Premierul VICTOR PONTA a anuntat vineri ca proiectul CODULUI FISCAL are TOATE AVIZELE cerute de lege si urmeaza sa fie transmis la Parlament.
“Proiectul va fi trimis la Parlament, nu pretindem ca forma sa e perfecta. Evident ca pot aparea imbunatatiri, amendamente. Sunt convins ca aceasta baza de discutii e extrem de avansata si bine lucrata. Este cel mai important proiect guvernamental pentru prima parte a anului. Sper ca in urma dezbaterilor sa avem codurile aprobate pana in 30 iunie, urmand sa intre in vigoare in 1 ianuarie”, a spus VICTOR PONTA.
Potrivit premierului, pentru cea de-a doua perioada a anului cel mai important proiect al Guvernului va fi noua lege a salarizarii. “Imediat dupa ce finalizam dezbaterea si adoptarea codurilor, in partea a doua a anului cel mai important proiect este noua lege a salariarii. Nu putem vorbi insa concret de asta pana nu avem Codul Fiscal, ca sa stim ce venituri avem. Un pic de ordine in haosul care stapaneste salarizarea in zona publica, o scala a valorilor cat de cat de inteles si logica. Un mod de salarizare pentru angajatii din domeniul public – medici, profesori, militari – care sa asigure un trai decent si sa-i tina cat se poate de mult dincolo de tentatiile legate de coruptie. Noi lucram la efect – coruptie – dar cred ca trebuie sa lucram si la cauza, asa cum s-a facut in zona magistratilor. Trebuie sa oferim o stabilitate si o perspectiva de cariera din acest punct de vedere”, a spus VICTOR PONTA.
Citeste si: Proiectul NOULUI COD FISCAL si cel al NOULUI COD DE PROCEDURA FISCALA au fost APROBATE de Guvern
Premierul a mai declarat ca datele prezentate de Ministerul de Finante pentru primele luni ale anului arata o situatie buna in privinta incasarilor bugetare. “Ministerul de Finante a pus deja la dispozitie executia bugetului pe ianuarie si februarie. Avem o crestere de venituri de peste trei miliarde lei, in principal e meritul ANAF, sper sa aplice mai departe politica, dar fara excese. Cer tuturor angajatilor ANAF sa-si faca datoria cu duritate, dar fara excese. Avem o scadere a cheltuielilor cu peste doua miliarde. Mai pe romaneste, avem un plus de peste un miliard de euro. Aceasta tendinta de incasari suplimentare se continua, azi avem incasarile realizate pe martie. Exista insa si o pastrare a tendintei de scadere a cheltuielilor. Pe primele date, dupa trei luni, suntem pe plus cu peste 1,5 miliarde de lei. Tendinta atat pe incasari, cat si pe scaderea cheltuielilor este constanta”, a mai spus premierul.
Citeste si: PROIECTUL CODULUI FISCAL a fost AVIZAT de ministere
Astfel, ar putea fi aplicata reducerea TVA. “Putem o prevedere din Codul Fiscal, trebuie sa o alegem pe care, referitoare la TVA, sa o aplicam anticipat, probabil de la 1 iulie: fie reducerea TVA la 20 fie reducerea cotelor speciale la 9 la suta pentru produsele de baza. Daca nu facem asta, vom continua sa avem excedente bugetar ceea ce intr-o tara ca Romania nu este un lucru neaparat bun, daca ar fi Germania, ar fi un lucru bun”, a mai afirmat prim-ministrul.
Acesta a mai anuntat ca pensiile si salariile bugetarilor care trebuiau achitate pana pe 15 aprilie vor fi platite in avans, avand in vedere Pastele. Astfel, salariile vor fi achitate pana pe 8 aprilie, iar pensiile, pana pe 10 aprilie.
