CFR Calatori va suplimenta de vineri capacitatea de transport pe ruta Bucuresti Nord — Constanta, in zilele de vineri, sambata si duminica, cu vagoane care permit transportul BICICLETELOR, au anuntat joi reprezentantii companiei.
Potrivit sursei citate, aceste vagoane vor fi atasate celor patru TRENURI care parcurg distanta dintre Bucuresti si Constanta in doua ore. Este vorba despre trenurile IR 1987 Bucuresti Nord (pl. 09.00) — Constanta (sos. 10.58), IR 1986 Constanta (pl. 13.10) — Bucuresti Nord (sos. 15.10), IR 1989 Bucuresti Nord (pl. 16.00) — Constanta (sos. 17.58) si IR 1988 Constanta (pl. 19.20) — Bucuresti Nord (sos. 21.20).
Citeste si: TRENURILE SOARELUI: Peste 40 de trenuri vor circula suplimentar spre si dinspre litoral si Delta Dunarii
Tariful pentru transportul unei biciclete este de 10 lei. Mai multe detalii sunt disponibile pe pagina oficiala de internet a companiei — www.cfrcalatori.ro, la sectiunea Informatii utile.
Citeste si: CFR CALATORI: Traseul Bucuresti-Constanta in doua ore, din 4 iulie
Calatoria cu aceste trenuri se face numai pe baza de bilet cu loc rezervat, mai spun sursele citate.
Sursa foto: reactieinlant.ro
Zeci de trenuri private circulă ilegal pe rutele CFR Călători De câteva luni, câteva zeci de trenuri ale operatorilor feroviari privaţi de transport persoane circulă ilegal pe rute rentabile operate de CFR Călători, păgubind astfel, zilnic, compania de stat cu sume mari de bani. Printr-o Hotărâre de Guvern emisă în 2012, operatorii privaţi beneficiază de subvenţii foarte mari pentru transportul de călători, în timp ce compania de stat se prăbuşeşte ca urmare a concurenţei neloiale. Astfel, prin acest mod de acordare a subvenţiilor, operatorii privaţi au încasat anual sume enorme de bani de la Ministerul Transporturilor. Între timp, Dorin Maer, Ştefan Roşeanu şi Valentin Dorobanţu, directorii impuşi politic la şefia companiei CFR Călători, din 2012 şi până în 2014, au fost preocupaţi să promoveze interesul operatorilor privaţi de transport persoane. Fiecare dintre aceştia a avut grijă ca în fiecare an să „ţeasă” mersul trenurilor în interesul operatorilor privaţi şi nicidecum al companiei de stat. Căpuşare subvenţionată Când fostul ministru al Transporturilor, Ramona Mănescu, se pregătea să predea mandatul, iar Valentin Dorobanţu era încă manager privat la CFR Călători, s-a regizat o inginerie feroviară de proporţii. Legislaţia actuală stipulează că rutele feroviare de transport persoane nerentabile operate de CFR Călători, în regim social, adică trenuri personale (regio), pot fi exploatate de către operatorii privaţi pe baza unor subvenţii acordate de Ministerul Transporturilor. Însă tot legislaţia românească precizează că atribuirea rutelor nerentabile se face prin licitaţie, iar traseele adjudecate sunt incluse în mersul trenurilor care apare la sfârşitul fiecărui an. Dar fostul manager privat Valentin Dorobanţu, susţinut tacit de directorul Direcţiei Feroviare din Ministerul Transporturilor, Claudiu Dumitrescu, au acceptat ca pe mai multe rute rentabile operate de CFR Călători să fie introduse mai multe trenuri ale operatorilor privaţi. „S-au introdus ilegal mai multe perechi de trenuri personale (regio), la anumite ore de vârf, în aşa fel încât să fure călătorii companiei de stat. Însă trenurile private practică tarife mai mici decât CFR Călători ca urmare a subvenţiilor, ceea ce face ca tot mai mulţi călători să meargă cu trenurile private. În plus, dacă trenurile private circulă cu călători sau fără, cuantumul subvenţiei care se încasează este acelaşi. Practic, prin această manevră de concurenţă neloială, compania CFR este căpuşată cu acte în regulă, dar nimeni din Ministerul Transporturilor nu vrea să deranjeze interesele operatorilor privaţi”, a declarat un fost ministru al Transporturilor.