Victor Ponta a pus la punct a treia formula de Guvern pe care se pregateste sa il conduca. Momentan, premierul asteapta votul de incredere al Parlamentului si acordul presedintelui Traian Basescu.
“Le multumesc colegilor din conducerea PSD, care au fost de acord cu propunerile(n,r-pentruy portofoliile ramase libere, dupa indepartarea PNL de la guvernare). Inteleg acest vot ca unul de incredere , atat pentru mine cat si pentru acesti tineri tehnocrati”, a declarat premierul, in aceasta seara, la Palatul Parlamentului.
Ponta nu isi face griji cu privire la reusita noii formule guvernamentale. Se bazeaza pe o majoritate, deja prognozata, in Parlament.
Citeste si: Noul GUVERN, anuntat de Ponta. Vezi aici cine vor fi ministrii din Cabinetul Ponta 3. LIVE TEXT
“Rezulta, din acordurile pe care le avem, ca exista acea majoritate constituionala de jumatate plus unu, pentru aplicarea articolului 85 din Constitutie , aceea care se refera la schimbarea formulei de guvern”, a mai spus Ponta
Daca Parlamentul da votul de incredere Guvernului Ponta 3, premierul mai are un singur pas de facut, pentru ca noii sai subalterni sa poata intra in paine.
“Daca votul este pozitiv din partea parlamentului, maine seara mergem la Cotroceni. Trebuie sa avem un guvern stabil, ceea ce a spus si presedintele(n.r.- Traian Basescu)”, a punctat liderul PSD.
“Managerul privat al CFR Călători, Valentin Dorobanţu, a încredinţat ilegal unei firme controlate de afaceristul Gruia Stoica un contract de reparaţii automotoare a cărui valoare poate ajunge la 20.000.000 de euro, scrie ZiuaNEWS.
Imediat după ce Gruia Stoica a fost reţinut pentru încercarea de trucare a unei licitaţii de transport feroviar de marfă, managerul privat al CFR Călători, Valentin Dorobanţu, a încheiat un acord-cadru pentru reparaţii de automotoare cu o firmă controlată de afaceristul gălăţean, dar care până acum nu a mai efectuat asemenea servicii feroviare.
Încredinţarea acestui contract a fost pregătită cu mult timp înainte de semnare de către Valentin Dorobanţu, botezat de ceferişti “Smart”, pentru şmecheriile pe care le regizează în zona transportului feroviar de călători. Practic, managerul de la CFR Călători a făcut demersuri serioase încă din vara anului trecut pentru a ajuta firmele lui Gruia Stoica să prospere pe spatele companiei de stat.”
DOROBANTU VALENTIN ISI ASIGURA LINISTEA ARUNCAND FIRIMITURI SINDICATELOR ?
“Negocierile pentru noul CCM trebuie încheiate până pe 20-25 aprilie, conform legii, şi se derulează între managerii companiilor feroviare şi liderii sindicatelor reprezentantive din domeniu. Ceferiştii nu-şi pun mari speranţe în aceste negocieri, dat fiind că, începând cu 2010, după declanşarea crizei economice, şi-au pierdut, pe rând, o mulţime de drepturi, iar câteva mii de oameni au fost nevoiţi să plece acasă, după valurile de disponibilizări .
Având în vedere că mult-aşteptata redresare economică a companiilor feroviare nu s-a realizat, iar acestea sunt minate în continuare de datorii, nimeni nu se aşteaptă la o îmbunătăţire reală a condiţiilor de muncă sau la majorări salariale care să se simtă cât de cât în buzunar.
În schimb, liderii de sindicat – aceiaşi care negociază de 4-5 ani CCM-urile – sunt cei mai interesaţi să finalizeze discuţiile împăcând şi capra, şi varza, pentru a putea beneficia în continuare de privilegiile uriaşe pe care le au asigurate prin natura funcţiilor lor.
Astfel, sub pretextul unităţii sindicale, trei şefi de sindicat din CFR – Gheorghe Frăţică (care conduce Federaţia Sindicatelor Mişcare-Comerci al), Florin Dobrescu – şeful Federaţiei „Drum de Fier” – şi Iulian Măntescu, liderul Alianţei Federaţiei Tehnice Feroviare, vor să creeze o megastructură sindicală. „Scopul noii structuri este acela ca ei să devină singurii negociatori reprezentativi ai ceferiştilor şi totodată singurii semnatari ai CCM-urilor”, ne-au declarat surse din companiile feroviare. Astfel, nici un sindicat care contestă deciziile managerilor nu ar mai avea acces la negocieri.
La conducerea noii structuri se vor afla, desigur, aceleaşi personaje care conduc, de fapt, calea ferată de ani buni, în schimbul unor avantaje materiale substanţiale.”