VANDA VLASOV a fost data afara din postul de prim-vicepresedinte al CURTII de ARBITRAJ. In fapt, intreaga conducere a CURTII de ARBITRAJ a fost DEMISA de sefii Camerei de Comert a Romaniei (CCIR), la putin timp dupa ce MIHAIL VLASOV, fostul presedinte al Camerei, a fost trimis in judecata pentru trafic de influenta, informeaza postul B1 Tv.
In schimb, Bogdan Olteanu, viceguvernator al Bancii Nationale a Romaniei si membru in conducerea CURTII de ARBITRAJ, a ales sa isi depuna singur demisia din conducerea acestei institutii, invocand nemultumiri legate de modul in care erau distribuiti cei care examinau cauzele.
In prezent, noul sef al Colegiului Curtii de Arbitraj Comercial International este avocatul Viorel Ros. Institutia are in structura sa 128 de arbitri romani si 50 de arbitri straini.
Citeste si: Mihail VLASOV, presedintele Camerei de Comert, ridicat de DNA in timp ce lua mita
Demiterea conducerii CURTII de ARBITRAJ si demisia lui Bogdan Olteanu vin in contextul in care MIHAIL VLASOV, suspendat din functia de presedinte al CCIR, se afla de trei saptamani in arest preventiv si miercuri a fost trimis in judecata pentru trafic de influenta.
In rechizitoriul intocmit de procurori se arata ca la data de 13 martie 2014, inculpatul MIHAIL VLASOV a pretins de la un martor denuntator suma de 1.000.000 euro, din care a primit 200.000 euro la data de 18 martie 2014.
In schimb, MIHAIL VLASOV i-a promis denuntatorului ca-si va folosi influenta pe care a lasat sa se creada ca o are asupra arbitrilor din cadrul CURTII de ARBITRAJ Comercial International de pe langa Camera de Comert si Industrie a Romaniei pentru a solutiona un dosar in favoarea sa.
Sursa foto: realitatea.net
Valentin Dorobanţu a fost impus director general al CFR Călători de către puscariasul , Relu Fenechiu, care, ulterior, l-a pus manager privat la această companie.
Ca director general la CFR Călători, Valentin Dorobanţu avea un salariu lunar de circa 6.000 de lei, iar acum, ca manager privat, încasează în jur 10.000 de euro.
Totodată, Valentin Dorobanțu a desfiinţat in cursul anului 2013 sute de rute rentabile deservite de CFR Călători, pentru ca ulterior aceste trasee, in mare parte, să fie cedate către operatorii privaţi”
La toate acestea mai adugati, sute de milioane de euro bagati in achizitii prin negociere cu si fara publicare, adica fara licitatii publice , plus suplimentari substantiale in euro, ale acestora, dupa bunul sau plac, in conditiile in care societatea nu are bani iar salariatii , aproximativ
14 000, au fost obligati la 8 zile de contract suspendat fiecare in cursul anului 2013 si multe alte drepturi anulate abuziv de acest manager .