Premierul VICTOR PONTA a anuntat luni ca i-a informat pe presedintii celor doua Camere ale Parlamentului, VALERIU ZGONEA si CALIN POPESCU TARICEANU, cu privire la necesitatea adoptarii fie a unei ordonante de urgenta, fie a unui proiect de lege care sa vizeze interzicerea exportului de lemn neprelucrat.
Potrivit lui PONTA, daca se va alege varianta adoptarii unui proiect de lege, atunci acesta ar urma sa fie dezbatut in Parlament in procedura de urgenta.
“I-am informat pe cei doi presedinti ai Camerelor, domnul TARICEANU si domnul ZGONEA, despre faptul ca miercuri vrem sa adoptam, sa vedem daca putem ca ordonanta de urgenta, daca nu, in cel mai rau caz ca proiect de lege in procedura de urgenta, legislatia privind interdictia temporara referitoare la exportul de lemn neprelucrat. Daca opinia si cea mai sigura va fi aceea de a avea proiect de lege, si nu OUG, atunci trebuie sa luam masuri ca intr-o saptamana sa treaca de Senat si intr-o saptamana de Camera, ocazie cu care chiar daca se va opune PNL, noi sa ne mobilizam si sa avem o legislatie care sa interzica exportul de lemn neprelucrat“, a declarat PONTA la Senat, dupa sedinta coalitiei de guvernare.
CITESTE SI: CAMERA DEPUTATILOR va discuta miercuri CEREREA de REEXAMINARE a CODULUI SILVIC
PONTA a spus ca in timpul sedintei coalitiei s-a reiterat dorinta de a sustine in continuare proiectele “concrete”, in special cele economice.
“Am discutat in cadrul coalitiei despre faptul ca trebuie sa ne ducem mai departe toate proiectele economice. Am vazut ca cei de la PNL-PDL au primit instructiuni sa faca motiuni pentru mass-media, nu pentru oameni. Nu par sa fie foarte seriosi si atunci noi trebuie sa mergem cu proiectele concrete, economice in special, mai departe. Miercuri avem la votul de la Camera doua legi extrem de importante — Codul silvic, unde o sa votam bineinteles ‘pentru’, si Legea privind insolventa persoanei fizice, la care de asemenea votam ‘pentru’. Este o forma finalizata de comisie, discutata si care va reprezenta o modernizare importanta a legislatiei privind insolventa persoanei fizice”, a mai afirmat premierul.
CITESTE SI: LUCIA VARGA: PNL ar putea VOTA proiectul de COD SILVIC daca se ELIMINA din text ARTICOLUL 20
Sursa foto www.dcnews.ro
Jaful continua:
“Federatia Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din Romania a semnalat de nemumarate ori despre jaful de la CFR Calatori , dar conducerea Ministerului Transporturilor, in frunte cu Ioan Rus, a ignorat semnalele sindicalistilor.
Intre timp, operatorii privati de transport feroviar de calatori continua sa pirateze pe multi bani publici CFR Calatori cu ajutorul baietilor destepti din minister si compania de stat.
De fapt, prin Ministerul Transporturilor se vehiculeaza ideea ca de la numirea lui Iosif Szentes la sefia CFR Calatorii, adevaratul director este tot Valentin Dorobanu, aflat astazi la butoanele societatii private Regiotrans Brasov.
O dovada in acest sens este faptul ca dupa suspendarea rutelor deservite de Regiotrans, CFR Calatori ar fi trebuit sa preaia acele trasee. Dar , din dispozitia lui Szentes, multe din aceste rute nu au fost operate de compania de stat din cauza faptului ca nu existau locomotive. In realitate, existau locomotive dar, fie ca nu aveau mecanici sau combustibil au fost tinute in depou. In plus, mai multe locomotive de la CFR Calatori erau inchiriate la firme private de transport feroviar de marfa.
De parca nu ar fi suficient, in urma unei licitatii controversate s-a ajuns ca o firma sa faca salubrizarea vagoanelor de calatori dupa bunul sau plac(asa este modelul general la CFR Calatori). Adica o luna se face curatenia, iar luna urmatoare pauza. Insa, acea firma de salubrizare nu are obligatia sa faca si vidanjarea vagoanelor de calatori. Astfel, din cauza mirosului greu de suportat, calatorii evita sa se urce in aceste trenuri.
Cum s-a ajuns in aceasta situatia?
Stie doar directorul general Iosif Szentes si sefa logisticii si achizitiilor publice- Carmen Maria Popescu “