Un numar de 14 TRENURI dintre cele 1.200 ale CFR CALATORI au fost ANULATE, vineri, din cauza temperaturilor foarte scazute, care cauzeaza in continuare si INTARZIERI, informeaza compania.
Din cele peste 1.200 de TRENURI ale CFR CALATORI, au fost anulate 14, respectiv aproximativ 1% din numarul total.
TRENURILE ANULATE sunt de pe liniile: Tulcea Oras – Medgidia, Targoviste – Titu (doua) si Titu – Targoviste, Galati – Bucuresti Nord si Bucuresti Nord – Galati, Bucuresti Nord – Urziceni si Urziceni – Bucuresti Nord, Alexandria – Zimnicea, Zimnicea – Rosiori Nord, Titu – Targoviste, Golesti – Parc Kretulescu (doua) si Parc Kretulescu – Golesti si Pitesti – Bucuresti Nord.
CITESTE SI: CFR CALATORI A ANULAT SAPTE TRENURI DIN CAUZA GERULUI
Traficul de pasageri este preluat, in masura posibilitatilor, de celelalte trenuri. Anularile sunt necesare pe fondul temperaturilor extrem de scazute, si au loc in special pentru trenurile formate din automotoare Desiro (Sageata Albastra), care sunt mai expuse problemelor tehnice de functionare, precizeaza reprezentantii CFR.
Pe sectia Medgidia – Tulcea Oras trenurile in circulatie sunt remorcate in continuare cu locomotive diesel electrice, iar pe sectia Slobozia Veche – Urziceni, trenurile sunt remorcate cu locomotive diesel electrice si locomotive diesel hidraulice.
Reprezentantii CFR Calatori mai recomanda pasagerilor sa acceseze informatii legate de situatia circulatiei trenurilor, la numerele de telefon de la statiile CFR si pe site-ul companiei.
Sursa foto: realitatea
Si anul acesta, Iosif Szentes si-a facut datoria catre operatorii privati si impreuna cu actualul ministru al Transporturilor Dan M. Costescu, care pana de curand a fost directorul general al CFR SA, a tesut un nou mers al trenurilor, care a intrat in vigoare din 13 decembrie 2015, prin care efectiv se devalizeaza compania CFR Calatori doar ca sa faca jocurile operatorilor privati.
In noul mers al trenurilor tesut de Szentes si Costescu, zeci de trenuri regio ale CFR Calatori (adica personale) destinate in special navetistilor, pensionarilor, elevilor si studentilor au fost transformate in trenuri interregio.
In schimb, trenurile operatorilor privati au fost incluse in noul mers cu 5-10 sau 15 minute inaintea trenurilor operate de CFR Calatori ca sa-i fure calatorii de la compania de stat. Mai mult, prin transformarea trenurilor regio in interregio, pretul calatoriei s-a dublat sau chiar mai mult, dar durata de deplasare este aceeasi.
Fostul ministru al Transporturilor, Relu Fenechiu, şi fostul manager privat al CFR Călători, Valentin Dorobanţu, au fost preocupaţi să umfle conturile „băieţilor deştepţi” de la calea ferată prin subvenţii foarte mari, în timp ce compensaţiile pentru CFR Călători erau tot mai modeste în raport cu numărul călătorilor. Astfel, prin H.G. nr. 78/2013, pentru aprobarea actelor adiţionale nr. 1 pe anul 2013 la contractele de servicii publice în transportul feroviar de călători pentru perioada 2012-2015, Fenechiu a pecetluit opera de punere pe butuci a CFR Călători regizată pe ultima sută de metri a guvernului Emil Boc, prin HG nr 74/2012.
Dar fostul manager privat Valentin Dorobanţu, susţinut tacit de fost director al Direcţiei Feroviare din Ministerul Transporturilor, Claudiu Dumitrescu, dar si de adjunctul sau Marin Stancu, care cum vrea sa devina secretarul general al Ministerului Transporturilor, au acceptat ca pe mai multe rute rentabile operate de CFR Călători să fie introduse mai multe trenuri ale operatorilor privaţi.
S-au introdus ilegal mai multe perechi de trenuri personale (regio), la anumite ore de vârf, în aşa fel încât să fure călătorii companiei de stat.