De cate ori nu ti s-a intamplat sa pleci la cumparaturi si sa constati ca ai lasat la casa mai multi bani decat ai planuit? In ciuda listei pregatite cu temei inca de acasa, strategiile comerciantilor sunt mai viclene ca niciodata si te fac sa cheltuiesti mai mult decat ti-ai propus!
Iata o lista cu cele mai frecvente trucuri pe care le folosesc magazinele pentru a influenta clientii, potrivit Business Insider.
Carucioarele de cumparaturi
Inventate in 1938, carucioarele de cumparaturi sunt mari si greu de umplut. Astfel, ele dau impresia clientilor ca au achizitionat prea putine lucruri.
Marimea magazinelor
Magazinele mici pot fi aglomerate, drept rezultat cumparatorii vor deveni mai nervosi si vor petrece mai putin timp printre rafturi.
Asezarea produselor
Produsele pe care comerciantii le doresc achizitionate sunt pozitionate pentru a putea fi observate mai usor. De exemplu, cerealele in vrac sunt pe raftul de jos, cerealele sanatoase sunt pe cel de sus si cerealele scumpe se afla la nivelul ochilor.
Alimentele de zi cu zi, mai greu accesibile
Produsele lactate sunt ascunse pe rafturile din spate. Motivul? Cei care vor sa le cumpere trebuie sa treaca prin tot magazinul pentru a ajunge la ele.
Asezarea rafturilor
Nu degeaba rafturile magazinelor seamana cu un labirint. Odata intrati pe unul dintre culoare, clientii sunt conditionati sa pastraze traseul fara sa devieze.
Sursa foto: www.ladomenicadivicenza.it