Prim-vicepresedintele PDL Catalin Predoiu a declarat joi ca in societatea romaneasca functioneaza un fel de imperiu al interlopilor, iar statul roman trebuie sa-l demoleze, sa-l faca “praf si pulbere”, deoarece “acest sistem va penetra pana la cele mai mici unghere societatea”.
“Societatea romaneasca sufera de multe boli, dar una care este extrem de grava este aceea al fenomenului interlopilor. Am date de cand eram ministru si vedem acum cu ochiul liber ca traim sau paralel cu noi functioneaza un fel de imperiu al interlopilor. Statul roman in viitor trebuie sa-si puna mintea cu acest imperiu si in cativa ani sa nu ramana piatra de piatra din acest imperiu. Trebuie demolat complet, facut praf si pulbere, pentru ca altminteri acest sistem va penetra pana la cele mai mici unghere ale societatii noastre”, a afirmat Predoiu la o dezbatere organizata de ISP.
Citeste si: Blaga: Numele CANDIDATULUI dreptei va fi facut public in jurul datei de 3 august
El a spus ca este vorba despre cetateni care nu au curaj sa-si faca dreptate pentru ca pe strada lor sunt interlopi cu “ciomagarii lor, cu oameni care nu au decat legea nescrisa a mafiilor”.
Predoiu a explicat ca in sistemul penitenciar sunt foarte multe clanuri organizate care trec prin penitenciar si isi reiau activitatea.
“Este foarte limpede ca aceste clanuri de interlopi penetreaza medii economice, desfasoara activitati necurate sau curate, sunt implicati in traficul de persoane”, a mai spus Predoiu, adaugand ca nu sunt neaparat legate de etnia roma, ci de “orice banda organizata care incearca sa faca ce au vazut ei in filme cu mafioti, si de multe ori reusesc”.
Citeste si: CATALIN PREDOIU: DENUMIREA de PDL este LA FEL DE VALOROASA pentru noi ca si cea de PNL
Predoiu a mai aratat ca acest fenomen este in prezent controlabil, dar ca trebuie trecut peste acest orizont de asteptare si trebuie distrus, terminat.
“De aceea e momentul unor strategii speciale din partea organelor de la politie pana la Parchet care sa infiltreze aceste bande, sa le dezorganizeze, sa le duca in fata Justitiei”, a mai spus Predoiu.
“Zeci de trenuri private circulă ilegal pe rutele CFR Călători.
De câteva luni, câteva zeci de trenuri ale operatorilor feroviari privaţi de transport persoane circulă ilegal pe rute rentabile operate de CFR Călători, păgubind astfel, zilnic, compania de stat cu sume mari de bani.
Printr-o Hotărâre de Guvern emisă în 2012 , operatorii privaţi beneficiază de subvenţii foarte mari pentru transportul de călători, în timp ce compania de stat se prăbuşeşte ca urmare a concurenţei neloiale. Astfel, prin acest mod de acordare a subvenţiilor, operatorii privaţi au încasat anual sume enorme de bani de la Ministerul Transporturilor. Între timp, Dorin Maer, Ştefan Roşeanu şi Valentin Dorobanţu, directorii impuşi politic la şefia companiei CFR Călători, din 2012 şi până în 2014, au fost preocupaţi să promoveze interesul operatorilor privaţi de transport persoane. Fiecare dintre aceştia a avut grijă ca în fiecare an să „ţeasă” mersul trenurilor în interesul operatorilor privaţi şi nicidecum al companiei de stat.
Căpuşare subvenţionată
Când fostul ministru al Transporturilor, Ramona Mănescu, se pregătea să predea mandatul, iar Valentin Dorobanţu era încă manager privat la CFR Călători, s-a regizat o inginerie feroviară de proporţii. Legislaţia actuală stipulează că rutele feroviare de transport persoane nerentabile operate de CFR Călători, în regim social, adică trenuri personale (regio), pot fi exploatate de către operatorii privaţi pe baza unor subvenţii acordate de Ministerul Transporturilor. Însă tot legislaţia românească precizează că atribuirea rutelor nerentabile se face prin licitaţie, iar traseele adjudecate sunt incluse în mersul trenurilor care apare la sfârşitul fiecărui an. Dar fostul manager privat Valentin Dorobanţu, susţinut tacit de directorul Direcţiei Feroviare din Ministerul Transporturilor, Claudiu Dumitrescu, au acceptat ca pe mai multe rute rentabile operate de CFR Călători să fie introduse mai multe trenuri ale operatorilor privaţi. „S-au introdus ilegal mai multe perechi de trenuri personale (regio), la anumite ore de vârf, în aşa fel încât să fure călătorii companiei de stat. Însă trenurile private practică tarife mai mici decât CFR Călători ca urmare a subvenţiilor, ceea ce face ca tot mai mulţi călători să meargă cu trenurile private. În plus, dacă trenurile private circulă cu călători sau fără, cuantumul subvenţiei care se încasează este acelaşi. Practic, prin această manevră de concurenţă neloială, compania CFR este căpuşată cu acte în regulă, dar nimeni din Ministerul Transporturilor nu vrea să deranjeze interesele operatorilor privaţi”, a declarat pentru ZIUAnews un fost ministru al Transporturilor.”