Ramona Manescu, fost ministrul al Transporturilor, atrage atentia asupra unor posibile reactii negative din partea partenerilor NATO, in special SUA, in cazul pierderii controlului statului roman, prin Ministerul Transporturilor, asupra Portului Constanta, se arata intr-un comunicat de presa remis Mondo News.
Aceasta reactie vine ca urmare a anuntului facut de Dan Sova, actualul ministru al Transporturilor, care a declarat ca 33% dintre actiunile Portului Maritim Constanta vor fi detinute de primaria orasului de la malul marii.
”Portul Constanta este un obiectiv strategic si de interes national pentru Romania, nu doar pentru un oras, un judet sau chiar o regiune. Importanta sa strategica este una multipla: economica, energetica, militara, de conectivitate. Cedarea controlului Portului Constanta de la Ministerul Transporturilor la primarie reuseste, in mod pervers, sa transforme un port la Marea Neagra intr-un port la lacul Siutghiol si sa inlocuiasca mineraliere si petrolierele de 300 m lungime cu barcute de fite.
Pe acelasi principiu ar trebui trecut Oltchimul in controlul orasului Ramnicu Valcea, iar orasul Otopeni ar trebui sa primeasca 30% din actiunile aeroportului Henri Coanda.
Romania si-a luat angajamente in privinta optiunilor de dezvoltare si management al portului atat fata de partenerii europeni, cat si fata de finantatori (Comisia Europeana) si partenerii NATO.
Citeste si: Dan Sova: Primaria Constanta va avea 33% din actiunile Portului Maritim
Participarea cu 60% a Ministerul Transporturilor in actionariat si management garanteaza atat mentinerea acestor angajamente, cat si continuarea si valorificarea optiunilor strategice de dezvoltare si extindere a Portului Constanta. Acest control al statului roman prin Ministerul Transporturilor este singurul capabil sa contracareze interesele de moment, viziunile meschine si parti-pris-urile unuia sau altuia.
In acest moment, managementul este asigurat de un Consiliu de Administratie in care PSD Constanta si-a impus 6 din cei 7 membri. Impunerea unui management de partid in cazul Portului Constanta, asa cum a rezultat si din discutiile cu operatorii portuari si sindicatele lucratorilor din port, anuleaza orice sansa de crestere a portului si a traficului prin acesta.
Este imposibil ca cineva sa creada ca o primarie cu un buget de 130 milioane € si un grad de indatorare ce depaseste cu 25% nivelul maxim admis, poate manageria proiecte de miliarde de euro, atat cat valoreaza dezvoltarea Portului Constanta in urmatorii ani.
La fel, atunci cand vorbim de cel mai mare port la Marea Neagra si unul dintre cele mai mari porturi europene, poarta strategica pentru petrol, gaze, cereale, minereuri, dar si marfuri de larg consum de zeci de miliarde de euro, nimeni nu poate crede ca o primarie, un primar si cu atat mai putin un partid pot reprezenta alegerea corecta de management. Aceste variante pot fi insa preferate de unii, cand avem in vedere o evaziune ce atinge nivelul miliardelor de euro.
Citeste si: Mazare a scapat de Ramona Manescu: Dupa validarea Guvernului, Portul Constanta trece la Primarie
Atrag atentia asupra unor posibile reactii negative din partea partenerilor NATO, in special SUA, in cazul pierderii controlului statului roman, prin Ministerul Transporturilor, asupra Portului Constanta.
De asemenea, Portul Constanta este parte a unui sistem mult mai amplu care inseamna interconectare cu hinterlandul, fluviul Dunarea si cele 16 porturi romanesti de la Dunare, reteaua europeana TEN-T, dar si Connecting Europe Facility. Toate acestea au implicatii nationale si regionale si impun o viziune mai ampla, care depaseste in mod evident granitele unui oras sau ale unui judet si care impun mai ales o capacitate de negociere la nivel european, dar si cu Turcia, Ucraina sau Georgia”, se arata in comunicatul de presa al Ramonei Manescu.
Sursa foto: Mondo News
Practici mafiote la conducerea CFR CALATORI ?????
