Premierul VICTOR PONTA a declarat, miercuri, dupa intalnirea cu vicepresedintele Comisiei Europene, VALDIS DOMBROVSKIS, comisar european pentru moneda euro si dialog social, ca ultimii trei ani dau “curaj si optimism” ROMANIEI ca isi poate atinge obiectivul de aderare la ZONA EURO.
“Un obiectiv ambitios, care presupune eforturi sustinute si care va implica institutiile publice, guvernatorul Bancii Nationale, presedintele Romaniei, Guvernul, Parlamentul, dar si un efort al intregii societati romanesti, un efort pe zona economica si sociala, pentru ca Romania sa fie capabila cu adevarat sa fie un membru puternic al zonei euro si sa aiba o economie capabila sa reziste la competitia din zona euro. Ultimii trei ani ne dau curaj si optimism ca putem sa indeplinim acest obiectiv”, a declarat premierul PONTA, la Palatul Victoria.
CITESTE SI: VICEPRESEDINTE CE: Modificarea Codului Fiscal si REDUCEREA TVA nu sunt vazute cu ochi buni
VICTOR PONTA a asigurat Comisia Europeana (CE) si toti partenerii internationali ca guvernul pe care-l conduce se angajeaza sa respecte toate obligatiile privind ADERAREA la ZONA EURO si a aratat ca acestea, “pana la urma”, sunt in favoarea ROMANIEI, fiind obligatii care tin de echilibrul bugetar, de alocarea tuturor stimulentelor pentru crestere economica intr-un mod rational si de politici macroeconomice pe termen mediu si lung.
“Si vreau sa asigur si partenerii nostri europeni si societatea romaneasca, fiecare masura pe care am luat-o a fost o masura sustenabila si o masura de natura sa sprijine dezvoltarea echilibrata a Romaniei”, a declarat premierul PONTA.
VICTOR PONTA a mentionat in context reducerea contributiilor de asigurari sociale, dar si anuntata masura a reducerii TVA la toate produsele agro-alimentare la 9%, de la 1 iunie.
CITESTE SI: VICTOR PONTA: REDUCEREA TVA se va aplica la toate ALIMENTELE incepand cu 1 iunie. UPDATE
“Toate masurile pe care le vom lua in continuare, in cadrul noului Cod fiscal, a celorlalte politici economice, vor tine cont de realitate si de sustenabilitatea acestora.La fel de adevarat este, insa, ca Romania, chiar si cu o medie de 3% crestere economica, o medie foarte buna raportata la restul UE, este departe de a atinge standardele economice si sociale medii ale Europei. Deci, noi trebuie sa mergem cu viteza mai mare pentru a recupera aceste decalaje.(…) Romania nu trebuie sa mai ajunga niciodata in situatia din 2010-2011.(…) Este o situatie pe care trebuie sa o evitam si pe care putem sa o evitam, luand masuri atente, sustenabile si bine gandite. Din acest punct de vedere, cred ca trendul pozitiv al economiei romanesti poate sa continue intr-un ritm sustinut si ca obiectivul nostru de aderare la ZONA EURO, asa ambitios cum este, poate fi atins printr-o buna colaborare, in primul rand cu institutiile europene (…) si printr-o buna colaborare la nivel national, intre toti factorii decizionali si toti reprezentantii societatii”, a mai declarat premierul VICTOR PONTA.
Vicepresedintele Comisiei Europene, VALDIS DOMBROVSKIS, comisar european pentru moneda euro si dialog social, a declarat, miercuri, la Palatul Victoria, ca a prezentat premierului VICTOR PONTA o serie de ingrijorari legate de intentia Guvernului de a modifica Codul Fiscal si de a reduce substantial TVA.
Sursa foto: gov.ro
Va mai amintiti?
Perchezitii DNA la CFR si Ministerul Transporturilor: Prejudiciu de 5 milioane de euro… Insa, prejudiciul real se ridica la aproximativ 160 milioane de euro?
“Comana Ctin(alaturi de Iorgu Ganea) era, in afara de Regiotrans, de asemenea acţionar la firma RC-CF TRANS SRL Braşov, societate care a pus la dispoziţia familiei Dragnea un autoturism Audi de ultimul tip ca sponsorizare.