Cautam operatori PC, care sa se alature echipei noastre. Oferim si solicitam seriozitate maxima. Conditii necesare : – calculator + internet + cunostiinte minime de operare. Avem nevoie de persoane serioase, inzestrate cu calm si rabdare. Instruirea se ofera gratuit sub forma unor lectii prezentate pe mail. Atata timp cat cititi cursurile,o sa gasiti raspunsurile la toate intrebarile . Plata castigurilor realizate este garantata prin contract legal cu editura EPUBLISHERS.SRL Se lucreaza part-time (in timpul liber) sau full-time, la alegere. Proiectul se doreste a fi lansat pe piata americana de carti electronice! Va oferim alte detalii dupa ce trimiteti textul <> la adresa de email: [email protected]
“Pentru că era criză în 2010 şi guvernul tot insista că trebuie să scadă cheltuielile bugetare de CRĂCIUN , apare Hotărârea de Guvern nr. 1.336 prin care s-a ajuns în situaţia în care subvenţia încasată de către marii operatori privaţi să crească considerabil în anul de criză. Curat – murdar cadou de sărbători! Practic, prin inginerii financiare a căror legalitate ne cam scapă(poate ne lamureste directorul de la Transporturi, Claudiu Dumitrescu), pentru anul 2010 REGIOTRANS a încasat o subvenţie de 126.178.130 RON, REGIONAL a primit 17.155.110 RON, iar TRANSFEROVIAR Grup SA a beneficiat de 8.841.040 RON. Culmea ironiei şi golăniei! Şi tot culmea e că adunate dau aproximativ 152.174.280 RON adică 79% din suma de 192.384.000 RON care cică s-a obţinut din restructurarea CNCF CFR SA. Păi destul de clar nu? Firmele astea private trebuiau plătite şi în 2011 şi de unde dacă nu din darea angajatilor afară?! Făcând puţin istoric, aflăm că statul român a dezvoltat firmele private finanţându-le în perioada 2008-2010 cu suma totală de 216.743.350 RON (45.805.000 RON în 2008, 57.345.000 RON în 2009 şi 126.178.130 RON în 2010), numai în cazul REGIOTRANS SRL. Adunate dau vreo 51 milioane EURO , gaură la bugetul de stat. Dacă adăugăm şi subvenţiile primite de REGIONAL – 23.612.110 RON (6.457.000 RON în 2009 şi 17.155.110 RON în 2010), respectiv 8.841.040 RON primită de TRANSFEROVIAR Grup SA în 2010, rezultă bani daţi de stat pe prosperitatea privaţilor în sumă de 249.196.500 RON , adică aproximativ 58 milioane EURO. Sigur, oamenii de afaceri vor sări în sus şi vor spune că sumele astea sunt primite pentru un serviciu social, dar atâta timp cât finanţarea este asigurată de stat pentru trenuri care circulă goale şi nu le verifică nimeni dacă chiar fac numărul de kilometri pe care-l pretind iar veniturile proprii tind spre zero absolut, nu prea înţelegem cum e denumită chestia asta o AFACERE! ISTORIA SE AMPLIFICĂ ÎN 2011, când GANEA IORGU şi COMANA COSTEL şi-au pus în cap să obţină de la stat sume colosale. De parcă nu era de ajuns mărinimia deosebită a statului român, care prin HG nr.746/20.07.2011 a stabilit valoarea subvenţiei pentru REGIOTRANS SRL Braşov, la suma de 19,79 lei/tren/km, reprezentând un total cadou pentru anul 2011 de cca. 147 milioane lei, adică vreo 34 milioane euro, cei doi crai de la răsărit sar ca arşi şi pretind nici mai mult nici mai puţin decât aceeaşi sumă care se achită companiei de stat, deşi costurile transporturilor efectuate de SC REGIOTRANS SRL nu justifică această cerere, iar Hotărârea de Guvern stabileşte clar cum trebuie făcut calculul. Păi bine fraţilor, sunteţi firmă comercială privată sau asistaţi social? Nu ajunge că toate trenurile voastre circulă goale, sunt ca vai de ele dar aţi înscris în documentele contabile şi curse suplimentare (mai mult decât cele contractate prin HG 746/20.07.2011) pentru a primii o subvenţie şi mai mare ? Se vede că vă ajută din plin unii diriguitori de prin minister. Prietenii CLAUDIU DUMITRESCU,SCHIACU, DOROBANŢU, STEFĂNESCU şi MAIER ştiu ce spunem şi de ce, dar până la urmă va afla şi doamna BOAGIU ,SILAGHI, FENECHIU, …? Cifrele în sine poate nu spun multe dar devine macabru când constatăm că în cazul REGIOTRANS SRL suma reprezintă cca. 86 -90% din totalul veniturilor, la REGIONAL SRL – 89-91%, iar la TRANSFEROVIAR SA – 70%. Pentru ce să vă mai subvenţionăm din buzunarul nostru al tuturor? POATE DOAR PENTRU CA SĂ INTRAŢI, CULMEA, ÎN TOP 300 ? Conform topului „300 cei mai bogaţi români” dat publicităţii de revista CAPITAL în octombrie 2011, COMANA COSTEL (aflat pe locul 162) are o avere estimată de cca. 35-38 milioane de euro, GANEA IORGU (aflat pe locul 240) are o avere estimată la cca. 23-25 milioane de euro, iar valoarea reală a societăţilor comerciale deţinute de cei doi este de cca. 58-63 milioane de euro. Culmea este că în mod real (analizând HG nr.746/20.07.2011 şi cele similare din anii 2009 şi 2010) profitul se datorează exclusiv subvenţiilor obţinute de la stat şi atunci… CUM RĂMÂNE CU ANII DE CRIZĂ ÎN CARE ANGAJATII TREBUIE SĂ FIE CONCEDIAŢI ŞI SALARIILE DIMINUATE? Probabil că cei doi români bogaţi vor spune acum că nu e adevărat şi că o parte din profit a fost realizat de SC RC CF TRANS SRL care nu primeşte subvenţie. Frumuseţea este că întradevăr acestă firmă nu primeşte subvenţie, dar a primit mai mult cadou o bună parte din calea ferată (închiriată tot de la stat) pentru care încasează şi face chipurile profit din Taxa de Utilizare a Infrastructurii, taxă încasată de la cine credeţi evident în mare parte de la REGIOTRANS, care, nu-i aşa, are fondurile în principal tot de la statul român?” Si au urmat 2012 , 2013 , 2014 si 2015 , dezastrul pentru CFR Calatori continua cu DOROBANTU VALENTIN , SECARA VASILE, SZENTES IOSEF, ETC. ?????? SI TOTUSI, CINE PLATESTE ? D N A , AVETI CUVANTUL…