Federatia Operatorilor Romani de Transport (FORT) va sustine la dezbaterile care vor avea loc joi la Guvern ca sistemul de returnare a unui procent din acciza pentru carburanti in cazul transportatorilor romani sa se faca intr-un mod simplu urmarind modelul taxei pe valoare adaugata, se arata intr-un comunicat de presa al organizatiei.
“Astfel, in ceea ce priveste facturile pentru alimentarea cu carburanti precum si bonurile fiscale, acciza trebuie sa fie evidentiata separat avand si o coloana aferenta procentului ce urmeaza a fi recuperat. Prin aceasta metoda atat statul cat si transportatorii pot avea o evidenta clara a sumelor ce fac obiectul returnarii”, se spune in comunicat.
Potrivit sursei citate, procentul pe care FORT il sustine este corespondent celor utilizate in alte tari ale Uniunii Europene. Un exemplu poate fi procentul utilizat in Italia si anume 210 euro raportat unei cantitati de 1.000 litri de carburant.
Citeste si: Restituirea accizei la carburanti, discutata intre reprezentantii Guvernului si transportatori
FORT afirma ca a solicitat inca din 2010 introducerea sistemului de returnare a unui procent din acciza pentru transporturile comerciale dupa modelul practicat cu succes in multe tari Europene.
“Prin acest sistem este descurajata utilizarea carburantilor de provenienta indoielnica asigurandu-se concurenta loiala in piata de transport, iar veniturile la bugetul de stat cresc”, se spune in comunicat.
Un offshore înregistrat în Ciudad de Panama, în Republica Panama, având un capital social de 1.000 de dolari şi un birou în Geneva, Elveţia, a încheiat recent cu CFR Călători un acord-cadru în valoare finală de 1.750.950 dolari SUA pentru livrarea de piese pentru locomotive diesel electrice.
Firma câştigătoare se numeşte Electric & Diesel Locomotiv Corporation şi a fost singura companie care a trimis o ofertă în cadrul procedurii de atribuire organizate de CFR Călători.
Procedura aleasă de conducerea CFR Călători a fost de tip “negociere, cu publicarea unui anunţ în prealabil” pe portalul achiziţiilor publice şi în jurnalul european de profil, reprezentanţii CFR Călători precizând că au optat pentru această variantă – prevăzută de legislaţia în domeniu – şi nu pentru cea a licitaţiei deschise tocmai pentru a “putea trage în jos de preţ”.
Cu toate acestea, oferta offshore-ului a fost declarată “admisibilă”, iar valoarea finală a contractului a fost mai mare decât estimarea iniţială a contractului.
Astfel, estimarea iniţială a valorii contractului – suma pe care şefii CFR Călători au preconizat că o vor cheltui cu acest acord-cadru – a fost de 1.716.483 dolari fără TVA, dar valoarea finală a fost de 1.750.950 USD fără TVA, adică 5.851.677 lei.