Ministrul Transporturilor, Ramona Manescu, a declarat luni seara, la Comandamentul de Iarna de la Guvern, ca peste 6.300 de lucratori ai CFR au actionat, incepand de sambata seara, pentru deblocarea cailor ferate, obiectivul fiind acela de a transporta pasagerii in siguranta, fara a avea trenuri in camp, chiar daca pentru asta s-au inregistrat intarzieri fata de orarul initial.
“Le multumesc tuturor angajatilor CFR pentru efortul pe care l-au facut in aceste zile. incepand cu ziua de sambata peste 6.300 de lucratori feroviari s-au aflat efectiv zi si noapte pe teren, in viscol, in zapada, pentru a interveni la deszapezire, la eliberarea cailor ferate de copacii cazuti, la restabilirea liniilor electrice sau la curatarea macazurilor. Acesti cei peste 6.300 de oameni au facut posibila mentinerea circulatiei in reteaua feroviara:, a declarat ministrul Transporturilor.
Ramona Manaescu a tinut sa sublinieze ca prioritatea companiilor CFR a fost, zilele acestea, sa duca pasagerii cu bine la destinatie, in acest sens fiind de preferat sa existe intarzieri mari, decat sa existe situatii limita, ca in alti ani si oamenii sa ramana blocati in mijlocul campului.
“In aceste zile comandamentul de iarna din cadrul Ministerului Transporturilor a impus ca prioritate companiilor CFR ca pasagerii sa ajunga la destinatie in siguranta. Am fost constienti ca aceasta decizie poate intr-adevar majora intarzierile date de timpul nefavorabil, dar am preferat sa avem intarzieri mai mari decat sa avem situatii limita asa cum s-a intamplat in alti ani, ca sute de oameni sa ramana blocati in mijlocul campului. Anul acesta nu s-a intamplat asa ceva”, a spus ministrul Transporturilor.
Ministrul Ramona Manescu a precizat ca luni seara se circula pe toate rutele feroviare si a admis ca mai pot exista intarzieri determinate de operatiunile de deszapezire.
“Efortul companiei CFR este de a mentine deschis coridorul Bucuresti-Constanta prin alocarea de utilaje suplimentare. (…) De asemenea, se circula si pe coridorul Bucuresti-Bacau prin Buzau-Focsani. CFR asigura si transportul intre Braila si Galati, in ciuda conditiilor meteo nefavorabile. A fost reluata circulatia trenurilor de marfa. (…) Pentru astazi si maine au fost programate transporturile prioritare. 12 trenuri de marfa pentru zonele Ploiesti-Brazi si Constanta, iar regionala Galati primeste si expediaza trenuri de marfa spre regionala CFR Brasov”, a aratat ministrul Transporturilor.
Ramona Manescu a mai precizat ca luni seara se mai inregistrau 145 de trenuri anulate, pentru a permite operatiunile de deszapezire.
“Circulatia a ramas inchisa pe un singur tronson Bucuresti-Urziceni si este restrictionata pe urmatoarele tronsoane: Bucuresti Nord—Urziceni-Faurei, Chitila-Golesti, Ploiesti Sud-Buzau-Adjud, Buzau-Faurei, Barbosi-Tecuci Marasesti, Urziceni-Slobozia Veche si Braila-Faurei. De asemenea, sunt doua sectii electrificate cu restrictii in continuare Comarnic-Valea Larga si Dudesti-Spicu, unde viteza este limitata la 50 Km/h. in statia Bucuresti Nord majoritatea trenurilor sunt conform graficului regulat, iar intarzierile nu sunt semnificative”, a detaliat Manescu.
Ministrul Transporturilor a afirmat ca in sectorul aerian, din cauza conditiilor meteo, aeroportul Mihail Kogalniceanu a fost inchis luni intre 11,00 si 17,00 pentru curatarea pistei, insa traficul civil nu a fost semnificativ afectat.
“Majoritatea aeroporturilor isi desfasoara activitatea normal, cu intarzierile date de conditiile de iarna. Porturile fluviale au ramas inchise. Porturile Mangalia si Constanta sunt deschise in acest moment”, a mai spus Ramona Manescu.
DNA SA-SI FACA TREABA ?
Ministrul Transporturilor trebuie sa rada din radacina tot ce este putred in acest minister , mai direct spus toti “locotenentii” lui Fenechiu care o saboteaza fara nicio jena.
Dna. Ramona Manescu ,aproximativ 14 000 de salariati de la CFR CALATORI va cer demisia Managerului privat , DOROBANTU VALENTIN !
Ajunge cu bataia de joc .
Fiecare zi care trece cu Dorobantu in fruntea acestei societati aduce numai haos iar haosul aduce anarhie ?
De cum protectorul sau Relu Fenechiu l-a instalat ditamai jupanul la CFR Calatori, Valentin Dorobantu s-a si apucat de treaba.
Dar nu cea pentru care este platit din bani publici, bineinteles.
Dorobantu a trecut imediat la aplicarea unui plan minutios de falimentare fortata a companiei de stat aflata in subordine, a carei activitate a fost pur si simplu sabotata sistematic.
Dupa mine, potopul !
Aceasta pare sa fie singura strategie manageriala dupa care se calauzeste Valentin Dorobantu in conducerea CFR Calatori.