TRANSALPINA va fi REDESCHISA in vara circulatiei, dupa ce CNADNR a castigat in instanta dreptul de a prelua drumul din administrarea societatii Romstrade.
Firma trebuia sa termine modernizarile, dar lucrarile au fost blocate, timp de trei ani, dupa arestarea patronului NELU IORDACHE.
Citeste si: TRANSALPINA: Cea mai frumoasa sosea din Romania ramane inchisa
Astfel, a fost nevoie sa se ajunga in instanta pentru ca TRANSALPINA sa fie preluata din nou de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR).
“Este o bucurie si pentru noi si pentru gorjeni si pentru ardeleni si pentru toti care iubesc muntele si frumusetile acestei zone. Incepem cu prioritatile: marcajele, parapetul in punctele cele mai periculoase, semnele de circulatie”, a declarat Ion Tudor, director SDM Gorj.
Citeste si: CNADNR va REZILIA contractul cu Romstrade pentru TRANSALPINA
Pentru ca CNADNR sa poata insa sa inceapa lucrarile trebuie sa astepte mai intai sa se topeasca zapada, care are acum mai mult de un metru.
Sursa foto: belditours.ro
“Numirea lui Iosif Szentes este practic bomboana de pe coliva falimentarii companiei de stat CFR Calatori, intrucat acesta este cunoscut in randul ceferistilor ca un sustinator infocat al operatorilor de transport feroviar de calatori privati, in special a mersului de tren cadentat.
Trebuie precizat ca in 2012, odata cu venirea in fruntea Ministerului Transporturilor a lui Ovidiu Silaghi, la conducerea CFR Calatori a fost impus tandemul garantat si sustinut de controversatul Gruia Stoica, adica Stefan Roseanu- Valentin Dorobantu, iar Iosif Szentes a devenit consilierul acestora. Ulterior, Roseanu a fost inlocuit la sefia CFR Calatori cu Valentin Dorobantu, iar Szentes a ramas pe pozitie.
In acea perioada, Roseanu, Dorobantu si Szentes au „tesut” mersul trenurilor de asa natura incat sa devalizeze compania de stat, dar sa prospere operatorii privati de transport feroviar de calatori.
Ulterior, in 2013, Dorobantu si Szentes au repetat reteta aplicata in 2012 care a pagubit la greu CFR Calatori.
Acum insa, procurorii DNA ancheteaza o speta în care prejudiciul s-ar ridica la peste 5 milioane euro.
Mai trebuie precizat ca Iosif Szentes detine un PFA pe care nu l-a mentionat in declaratia de avere, iar la alegerile parlamentare din 2009, a candidat, fara succes, pe lista UDMR pentru un loc de deputat in judetul Vrancea.
Mai trebuie subliniat ca Alexandrina Gatej a condus CA de la CFR Calatori inca de pe vremea lui Ovidiu Silaghi si ea in calitate de presedinte al bordului administrative a aprobat “performantele manageriale de execeptie”, cercetate acum de DNA, regizate de catre fostii directori Stefan Roseanu, Valentin Dorobantu si Vasile Secara.
In plus, Ioan Rus a mentinut-o in CA de la CFR Calatori pe Dana Galbeni Rachila, cea despre care Curtea de Conturi a Romaniei a precizat ca este vinovata pentru acordare de indemnizatii ilegale de peste 1.300.000 de euro la companiile de sub tutela Ministerului Transporturilor.
Tot Dana Galbeni Rachila este cea care in anii trecuti a avut afaceri impreuna cu “regina” achizitiilor de la CFR Calatori, Carmen Maria Popescu.
Practic, prin aceste numiri, ministrul Ioan Rus a continuat campania de promovarea a oamenilor garantati de Ovidiu Silaghi , Relu Fenechiu,Dan Sova, finalizand practic opera de garare pe linie moarta a CFR Calatori”