Victor Ponta sustine scoaterea la bursa a 15% din actiunile Portului Constanta, astfel incat aportul investitiilor private sa ajunga la o treime, celelalte doua urmand sa ramana la autoritatea locala si la Guvern.
“Portul Constanta, in viziunea Guvernului pe care-l conduc, trebuie sa aiba in primul rand o mai mare participare a investitorilor privati. Vom scoate pe bursa 15% din actiuni si vom avea pana la 35% investitori privati. O treime va ramane la Guvern, iar o alta la autoritatea locala. In multe state europene, participarea autoritatilor locale in porturi depaseste 51%, dar am considerat ca inca nu avem un management suficient la autoritatea locala. Mai mult, toti banii primiti din actiuni ii vom lasa in companie, iar in felul acesta vom avea transparenta, bani pentru investitii si o implicare similara unor exemple de succes din alte state”, a declarat joi, la Tulcea, premierul Romaniei.
Citeste si: Premierul Ponta, convins de primarul Mazare sa dea drumul la lucrari pe litoral si vara
Cat despre portul din municipiul Tulcea, Ponta a afirmat ca Ministerul Transporturilor a demarat procedurile pentru transferul acestuia din administrarea Administratia Porturilor Dunarii Maritime din Galati in cea a autoritatilor locale tulcene, sustinand ca exista si posibilitati ca in aceasta formula portul sa poata atrage fonduri europene.
De asemenea, premierul a mentionat ca peste doua luni Comisia Europeana va da un raspuns Romaniei referitor la finantarea investitiei privind podul peste Dunarea intre orasele Macin si Tulcea si a mentionat ca prin instrumentul financiar Investitii Teritoriale Integrate judetul Tulcea va beneficia de cateva sute de milioane de euro pentru imbunatatirea conditiilor de trai ale persoanelor din Delta Dunarii si prezervarea mediului.
Citeste si: PONTA catre MAZARE, in statiunea MAMAIA: Cu Portul Constanta facem ce am vorbit
Traim in Romania ! “Curse profitabile ce ar fi adus bani companiei de transport CFR Călători au fost declarate nerentabile, iar apoi anulate de către directorasul Valentin Dorobantu. Azi bagă zeci de mii de euro în buzunarele privaţilor. Un raport recent al Ministerului Transporturilor confirmă manevrele ilegale ale conducerii. Imediat ce a preluat conducerea CFR Călători, Valentin Dorobanţu, în calitate de manager privat, a anulat sute de trenuri. A fost una dintre primele sale decizii. A hotărât să scoată la licitaţie o serie de secţii şi trasee care aduceau profit în societate. Companiile private de transport au fost interesate şi au preluat imediat traseele. Acele linii produc acum profit pentru privaţi de la REGIOTRANS. Acum urmeaza “bomba” Indiferent dacă va respecta sau nu promisiunile pe care şi le-a asumat în contractul de management, în cazul în care este demis, compania trebuie să îi plătească directorului CFR Călători până la 48 de salarii compensatorii din bani publici. Valentin Dorobanţu are un venit de 9.000 de euro pe lună. ”