TAXA AUTO Si TIMBRUL DE MEDIU. Reprezentantii Dacia, ca parte din grupul Renault, sustin ca introducerea noului timbru de mediu trebuie sa fie insotita de masuri specifice pentru vehiculele inmatriculate in Romania inainte de 2007, masuri care sa favorizeze innoirea acestora.
Proiectul privind timbrul de mediu se afla in dezbatere publica, iar producatorii auto nu au intarziat sa-si spuna parerea despre noua taxa. Guvernul a definitivat forma noii taxe auto, aplicata sub forma timbrului de mediu, cu o formula de calcul diferita, care duce la o crestere în medie de aproximativ 10% a sumei de plata pentru masinile Euro 4 si Euro 3 si o scadere cuprinsa intre 60% si 90% pentru masinile Euro 2, Euro 1 si non-euro.Totodata, grupul Reanult propune doua modificari. Introducerea unui prag minim pentru taxa actuala aplicata vehiculelor Euro 2, Euro 1 si non-Euro pentru a frana importurile de masini de ocazie foarte uzate, iar in cazul vehiculelor Diesel Euro 3 si Euro 4, sugereaza sa se evite scaderea prea mare a valorii timbrului fata de taxa auto actuala intrucat acest lucru ar conduce la cresterea puternica a importurilor de masini de ocazie diesel poluante.
Grupul Renault considera ca industria auto are nevoie in Romania de un cadru legislativ durabil care sa garanteze perenitatea investitiilor majore realizate in ultimii ani. In acest cadru, existenta unei taxe de poluare este extrem de importanta atat in ceea ce priveste protectia mediului, sanatatea publica si siguranta rutiera cat si in ceea ce priveste investitiile, stabilitatea locurilor de munca in industria auto si dezvoltarea productiei si comercializarii de vehicule ne-poluante. “Consideram ca principiile noului proiect de lege privind timbrul de mediu sunt in directia cea buna si permit descurajarea importului masiv de vehicule de ocazie ale caror caracteristici tehnice pot avea, in timp, un impact incalculabil asupra mediului, a traficului rutier si a industriei auto din Romania”, se arata intr-un comunicat de presa al grupului.
Cu toate acestea, Renault considera ca proiectul poate fi imbunatatit si aduce doua modificari. 1. Introducerea unui prag minim pentru taxa actuala aplicata vehiculelor Euro 2, Euro 1 si non-Euro pentru a frana importurile de masini de ocazie foarte uzate, poluante si care pun in pericol siguranta rutiera. 2. In cazul vehiculelor Diesel Euro 3 si Euro 4, Renault sugereaza sa se evite scaderea prea mare a valorii timbrului fata de taxa actuala intrucat acest lucru ar conduce la cresterea puternica a importurilor de masini de ocazie diesel poluante in materie de emisii de oxizi de azot, de hidrocarburi si de particule, care sunt vectori de poluare la fel de importanti ca CO2. Cu ocazia introducerii normei Euro 5, constructorii de automobile au investit mult tocmai pentru a reduce drastic aceste emisii, in special in cazul motoarelor diesel. In plus, consideram ca introducerea noului timbru de mediu trebuie sa fie insotita de masuri specifice pentru vehiculele inmatriculate in Romania inainte de 2007, masuri care sa favorizeze innoirea acestora , se mai arata in comunicat. Foto: Mondo News