Redresarea pietei auto din Europa depinde de rezultatele alegerilor din Germania, tara in care populatia se abtine de la cumpararea de masini.
Scrutinul care poate redresa piata auto din Europa, dupa un declin de sase ani, va avea loc in toamna acestui an, nemtii nestiind inca daca sa cumpere masini noi sau nu pentru ca, potrivit sondajelor, alegerile nu vor avea un castigator clar.
“Exista o anumita asteptare in Germania din cauza alegerilor. Cu incertitudinile legate de politica fiscala, care ar putea afecta puterea de cumparare, politica este un factor luat in considerare de consumator mai mult decat in trecut”, a declarat Allan Rushforth, director operational al Hyundai Motor in Europa, conform Bloomberg.
Datele indica faptul ca o masina din patru comercializate in Europa este vanduta in Germania, tara care a evitat recesiunea care a marcat alte state din zona euro. Vanzarile de masini din Germania au scazut insa, iar criza datoriilor a adus disciplina fiscala in prim-plan. Politicienii promoveaza scheme de reducere a daficitului bugetar, iar multi oameni inteleg ca este vorba de scaderea veniturilor si nu mai investesc in masini noi.