Intr-o perioada in care ne sfatuieste pe toti sa strangem cureaua si incearca, din rasputeri, sa ne convinga ca taxa suplimentara pe carburanti este una absolut necesara, la fel ca si celelalte care vor da navala sa ne strice bugetele si dietele, premierul Romaniei isi permite sa-si trimita baiatul, pe Andrei Ponta, la Scoala Europeana din Capitala.
Acum, vorba aceea, fiecare dupa posibilitati, dar parca seamana totusi cu un gest de sfidare la adresa cetateanului de rand sa iti trimiti odrasla, fie ea si de prim ministru, la o scoala privata unde taxele de studii se apropie de 8 mii de euro anual.
Daca nu stiati, Victor Ponta scoate din buzunar exact 7.700 de euro pentru ca Andrei sa poata urma cursurile clasei a V-a. Problema este ca pana in prezent, premierul a cheltuit deja aproximativ 40 de mii de euro doar pentru fiul sau.
Citeste si: Victor Ponta, premierul care nu vrea niciodata nimic
Pentru anii scolari ce vor urma, taxele vor fi mai mari, astfel pentru 2014-2015 si 2015-2016, Ponta va trebui sa scoata din buzunar cate 8.500 de euro, iar pentru 2016-2017, cand Andrei Ponta va fi in clasa a VIII-a, costurile vor fi de 8.500 de euro plus o indexare de 3%.
Iar, daca premierul va dori va fiul sau sa faca liceul tot la Scoala Europeana, el va fi nevoit sa plateasca anual o taxa de peste 7.000 de euro.
Interesant este faptul ca Irina Octavia, mezina familiei Ponta, va incepe si ea in curand scoala, iar cheltuielile cu studiile se vor dubla. Noua nu ne mai ramane decat sa ne intrebam cum o putea face fata Victor Ponta acestor cheltuieli, tinand cont si de valul de scumpiri care vine peste noi de la 1 aprilie….. Poate il va ajuta Ghita ciobanul, un tanar intreprinzator care a invadat timp de cateva luni bune spatiul publicitar din mass media, despre care am inteles ca este prieten la catarama cu juniorul Andrei….
Sursa foto: capital.ro
Un offshore înregistrat în Ciudad de Panama, în Republica Panama, având un capital social de 1.000 de dolari şi un birou în Geneva, Elveţia, a încheiat recent cu CFR Călători un acord-cadru în valoare finală de 1.750.950 dolari SUA pentru livrarea de piese pentru locomotive diesel electrice. Firma câştigătoare se numeşte Electric & Diesel Locomotiv Corporation şi a fost singura companie care a trimis o ofertă în cadrul procedurii de atribuire organizate de CFR Călători. Procedura aleasă de conducerea CFR Călători a fost de tip “negociere, cu publicarea unui anunţ în prealabil” pe portalul achiziţiilor publice şi în jurnalul european de profil, reprezentanţii CFR Călători precizând că au optat pentru această variantă – prevăzută de legislaţia în domeniu – şi nu pentru cea a licitaţiei deschise tocmai pentru a “putea trage în jos de preţ”. Cu toate acestea, oferta offshore-ului a fost declarată “admisibilă”, iar valoarea finală a contractului a fost mai mare decât estimarea iniţială a contractului. Astfel, estimarea iniţială a valorii contractului – suma pe care şefii CFR Călători au preconizat că o vor cheltui cu acest acord-cadru – a fost de 1.716.483 dolari fără TVA, dar valoarea finală a fost de 1.750.950 USD fără TVA, adică 5.851.677 lei. O diferenţă de 34.467 de euro”