Prin intrarea in vigoare, pe 14 decembrie 2014, a noului mers al trenurilor, ministrul Transporturilor, IOAN RUS prin intermediul lui VASILE SECARA , a girat prabusirea companiei de stat- CFR Calatori, dar, in acelasi timp, a pus umarul serios la prosperitate operatorilor feroviari privati de transport persoane prin acordarea smechereasca, dar ilegala, de subventii uriase.
De necrezut , directori plătiţi regeste de stat, garantaţi de privaţi(CLAUDIU DUMITRESCU,DOROBANTU VALENTIN, SECARA VASILE, SZENTES IOSEF, ETC.)
Astfel, pe rutele Braşov-Bucureşti, Braşov-Constanţa, Braşov- Sf.Gheorghe, Braşov- Timişoara, Braşov- Iaşi, Braşov- Alba Iulia, Timisoara-Sinicolaul Mare, Arad- Naldac şi retur au fost introduse trenuri, de tipul automotoarelor, deţinute de Regiotrans.
Aceste rute operate de către CFR Călători sunt foarte rentabile, fapt pentru care este ilegal să fie introduse şi trenurile private.
Prin această manevră, regionalele CFR Călători Braşov şi Bucureşti sunt extrem de afectate de introducerea acestor trenuri private, întrucât practică un tarif mai mic ca urmare a subvenţiei, şi astfel, zilnic, compania de stat este păgubită din greu.
De exemplu, un bilet pe distanţa Bucureşti- Ploieşti, costă 7,5 lei, numai că Regiotrans Braşov beneficiază de o subvenţie mult mai mare decât CFR Călători”
Trebuie precizat că unul dintre fostii acţionari de la firma braşoveană- Costel Comana(decedat intre timp), era în relaţii excelente cu DUMITRESCU CLAUDIU , director in Ministerul Transporturilor , cu fostul manager privat de la CFR Calatori- VALENTIN DOROBANTU, care acum este angajatul firmei Regiotrans Brasov, dar şi cu unul dintre actualii directori generali ai companiei de stat Iosef Szenteş, unul dintre artizanii „ţesăturilor” din mersul trenurilor pentru interesul privaţilor.
Totodata, Costel Coman era in relatii extrem de apropiate si cu cei doi tesatori ai mersului pe 2015, adica directorii de la CFR SA- Viorel Scurtu si Marian Cotofana.
Mai trebuie subliniat ca Alexandrina Gatej a condus CA de la CFR Calatori inca de pe vremea lui Ovidiu Silaghi si ea in calitate de presedinte al bordului administrative a aprobat “performantele manageriale de execeptie”, cercetate acum de DNA, regizate de catre fostii directori Valentin Dorobantu si Vasile Secara.
In plus, Ioan Rus a mentinut-o in CA de la CFR Calatori pe Dana Galbeni Rachila, cea despre care Curtea de Conturi a Romaniei a precizat ca este vinovata pentru acordare de indemnizatii ilegale de peste 1.300.000 de euro la companiile de sub tutela Ministerului Transporturilor.
Tot Dana Galbeni Rachila este cea care in anii trecuti a avut afaceri impreuna cu “regina” achizitiilor de la CFR Calatori, Carmen Maria Popescu.
Practic, prin aceste numiri, ministrul Ioan Rus a continuat campania de promovarea a oamenilor garantati de Ovidiu Silaghi si Relu Fenechiu, finalizand practic opera de garare pe linie moarta a CFR Calatori”
PS:
“Când vei constata că, în scopul de a produce, trebuie să obţii aprobarea de la acei care nu produc nimic, când vei observa cum banii se scurg spre cei care nu activează în bunuri, ci în favoruri, când vei înţelege că o mulţime de oameni se îmbogăţesc prin luare de mită şi influenţa lor e mai eficace decât munca lor, că legile nu te protejează contra lor, ci dimpotrivă, ei sunt cei care sunt protejaţi impotriva ta, când vei descoperi că este răsplătită corupţia iar onestitatea devine un sacrificiu de sine, atunci vei putea spune fără teamă de a greşi, că soarta societăţii în care trăieşti, este condamnată”