ATENTIE, CURSURILE PENTRU SCOALA DE SOFERI S-AR PUTEA SCUMPI CU 30% DE LA 1 IULIE 2014. Scumpirea cursurilor pentru obtinerea permisului auto se va produce deoarece scolile de soferi vor fi obligate sa inregistreze toti cursantii la Autoritatea Rutiera Romana.
Asadar, daca intentionati sa faceti SCOALA DE SOFERI, grabiti-va, deoarece de la 1 iulie va trebui sa scoateti mai multi bani din buzunar. In prima zi a lunii iulie vor intra in vigoare noi reguli pentru scolile de soferi, prevazute de Ordinul ministrului Transporturilor nr. 75/2014. Potrivit celor de la Adevarul, este vorba de introducerea registrului unic de evidenta a cursantilor. Documentul va contine datele de identificare ale fiecarui aspirant la permis, numarul contractului de scolarizare, numarul si data orelor de conducere efectuate.
Astfel, orele de iesire la conducere trebuie stabilite cu precizie. Incalcarea acestora va atrage amenzi usturatoare pentru instructorii auto. scolile de soferi vor tine evidenta electronica a pregatirii practice a fiecarui cursant.
Citeste si: TAXA DE POLUARE, recuperata in rate esalonate pe cinci ani
Sursa citata mai precizeaza ca noile reglementari sunt impuse de Autoritatea Rutiera Romana (ARR) care vrea astfel sa stie cu exactitate in ce perioada si cate ore de practica fac in timpul scolii viitorii soferi. Aplicatia electronica pentru evidenta cursantilor, gestionata de ARR, va fi cumparata de fiecare instructor auto. Instructorii auto nu sunt de acord cu aceste reguli si spun ca instituirea unui program strict pentru cursanti, dar si limitarea numarului de ore la 210 pe luna (masura intrata in vigoare la inceputul anului) vor duce la cresterea preturilor de scolarizare cu pana la 30 la suta.
Instructorii mai acuza si faptul ca le este incalcat dreptul la munca prin ordinul dat de ministrul Transporturilor la sfarsitul anului trecut. Petrica Bordeianu spune ca in spatele acestei decizii, care ar restrange dreptul la munca al instructorilor, s-ar afla interesele unor SCOALI DE SOFERI. „Au vazut ca elevii se indreapta catre instructorii independenti care lucreaza ca persoane fizice autorizate si incearca sa le puna bariera. Se mascheaza astfel lipsa de performanta a unor scoli“, a spus Bordeianu. De altfel, ordinul care limiteaza numarul de ore a fost atacat in justitie, care a dispus suspendarea aplicarii acestuia. insa pentru a ocoli decizia instantei, Ministerul Transporturilor a emis un alt ordin, care contine exact aceleasi prevederi, mai spune presedintele FNFAR.
In timp ce instructorii auto contesta noile masuri, reprezentantii scolilor de soferi spun ca acestea sunt binevenite. „Noi am cerut ARR sa faca registrul unic, pentru ca dosarele sa nu se mai vanda pe doua sau trei sute de lei. Raportarile nu se fac astazi pentru ce s-a facut ieri, deci nu inainte. Nu vedem cum un instructor poate lucra mai mult de zece ore pe zi. Noile reglementari vor face ca un instructor sa nu mai raporteze fictiv 30 sau 40 de ore pe zi“, a declarat Vasile stefanescu, presedintele Confederatiei Operatorilor si Transportatorilor Autorizati din Romania (COTAR).