Senatul a atribuit Companiei Tarom, prin negociere fara anunt de participare, un contract de 1,4 milioane de lei fara TVA, pentru servicii de transport aerian, pe curse interne, al senatorilor in acest an, suma fiind cu peste 300 de mii de lei mai mare decat cea convenita in 2013.
Tarom a obtinut contractul pentru servicii de transport aerian pe curse interne in urma unei negocieri fara anunt de participare cu Senatul, motivata de faptul ca “serviciile pot fi furnizate numai de un anumit ofertant, din motive tehnice”.
Astfel, Senatul trebuie sa achite 1.451.612 de lei in schimbul transportului senatorilor in tara, serviciu care se va realiza in baza unui grafic convenit intre cele doua institutii, potrivit informatiilor publicare pe portalul privind achizitiile publice.
Anul trecut, pentru aceleasi servicii de transport aerian, Senatul a atribuit Tarom un contract de 1.129.032 de lei.
“Managerul privat al CFR Călători, Valentin Dorobanţu, îşi continuă nestingherit, chiar sub nasul ministrului Ramona Mănescu, aranjamentele şi ingineriile feroviare prin care urmăreşte să tragă pe linie moartă compania de stat.
Dorobanţu, botezat de ceferişti “Smart”, pentru şmecheriile pe care le regizează, caută diverse pretexte pentru cedarea prestaţiei către operatorii privaţi, şi astfel prin noul mers al trenurilor intrat în vigoare la jumătatea lunii decembrie 2013 au fost scoase peste 200 de trenuri de pe rute rentabile. În ultima perioadă, Valentin Dorobanţu, omul garantat de Relu Fenechiu, este preocupat să blocheze accesul ceferiştilor de pe calculatoarele companiei la site-urile ziarelor care fac dezvăluiri despre şmenurile sale. Însă, site-ul noului mers al trenurilor este nefuncţional de la intrarea în vigoare a acestuia, şi astfel compania de stat este practic sabotată chiar de către managerul privat care ar trebui să o rentabilizeze.
Mai nou, Valentin Dorobanţu a propus Consiliului de Administraţie înfiinţarea Direcţiei de Audit (direcție care trebuia sa existe încă de la numirea acestuia în funcţie de către Fenechiu), post care, este destinat Roxanei Cozmanciuc, fina lui Relu Fenechiu. De fapt, Valentin Dorobanţu s-a lăudat către apropiaţii săi că el face ce vrea cu membrii Consiliului de Administraţie pentru că preşedintele Alexandrina Gătej este străină de problemele căii ferate. Însă, Dorobanţu îşi promovează aranjamentele în Consiliul de Administraţie prin intermediul directoarei Dana Galbeni Răchilă, prietenă la cataramă cu mâna dreapta a managerul privat, şefa achiziţiilor de la CFR Călători, Carmen Maria Popescu. De fapt, familiile celor două doamne au avut, în anii trecuţi, împreună o firmă (Bononnia Caffe SRL Bucureşti) pe care au vândut-o către alţi acţionari.”