterior, le cedează operatorilor privaţi. În mandatului lui Valentin Dorobanţu s-au scos peste 250 de trenuri de călători rentabile din punct de vedere financiar pentru compania de stat, trasee care, ulterior – cele mai multe – au fost preluate de către operatorii privaţi de transport feroviar de călători.
Dar, atâta timp cât în conducerea companiei vor fi oamenii lui Dorobanţu, adică directorii Carmen Popescu, Elena Miu, Mihai Sârbulescu şi Liviu Pescărasu, CFR Călători va merge numai pe pierderi, dar vor prosper privaţii.
În plus, CFR Călători nu are cum să se redreseze financiar cât timp în Consiliul de Administraţie sunt oameni ca Dana Galbeni, Claudiu Dumitrescu sau George Buruiană care permanent au fost preocupaţi să facă jocurile băieţilor deştepţi de la calea ferată, fie că aceştia se numesc Gruia Stoica sau Costel Comana.
De câteva luni bune, în morişca rechinilor feroviari a intrat şi Vasile Secară, care împreună cu directorul de la CFR SA, Macarie Moldovan, au pus la dispoziţia lui Costel Comana peste 20 de rute foarte bănoase ale CFR Călători, deşi legea interzice acest lucru. Mai nou, Secară şi Moldovan au fost de acord să introducă un alt tren privat de mare viteză (Softronic) pe cea mai circulată rută din România, dar nimeni nu le face nimic. Moldovan îl are în spate pe fratele său, Radu Moldovan, care este preşedintele CJ Bistriţa Năsăud, iar Secară este omul susţinut şi garantat de ministrul Ioan Rus. Ca atare, pe ei nu îi interesează că cele două companii de stat au pierderi şi riscă să între în faliment. Atâta timp cât cei doi şi găştile din jurul lor au susţinerea unor lideri PSD îi doare în cot de calea ferată” …
Rus, pe urmele lui Boagiu si Fenechiu
Curtea de Conturi a României a constatat anul trecut că Ministerul Transporturilor condus de Anca Boagiu, Alexandru Nazare şi Ovidiu Silaghi a decontat, în 2011 şi 2012, către operatorii privaţi de transport persoane, subvenţii mult mai mari decât bugetul alocat, în timp ce numărul călătorilor a scăzut foarte mult, riscând astfel falimentul CFR Călători.
Ulterior, şi foştii miniştrii liberali ai Transportuilor, Relu Fenechiu şi Ramona Mănescu, au fost continuat să facă jocurile operatorilor privaţi de transport persoane, iar acum sub mandatul lui Ioan Rus “băieţii deştepţi” continuă să facă legea pe calea ferată continuând opera de falimentare a CFR Călători”
TARICEANU PRESEDINTE ! Ce sa caute un expert ca Tariceanu la institutul lui peste prajit unde se foiesc niste catei care habar n-au de capul lor . Tariceanu a avut patru ani de guvernare excelenta . Este singurul candidat autorizat a indeplini functia de presedinte .
Asa este Tariceanu inima zburdalnica este singurul autorizat, a primit autorizatie de la cele 4 foste neveste .
Corect! Cea mai mare problema a lui Tariceanu este reprezentata de fostele sale neveste! Pai in cazul acesta eu zic sa il alegem presedinte. Daca ma uit la ceilalti candidati clar gasesc de zece ori mai multe probleme. Iohannis: nu cunoaste atribuiile presedintelui sau ii apreciaza prea mult modul in care actioneaza Basescu, arogant s.a, Udrea: am putea boteza si dna. Basescu si in plus studiile sale sunt indoielnice precum si programul sau de guvernare care este un simplu amalgam de populism s.a. Nu mai continui pentru ca lista ar fi mult prea lunga.