Ministrul Transporturilor, Ramona Manescu, a declarat ca principalul obiectiv al institutiei pe care o conduce este reabilitarea si modernizarea infrastructurii feroviare, astfel incat o mare parte din transport, in special cel de marfa, sa fie transferat de pe segmentul rutier, pe calea ferata, avantajele acestui transfer fiind micsorarea costurilor si reducerea poluarii.
“Mi-as dori foarte mult ca in Romania sa preferam sa circulam cu trenul, insa avem foarte mult de lucru. In acest moment viteza este destul de mica, avem in lucru 204 km, anul acesta finalizam 41 de km. Tot anul acesta se vor redeschide alte santiere, se vor semna alte contracte care sunt sau vor fi licitate. Principalul obiectiv al Ministerului Transporturilor este de reabilita cat mai mult, de a transfera cat mai mult de pe rutier pe cale ferata, mai ales pe transport de marfa, pentru ca in final ar trebui sa fie mult mai ieftin, nu doar mai putin poluant”, a declarat ministrul Transporturilor, in platoul Antena 3.
Referitor la trenul de mare viteza Viena – Budapesta – Bucuresti – Constanta, Ramona Manescu a explicat ca acest proiect va fi realizat impreuna cu partenerii chinezi, trenul urmand a circula pana la Constanta cu o viteza de 200 km/h.
“Modernizam peste tot. Avem in vedere o retea care este agreata cu Comisia Europeana modernizata cu prioritate cu fonduri europene, insa in afara de aceasta putem sa reabilitam si alte tronsoane care sunt absolut necesare. Va dau un exemplu. Discutam despre trenul Viena – Budapesta – Bucuresti -Constanta. Proiectul de linie de mare viteza Viena – Budapesta – Bucuresti – Constanta dorim sa-l facem in parteneriat cu chinezii, anul acesta speram sa finalizam proiectul prin care sa incepem realizarea efectiva a liniei. (…) Pana la finalul 2014 – 2020 ne dorim ca in Romania sa avem trenuri de mare viteza, trenurile de pasageri sa circule cu 160 km/h, vrem ca trenul de la granita sa-l facem sa circule pana la Constanta cu 200 km/h. As vrea sa vedem ca in sfarsit ne concentram si pe dezvoltarea infrastructurii feroviare, pentru ca in ultimii ani, Romania a incercat doar sa dezvolte infrastructura rutiera, nereusind foarte mult”, a mai precizat ministrul Manescu.
DOAMNA RAMONA MANESCU , SALARIATII CFR CALATORI VA CER DEMISIA MANAGERULUI “PERFORMANT” DOROBANTU VALENTIN .
AJUNGE CU BATAIA DE JOC !
Demisia.
Valentin Dorobanţu a fost impus director general al CFR Călători de către fostul ministru al Transporturilor , Relu Fenechiu, care, ulterior, l-a pus manager privat la această companie.
Ca director general la CFR Călători, Valentin Dorobanţu avea un salariu lunar de circa 6.000 de lei, iar acum, ca manager privat, încasează în jur 10.000 de euro.
Totodată, Valentin Dorobanțu a desfiinţat in decembrie 2013 peste 200 de rute rentabile deservite de CFR Călători, pentru ca ulterior aceste trasee, in mare parte, să fie cedate către operatorii privaţi”
La toate acestea mai adugati, sute de milioane de euro bagati in achizitii prin negociere cu si fara publicare, adica fara licitatii publice , plus suplimentari substantiale in euro, ale acestora, dupa bunul sau plac, in conditiile in care societatea nu are bani iar salariatii , aproximativ 14 000, au fost obligati la 8 zile de contract suspendat fiecare in cursul anului 2013.
Romania trebuie sa isi modernizeze caile ferate (magistralele) mai rapid nu ca pana in prezent : Brasov – Arad, Arad – Craiova – Calafat, sa mai electrifice caii ferate : in 2013 s-a terminat de electrificat linia intre Tecuci si Barabosi (prima dupa 1995), Cluj – Oradea, Constanta – Mangalia, Iasi – Tecuci, sa construiasca liniile intre Pitesti si Valcea, Bacau si Covasna (scurtarea intre Moldova si sudul Transilvaniei), Sighisoara, Targu Mures.
“Pentru fostul ministru, Relu Fenechiu, managementul privat înseamna ca aceia care au devalizat ani la rând sistemul feroviar românesc, cum este cazul directorilor Micu, Dorobanțu sau Ghibu, trebuiesc promovaţi ca manageri privaţi, dar remuneraţi împărăteşte.
Astfel, devalizatorul de ieri, este de astăzi managerul de succes şi, ca atare, trebuie plătit cu mii de euro pe lună” 😛
Pana cand ?
Cu pasi mici, dar siguri, reusim sa facem progrese pentru Caile Ferate Romane, asteptam dna Ministru sa va indepliniti obiectivele ! Mult succes