Fostul ministru al Transporturilor RAMONA MANESCU a declarat, marti, pentru Mediafax, ca DAN SOVA a asteptat pana in ultima clipa pentru a pune in miscare procedurile deja pregatite de ea in cazul SCRISORII de GARANTIE de 10 milioane de euro a GFR, pierzand astfel SUMA solicitata de DIICOT.
“Am vazut comunicatul Ministerului Transporturilor, e cel putin ciudat ca ministrul SOVA nu stie ce a preluat atunci cand a venit la minister, in momentul respectiv procedura de punere a garantiei la dispozitia DIICOT era stabilita – pentru ca stabilisem cu DIICOT, in urma corespondentei purtate intre juridic si DIICOT s-a convenit modalitatea de punere la dispozitia DIICOT a scrisorii de garantie si exista deja avizul favorabil dat de departamentul juridic. DIICOT urma sa primeasca aceasta garantie pentru ca asupra GFR se pusese sechestru asigurator, pentru a acoperi eventualele prejudicii in legatura cu privatizarea CFR Marfa”, a declarat MANESCU.
RAMONA MANESCU a precizat ca in momentul in care a parasit functia de ministru PROCEDURILE erau STABILITE si ramasese doar ca Ministerul Transporturilor sa se adreseze bancii.
Citeste si: RAMONA MANESCU: Nu avem politici si strategii coerente in domeniile prioritare
“In momentul in care am plecat de la minister toate acestea erau stabilite, nu trebuie decat comisia de privatizare sa faca demersurile legale la banca pentru a pune la dispozitia DIICOT scrisoarea de garantie. Ce s-a intamplat de fapt a fost ca cei la Ministerul Transporturilor au lasat aceste proceduri neefectuate pana in ultimul moment si s-au dus la banca cu un dosar incomplet, fiind nepregatiti, drept pentru care banca i-a refuzat”, a mai declarat fostul ministru.
“De ce s-au dus nepregatiti, de ce nu a pregatit lucrurile, sa ne spuna SOVA. A lasat sa treaca termenul pana la care a expirat SCRISOAREA de GARANTIE, iar scrisoarea s-a intors automat la GFR in suma de 10 milioane de euro. Faptul ca SOVA spune acum ca nu a returnat garantia, pentru ca suma s-a intors la GFR odata cu SCRISOAREA de GARANTIE, e un alt fel de a spune ca au asteptat sa expire termenul pentru ca SCRISOAREA sa se intoarca in mod automat la GFR. Mi se pare normal ca DIICOT si probabil si DNA sa verifice cine se face responsabil de acest lucru”, a precizat Manescu.
Fostul ministru al Transporturilor a fost intrebata despre controlul dispus de DAN SOVA prin intermediul Corpului de control in acest caz, pentru a se vedea cine se face responsabil de situatia garantiei GFR.
“SOVA ar trebuie sa afle de ce s-a intamplat lucrul acesta, pentru ca intr-adevar el trebuia sa se asigure ca comisia de privatizare isi face treaba pana la capat”, a adaugat fostul ministru.
RAMONA MANESCU a precizat ca a parasit functia de ministru al Transporturilor pe 26 februarie, iar pana pe 5 martie, cand ministrul Transporturilor DAN SOVA sustine ca a declansat procedurile privind scrisoarea de garantie, a trecut mai bine de o saptamana. “Ministerul nu a fost condus de nimeni in perioada aceea?”, a mai spus fostul ministru al Transporturilor.
Citeste si: RAMONA MANESCU: “USL traieste” este o campanie prin care PSD vrea sa FURE voturile celor nehotarati
Ministerul Transporturilor a vrut sa execute scrisoarea de garantie de 10 milioane euro emisa catre GFR de Raiffeisen pentru participarea la privatizarea CFR Marfa, iar ulterior refuzului bancii a decis sa sesize DIICOT pentru a stabili daca institutia este in culpa sau decizia bancii este nelegala.
Sursa foto: protv.ro
DE RASUL LUMII SAU DE RASUL CURCILOR?
DL. SOVA , “FELICITARI” AVETI SANGE IN INSTALATIE !
SCHIMBARI MASIVE IN CONDUCEREA CFR CALATORI.