Dl. DAN SOVA , MINISTRUL TRANSPORTURILOR , AVETI O MARE PROBLEMA LA CFR CALATORI ACOLO UNDE FOSTUL MINISTRU AL TRANSPORTURILOR , RAMONA MANESCU A INAINTAT UN RAPORT CU “IZ” PENAL CATRE DNA SI POLITIA TRANSPORTURI BUCURESTI DE PESTE 90 DE PAGINI DE UNDE REZULTA CLAR CUM A FOST DEVALIZATA ACESTA SOCIETATE IN MAI PUTIN DE UN AN DE ZILE SI DE CATRE CINE? MAI MULT ACEST RAPORT NU REFLECTA DECAT MAXIM 30 % DIN REALITATEA EXISTENTA IN ACEST MOMENT LA CFR CALATORI , SOCIETATE CARE ESTE CONDUSA DE MANAGERUL PRIVAT VALENTIN DOROBANTU , PLATIT DIN BANI PUBLICI, CU CIRCA 9000 DE EURO LUNAR? DECI VA REVINE SARCINA SI OBLIGATIA SA FACETI CURATENIE LA CFR CALATORI IAR DIFERENTA DE PROCENTE RAMASA DE LA CONTROLUL PRECEDENT(ASCUNSA?) SA O “ANALIZATI IMPREUNA CU CORPUL DE CONTROL PE CARE-L PASTORITI. DE CE SE MAI AFLA IN FUNCTIE VALENTIN DOROBANTU , CONFORM CODULUI MUNCII NU TREBUIA CEL PUTIN SUSPENDAT PANA LA ELUCIDAREA RAPORTULUI…?
DNA TREBUIE SA INCHIRIEZE UN AUTOCAR CA SA RIDICE SI “SLUGILE” MANAGERULUI “SMART” DE LA CFR CALATORI. AJUNGE CU BATAIA DE JOC PE BANI PUBLICI. DOROBANTU VALENTIN, ALEXANDRA GATEJ,CLAUDIU DUMITRESCU, DANA RACHILA GALBEN, CARMEN MARIA POPESCU, MIU ILEANA, MANTESCU CRISTINA, LILIANA CONSTANTINESCU, MANTOIU CORNEL, ZAHARIA ADRIAN, MARCELA NAE, ZAMFIR EMIL, PROTOPOPU GABRIEL, NITA ROBERT, TIMIS BOGDAN,CRINTEA STEFAN, ETC. PROTAGONISTII AFACERILOR “IN TOTALITATE LEGALE”? LA PUSCARIE CU VOI , HAHALERELOR !
Un offshore înregistrat în Ciudad de Panama, în Republica Panama, având un capital social de 1.000 de dolari şi un birou în Geneva, Elveţia, a încheiat recent cu CFR Călători un acord-cadru în valoare finală de 1.750.950 dolari SUA pentru livrarea de piese pentru locomotive diesel electrice. Firma câştigătoare se numeşte Electric & Diesel Locomotiv Corporation şi a fost singura companie care a trimis o ofertă în cadrul procedurii de atribuire organizate de CFR Călători. Procedura aleasă de conducerea CFR Călători a fost de tip “negociere, cu publicarea unui anunţ în prealabil” pe portalul achiziţiilor publice şi în jurnalul european de profil, reprezentanţii CFR Călători precizând că au optat pentru această variantă – prevăzută de legislaţia în domeniu – şi nu pentru cea a licitaţiei deschise tocmai pentru a “putea trage în jos de preţ”. Cu toate acestea, oferta offshore-ului a fost declarată “admisibilă”, iar valoarea finală a contractului a fost mai mare decât estimarea iniţială a contractului. Astfel, estimarea iniţială a valorii contractului – suma pe care şefii CFR Călători au preconizat că o vor cheltui cu acest acord-cadru – a fost de 1.716.483 dolari fără TVA, dar valoarea finală a fost de 1.750.950 USD fără TVA, adică 5.851.677 lei. O diferenţă peste valoarea contractului de 34.467 de euro”