Directia de Politie Transporturi din Inspectoratul General al Politiei Romane a coordonat, in perioada 11–12 martie, o actiune, desfasurata la nivel national, in sistem integrat, pentru prevenirea si combaterea furturilor de piese componente din infrastructura feroviara, se arata intr-un comunicat remis luni presei de reprezentantii institutiei.
Potrivit sursei citate, pe parcursul celor doua zile, 5.766 de politisti de la ordine publica, rutiera, investigatii criminale, investigare a criminalitatii economice si transporturi au verificat 144 de trenuri si 243 de statii de cale ferata si au efectuat 248 de controale de-a lungul liniei de cale ferata.
In urma actiunii, au fost legitimate 10.373 de persoane, iar pentru 456 de persoane s-au intocmit DOSARE PENALE (sapte pentru talharii, 21 pentru furt din buzunare, 118 pentru loviri si alte violente, 54 pentru distrugere si 256 pentru comiterea altor infractiuni).
Citeste si: AMENZI de peste 118.000 de lei, aplicate de politisti TRAXIMETRISTILOR din Bucuresti
De asemenea, 50 de persoane fizice sunt cercetate pentru comiterea infractiunii de furt si infractiuni conexe, de la acestea fiind recuperate 16.833 de kilograme de metale si 52 de kilograme de cupru.
Totodata, politistii au controlat si 2.306 de societati comerciale ce desfasoara activitati de colectare si valorificare de deseuri reciclabile feroase si neferoase. In urma controalelor, au fost inregistrate 40 de dosare economice, au fost aplicate 38 de sanctiuni contraventionale la Legea 38/2004 si au fost recuperate 34.164 de kilograme de metale si 698 de kilograme de cupru.
Citeste si: AMENZI de peste 20.000 de lei, aplicate de POLITISTII LOCALI
Actiunea se inscrie in conceptul “Railaction Day 24 Blue”, un concept al RAILPOL (reteaua fortelor de politie cu atributii in transporturile feroviare din tarile Uniunii Europene), ce consta in organizarea simultana, in toate tarile membre, pe durata unei singure zile, a unei actiuni politienesti in mediul feroviar.
Sursa foto: voxtvregional.ro
“Comana Ctin era, in afara de Regiotrans, de asemenea acţionar la firma RC-CF TRANS SRL Braşov, societate care a pus la dispoziţia familiei Dragnea un autoturism Audi de ultimul tip ca sponsorizare.
Prin intrarea in vigoare, pe 14 decembrie 2014, a noului mers al trenurilor, ministrul Transporturilor, IOAN RUS prin intermediul lui VASILE SECARA , a girat prabusirea companiei de stat- CFR Calatori, dar, in acelasi timp, a pus umarul serios la prosperitate operatorilor feroviari privati de transport persoane prin acordarea smechereasca, dar ilegala, de subventii uriase.
Directori plătiţi de stat, garantaţi de privaţi.
Astfel, pe rutele Braşov-Bucureşti, Braşov-Constanţa, Braşov- Sf.Gheorghe, Braşov- Timişoara, Braşov- Iaşi, Braşov- Alba Iulia, Timisoara-Sinicolaul Mare, Arad- Naldac şi retur au fost introduse trenuri, de tipul automotoarelor, deţinute de Regiotrans.
Aceste rute operate de către CFR Călători sunt foarte rentabile, fapt pentru care este ilegal să fie introduse şi trenurile private.
Prin această manevră, regionalele CFR Călători Braşov şi Bucureşti sunt extrem de afectate de introducerea acestor trenuri private, întrucât practică un tarif mai mic ca urmare a subvenţiei, şi astfel, zilnic, compania de stat este păgubită din greu.
De exemplu, un bilet pe distanţa Bucureşti- Ploieşti, costă 7,5 lei, numai că Regiotrans Braşov beneficiază de o subvenţie mult mai mare decât CFR Călători”
Trebuie precizat că unul dintre fostii acţionari de la firma braşoveană- Costel Comana, era în relaţii excelente cu fostul manager privat de la CFR Calatori- VALENTIN DOROBANTU, care acum este angajatul firmei Regiotrans Brasov, dar şi cu unul dintre actualii directori generali ai companiei de stat Iosef Szenteş, unul dintre artizanii „ţesăturilor” din mersul trenurilor pentru interesul privaţilor. Totodata, Costel Coman era in relatii extrem de apropiate si cu cei doi tesatori ai mersului pe 2015, adica directorii de la CFR SA- Viorel Scurtu si Marian Cotofana.
Mai trebuie subliniat ca Alexandrina Gatej a condus CA de la CFR Calatori inca de pe vremea lui Ovidiu Silaghi si ea in calitate de presedinte al bordului administrative a aprobat “performantele manageriale de execeptie”, cercetate acum de DNA, regizate de catre fostii directori Valentin Dorobantu si Vasile Secara.
In plus, Ioan Rus a mentinut-o in CA de la CFR Calatori pe Dana Galbeni Rachila, cea despre care Curtea de Conturi a Romaniei a precizat ca este vinovata pentru acordare de indemnizatii ilegale de peste 1.300.000 de euro la companiile de sub tutela Ministerului Transporturilor.
Tot Dana Galbeni Rachila este cea care in anii trecuti a avut afaceri impreuna cu “regina” achizitiilor de la CFR Calatori, Carmen Maria Popescu.
Practic, prin aceste numiri, ministrul Ioan Rus a continuat campania de promovarea a oamenilor garantati de Ovidiu Silaghi si Relu Fenechiu, finalizand practic opera de garare pe linie moarta a CFR Calatori”