Europarlamentarul liberal RAMONA MANESCU a declarat vineri seara intr-o emisiune la postul B1 TV ca toate detaliile legate de fuziunea dintre PNL si PDL vor fi CLARIFICATE pana la sfaristul lunii iulie.
“Exista un calendar al negocierilor intre PNL si PDL, un calendar care este deja in curs. Pana la sfarsitul lunii iulie se va definitiva si protocolul fuziunii si statutul fuziunii, statutul noului partid cu analiza pentru numele acestui partid, deci toate detaliile se vor CLARIFICA pana la sfaristul acestei luni si, de asemenea, pana la sfarsitul acestei luni, PNL va avea foarte clar care este candidatul PNL in asa fel incat, dupa conventia pe care PDL-ul inteleg ca o are in 25-26 iulie, vom putea discuta si vom putea sonda, poate, care va fi candidatul dreptei, care va fi candidatul noului partid rezultat in urma fuziunii, candidatul cu cele mai mari sanse la prezidentiale”, a spus Manescu.
Citeste si: Vicepresedinte PNL: Pana la prezidentiale se va merge pe alianta electorala, apoi se va trece la fuziune
In ceea ce priveste fuziunea dreptei, Manescu a aratat ca acesta este un proiect diferit de cel al fuziunii dintre cele doua partide.
Citeste si: IOHANNIS: Vrem si unii si altii fuziunea. Vom avea candidatul comun desemnat pana la sfarsitul lunii iulie
“Daca ne referim la unificarea dreptei, un proiect care este mai mare si despre care PNL a vorbit din campanile inca, trebuie sa le deosebim. Proiectul fuziunii PNL-PD este un proiect care presupune fuziunea a doua partide, unificarea dreptei poate insemna mai multe decat atat pentru ca pe zona de derapta a politicii romanesti sunt multe partide mai mici, si PMP-ul, si Forta Civica, si PNT-ul, si Noua Reublica, daca ne gandim la tot ce este pe dreapta. Deci mai sunt cateva partidulete in zona aceasta, dar este un proiect mai amplu care nu are legatura cu fuziunea”, a declarat europarlamentarul PNL.
“Sub privirea neputincioasa a lui IOAN RUS subalternii isi fac de cap?
Zeci de trenuri private circulă ilegal pe rutele CFR Călători
De câteva luni, câteva zeci de trenuri ale operatorilor feroviari privaţi de transport persoane circulă ilegal pe rute rentabile operate de CFR Călători, păgubind astfel, zilnic, compania de stat cu sume mari de bani.
Operatorii privaţi beneficiază de subvenţii foarte mari pentru transportul de călători, în timp ce compania de stat se prăbuşeşte ca urmare a concurenţei neloiale. Astfel, prin acest mod de acordare a subvenţiilor, operatorii privaţi au încasat anual sume enorme de bani de la Ministerul Transporturilor. Între timp, Dorin Maer, Ştefan Roşeanu şi Valentin Dorobanţu, directorii impuşi politic la şefia companiei CFR Călători, din 2012 şi până în 2014, au fost preocupaţi să promoveze interesul operatorilor privaţi de transport persoane. Fiecare dintre aceştia a avut grijă ca în fiecare an să „ţeasă” mersul trenurilor în interesul operatorilor privaţi şi nicidecum al companiei de stat.
Potrivit informaţiilor , de acest bonus feroviar beneficiază două companii private- Transferoviar Grup Cluj-Napoca controlată de omul de afaceri Călin Mitică, şi Regiotrans Braşov deţinută de Iorgu Ganea şi Costel Comana. Astfel, pe rutele Braşov-Bucureşti, Braşov-Constanţa, Braşov- Sf.Gheorghe, Braşov- Timişoara, Braşov- Iaşi, Braşov- Alba Iulia şi retur au fost introduse trenuri, de tipul automotoarelor, deţinute de Regiotrans. „Aceste rute operate de către CFR Călători sunt foarte rentabile, fapt pentru care este ilegal să fie introduse şi trenurile private. Prin această manevră, regionalele CFR Călători Braşov şi Bucureşti sunt extrem de afectate de introducerea acestor trenuri private, întrucât practică un tarif mai mic ca urmare a subvenţiei, şi astfel, zilnic, compania de stat este păgubită din greu. De exemplu, un bilet pe distanţa Bucureşti- Ploieşti, costă 7,5 lei, numai că Regiotrans Braşov beneficiază de o subvenţie mult mai mare decât CFR Călători”, a precizat un fost director al CFR Călători. Trebuie precizat că unul dintre acţionarii de la firma braşoveană- Costel Comana, este în relaţii excelente cu fostul manager privat Valentin Dorobanţu, dar şi cu unul dintre actualii directori ai companiei de stat Iosef Szenteş, unul dintre artizanii „ţesăturilor” din mersul trenurilor pentru interesul privaţilor.”