Europarlamentarul liberal RAMONA MANESCU a declarat vineri seara la postul B1 TV ca decizia Curtii Constitutionale a Romaniei (CCR) care il vizeaza pe Mircea Diaconu arata ca PNL a procedat CORECT atunci cand nu a acceptat ca acesta sa candideze la alegerile europarlamentare pe listele partidului.
“A fost o discutie, si tensiunea era foarte mare, si presiunea era foarte mare, insa PNL nu doar in acest caz, cred ca ne-am obisnuit cu totii, PNL respecta toate deciziile instantelor, era decizia unei instante supreme care spunea foarte clar acest lucru, noi am respectat aceasta decizie. In plus, am facut o solicitare si la ANI tocmai pentru a avea confirmarea ca decizia noastra este cea CORECTA. Acum, chiar avem confirmarea ca decizia noastra a fost CORECTA. Nu a fost o decizie impotriva domnului Diaconu, a fost o decizie de respectare a unei decizii a Curtii Supreme. Acum, sigur ca avem confirmarea”, a spus Ramona Manescu.
Citeste si: MIRCEA DIACONU ar putea sa-si piarda mandatul de EUROPARLAMENTAR. UPDATE
Europarlamentarul liberal a mai aratat ca acum trebuie asteptata redactarea deciziei pentru a se vedea care sunt efectele acesteia.
“In momentul acesta, noi trebuie, pentru a vedea exact care sunt efectele pe care le va produce aceasta decizie, trebuie sa vedem redactarea deciziei. Redactarea deciziei ne va arata foarte clar care sunt efectele produse pentru ca, in momentul de fata, legislatia este controversat-ambigua. Sunt foarte multe reglementari care uneori se bat cap in cap”, a spus europarlamentarul PNL.
Astfel, Manescu a anuntat ca PNL doreste sa initieze o dezbatere publica pentru a clarifica legislatia din domeniul integritatii.
Citeste si: MIRCEA DIACONU raspunde: ANI vrea sa anuleze optiunea a 6,81% din voturi
“PNL doreste, in acest moment, sa initieze o dezbatere intre Parlament, Guvern, ANI, societatea civila in asa fel incat toata aceasta legislatie in domeniul integritatii sa fie unificata intr-un cod de integraitate pentru ca, daca nu facem acest lucru repede, si ANI va avea in continuare procese si contestatii, si oamenii care sunt considerati incompatibili dupa anumite legi si in functie de anumite interpretari vor contesta in continuare. Deci, pana cand nu vom clarifica si nu vom avea acest cod de integritate, probabil ca nu va fi clar pentru nimeni si nu vom sti si nu vom putea sa actionam in mod coerent”, a spus europarlamentarul liberal.
“Sub privirea neputincioasa a lui IOAN RUS subalternii isi fac de cap?
Zeci de trenuri private circulă ilegal pe rutele CFR Călători
De câteva luni, câteva zeci de trenuri ale operatorilor feroviari privaţi de transport persoane circulă ilegal pe rute rentabile operate de CFR Călători, păgubind astfel, zilnic, compania de stat cu sume mari de bani.
Operatorii privaţi beneficiază de subvenţii foarte mari pentru transportul de călători, în timp ce compania de stat se prăbuşeşte ca urmare a concurenţei neloiale. Astfel, prin acest mod de acordare a subvenţiilor, operatorii privaţi au încasat anual sume enorme de bani de la Ministerul Transporturilor. Între timp, Dorin Maer, Ştefan Roşeanu şi Valentin Dorobanţu, directorii impuşi politic la şefia companiei CFR Călători, din 2012 şi până în 2014, au fost preocupaţi să promoveze interesul operatorilor privaţi de transport persoane. Fiecare dintre aceştia a avut grijă ca în fiecare an să „ţeasă” mersul trenurilor în interesul operatorilor privaţi şi nicidecum al companiei de stat.
Potrivit informaţiilor , de acest bonus feroviar beneficiază două companii private- Transferoviar Grup Cluj-Napoca controlată de omul de afaceri Călin Mitică, şi Regiotrans Braşov deţinută de Iorgu Ganea şi Costel Comana. Astfel, pe rutele Braşov-Bucureşti, Braşov-Constanţa, Braşov- Sf.Gheorghe, Braşov- Timişoara, Braşov- Iaşi, Braşov- Alba Iulia şi retur au fost introduse trenuri, de tipul automotoarelor, deţinute de Regiotrans. „Aceste rute operate de către CFR Călători sunt foarte rentabile, fapt pentru care este ilegal să fie introduse şi trenurile private. Prin această manevră, regionalele CFR Călători Braşov şi Bucureşti sunt extrem de afectate de introducerea acestor trenuri private, întrucât practică un tarif mai mic ca urmare a subvenţiei, şi astfel, zilnic, compania de stat este păgubită din greu. De exemplu, un bilet pe distanţa Bucureşti- Ploieşti, costă 7,5 lei, numai că Regiotrans Braşov beneficiază de o subvenţie mult mai mare decât CFR Călători”, a precizat un fost director al CFR Călători. Trebuie precizat că unul dintre acţionarii de la firma braşoveană- Costel Comana, este în relaţii excelente cu fostul manager privat Valentin Dorobanţu, dar şi cu unul dintre actualii directori ai companiei de stat Iosef Szenteş, unul dintre artizanii „ţesăturilor” din mersul trenurilor pentru interesul privaţilor.”