PROTAGONISTII AFACERILOR “IN TOTALITATE LEGALE” DE LA ACESTA SOCIETATE DE STAT, AU RAMAS IN FUNCTII… DOROBANTU VALENTIN, CARMEN MARIA POPESCU, ALEXANDRINA GATEJ, CLAUDIU DUMITRESCU, DANA RACHILA GALBEN, MIU ILEANA, MANTESCU CRISTINA, LILIANA CONSTANTINESCU, ZAHARIA ADRIAN, MARCELA NAE, NITA ROBERT, TIMIS BOGDAN, CRINTEA STEFAN, ETC.
JAF la drumul mare !!!
Sova nu aude/nu vede !!!!!
“Directorul CFR Călători, Valentin Dorobanţu, a încredinţat ilegal unei firme controlate de afaceristul Gruia Stoica un contract de reparaţii automotoare a cărui valoare poate ajunge la 20.000.000 de euro.
Imediat după ce Gruia Stoica a fost reţinut pentru încercarea de trucare a unei licitaţii de transport feroviar de marfă, directorul CFR Călători, Valentin Dorobanţu, a încheiat un acord-cadru pentru reparaţii de automotoare cu o firmă controlată de afaceristul gălăţean,totul premeditat.etc,etc,etc,etc.etc…………PANA CAND ???
alooooooo, DNA vs DIICOT !
CE MAI CAUTA SOBOLANUL DOROBANTU VALENTIN SI HOAŢA de POPESCU CARMEN LA CONDUCEREA CFR CALATORI ? dupa ce Ramona Manescu i-a facut plangere penala ???!!!
CE SE INTAMPLA LA CFR CALATORI VIZAVI DE ACHIZITIILE DE SUTE DE MILIOANE DE EURO “CONTRAFACUTE” DE DIRECTORASUL, DOROBANTU VALENTIN (uns de puscariasu fenechiu) SI EXCROACA DE LA ACHIZITII > POPESCU CARMEN , E DE DOMENIUL JILAVA.
DNA SALTATI GUNOAIELE !
RUSINE MARE !!!
Valentin Dorobantu inca se mai afla la conducerea CFR Calatori.
Directoarea de achizitii “in totalitate legale” Carmen Maria Popescu inca mai trage sforile…
DACA FURA DIRECTORUL “SMART” DE CE SA NU FURAM SI NOI NASII?
MAFIA DE LA CFR CALATORI?
Sub privirea “neputincioasa” a Ministrului Transporturilor dl. DAN SOVA ,subalternii isi fac de cap in continuare ?
“Cum a sifonat directorul CFR Calatori subventiile de la stat. De cum protectorul sau puscariasul Relu Fenechiu l-a instalat ditamai jupanul la CFR Calatori, Valentin Dorobantu s-a si apucat de treaba. Dar nu cea pentru care este platit din bani publici, bineinteles. Dorobantu a trecut imediat la aplicarea unui plan minutios de falimentare fortata a companiei de stat aflata in subordine, a carei activitate a fost pur si simplu sabotata sistematic, dupa cum s-au plans in mod repetat chiar angajatii de la CFR Calatori, totul in beneficiul concurentilor din domeniul privat.
Dupa mine, potopul!
Aceasta pare sa fie singura strategie manageriala dupa care se calauzeste Valentin Dorobantu in conducerea CFR Calatori. Astfel, in doar cateva luni, a desfiintat sute de trenuri .
Acum, s-ar putea crede ca poate lucrurile nu mergeau bine si atunci seful a fost nevoit sa ia masuri drastice… Numai ca aceleasi rute, care au fost apoi cedate operatorilor privati, produc bani frumosi pentru acestia. Totul a fost posibil prin punerea celor mai rentabile curse la ore total nepotrivite si umflarea preturilor biletelor, astfel ca, in scurt timp, calatorii au disparut cu totul din trenurile companiei de stat.
In schimb, la organizarea licitatiilor intervalului orar, firmele de casa ale „caracatitei Fenechiu” au primit cele mai bune ore.”
Carcotasii spun ca aceasta “caracatita” are azi alt nume…Nu este greu de ghicit.