Fostul ministru al Transporturilor RELU FENECHIU refuza sa achite PREJUDICIUL de 5,7 milioane de lei din DOSARUL TRANSFORMATORUL in care executa cinci ani de inchisoare, pana nu i se restituie marfa vanduta ilegal catre SC Servicii Energetice Moldova SA, potrivit postului Romania Tv.
RELU FENECHIU isi motiveaza decizia in contestatiile pe care le-a depus pe rolul instantelor de judecata din Iasi si din Bacau si anume prin faptul ca ICCJ a anulat tranzactiile dintre firmele liberalului si Electrica Moldova SA si acum acesta vrea ca partile sa fie repuse in situatia anterioara. RELU FENECHIU vrea transformatoarele inapoi. In cazul in care nu se poate realiza acest lucru, acesta vrea sa fie redus sau compensat cuantumul sumei pe care trebuie sa o plateasca catre SC Servicii Energetice Moldova SA.
CITESTE SI: RELU FENECHIU, “REGELE PUSCARIEI DIN VASLUI”, CONDUCE PNL IASI DIN PENITENCIAR
Intr-un dosar aflat pe rolul Tribunalului Bacau, RELU FENECHIU a solicitat efectuarea a doua expertize, tehnica si contabila, prin care incearca sa scape de plata prejudiciului.
„Instanta penala a solutionat in mod eronat latura civila a cauzei, in sensul ca, desi s-au considerat nule o serie de facturi care ar fi afectat raporturi comerciale, care in aprecierea instantei penale au fost incheiate fraudulos intre societatile fata de care a operat cesiunea de creanta si parata SC Servicii Energetice Moldova SA, totusi instanta nu le-a anulat in dispozitiv. Prin urmare, SC Servicii Energetice Moldova SA a primit bunurile care au formulat obiectul acestor facturi, cu care a ramas in patrimoniu si o parte au fost utilizate in activitatea curenta, iar pe de alta parte, parata (SC Servicii Energetice Moldova SA – n.r.) incaseaza si contravaloarea bunurilor de la reclamanti (Fenechiu si locotenentii sai – n.r.)„, a declarat RELU FENECHIU.
Expertii au sustinut ca SC Servicii Energetice Moldova SA ar fi vandut componente electrice in valoare de peste 2,1 milioane lei catre alte firme, componente cumparate initial de la firmele lui RELU FENECHIU.
Sursa foto: bzi
Actualul director general al CFR Calatori, Iosif Szentes, este unul dintre cei care doresc falimentarea companiei CFR Calatori.
Si anul acesta, Iosif Szentes a demonstrat ca nu se abate de la linia sa adica aceea de a-si face datoria catre operatorii privati, numai ca acum nu a facut-o singur ci impreuna cu actualul ministru al Transporturilor Dan Costescu, care pana de curand a fost directorul general al CFR SA.
In noul mers al trenurilor tesut de Szentes si Costescu, zeci de trenuri regio ale CFR Calatori (adica personale) destinate in special navetistilor, pensionarilor, elevilor si studentilor au fost transformate in trenuri interregio. In schimb, trenurile operatorilor privati au fost incluse in noul mers cu 5-10 sau 15 minute inaintea trenurilor operate de CFR Calatori ca sa-i fure calatorii de la compania de stat.
Mai mult, prin transformarea trenurilor regio in interregio, pretul calatoriei s-a dublat sau chiar mai mult, dar durata de deplasare este aceeasi.
Ca sa fie sigur ca CFR Calatori se indreapta catre faliment, Iosif Szentes a mai regizat o ingineria financiara paguboasa pentru compania de stat, dar extrem de benefica pentru operatorii privati.
In noul mers al trenurilor dar si pe tabelele de afisaj din gari, au aparut o multime de trenuri interregio la ore cu circulatie maxima, dar la cateva minute dupa aceste pleaca si trenurile operatorilor privati pe aceleasi rute ca ale CFR Calatori.
Inca din 2013 zeci de trenuri ale operatorilor feroviari privaţi de transport persoane circulă ilegal pe rute rentabile operate de CFR Călători, păgubind astfel, zilnic, compania de stat cu sume mari de bani.
Printr-o Hotărâre de Guvern emisă în 2012 , operatorii privaţi beneficiază de subvenţii foarte mari pentru transportul de călători, în timp ce compania de stat se prăbuşeşte ca urmare a concurenţei neloiale.
Astfel, prin acest mod de acordare a subvenţiilor, operatorii privaţi au încasat anual sume enorme de bani de la Ministerul Transporturilor.
Între timp, Valentin Dorobanţu, Vasile Secara si acum Iosif Szentes directorii impuşi politic la şefia companiei CFR Călători, din 2013 şi până în acum, au fost preocupaţi să promoveze interesul operatorilor privaţi de transport persoane.
Fiecare dintre aceştia a avut grijă ca în fiecare an să „ţeasă” mersul trenurilor în interesul operatorilor privaţi şi nicidecum al companiei de stat, dar niciun ministru al Transporturilor din 2013 si pana acum n-a catadiscisit stopeze aceasta inginerie feroviara care duca catre faliment compania de stat.