ESTRELLA STEFANESCU, sef serviciu Urmarire Transporturi in cadrul CFR, si omul de afaceri IORGU GANEA, reprezentant al SC Regiotrans, au fost ARESTATI PREVENTIV pentru 30 de zile, a decis Tribunalul Bucuresti, potrivit Agerpres. Decizia instantei nu este definitiva.
ESTRELLA STEFANESCU a fost retinuta joi de DNA pentru savarsirea infractiunilor de acordarea de subventii cu incalcarea legii sau neurmarirea conform legii a respectarii destinatiei subventiilor; permiterea accesului unor persoane neautorizate la informatii care nu sunt destinate publicitatii in scopul obtinerii unor foloase pentru altul, luare de mita in forma continuata; iar IORGU GANEA – pentru DARE de MITA, folosirea in mod direct si indirect de informatii care nu sunt destinate publicitatii in scopul obtinerii unor foloase pentru sine sau pentru altul; utilizarea subventiilor in alte scopuri decat cele pentru care au fost acordate.
CITESTE SI: PERCHEZITII DNA la Ministerul Transporturilor si SNCFR. A inceput AUDIEREA SUSPECTILOR. UPDATE
In dosar se efectueaza acte de urmarire penala si fata de: SC Regiotrans SRL Brasov, pentru utilizarea subventiilor in alte scopuri decat cele pentru care au fost acordate; Florin Hadarean, director Regiotrans SRL; Gheorghe-Valentin Ciapraz; Claudiu-Octavian Dumitrescu, director al Directiei Feroviare din cadrul Directiei Generale Transport si Infrastructura – Ministerul Transporturilor; Nicolau Costache, director general al Regionalei Cai Ferate Brasov.
SC Regiotrans SRL este o societate privata care desfasoara activitati sociale de transport calatori si beneficiaza de subventii de la bugetul statului in baza mai multor acte normative, pentru acoperirea diferentei dintre tarifele stabilite pentru transportul feroviar de calatori si costurile reale de transport. Procurorii sustin ca, in schimbul sprijinului acordat Regiotrans si altei societati, Estrella Stefanescu a fost recompensata material primind diferite foloase necuvenite.
CITESTE SI: Estrella Stefanescu, sef serviciu in CFR, retinuta de procurorii DNA
Sursa foto: realitatea.net
INCREDIBIL DAR ADEVARAT , CFR Călători – 1.539.435.720 lei datorii !!!!!!!!!!!!!!! DNA , CINE RASPUNDE , CINE PLATESTE ? DOROBANTU VALENTIN SI SECARA VASILE AU DEVALIZAT COMPANIA CFR CALATORI IN ULTIMII ANI, SI-AU DAT DEMISIA SI AU FUGIT IN LUME SUB PRIVIREA NEPUTINCIOASA SI COMPLICE A MINISTRULUI ? “Dupa ce s-a imbolnavit fix cand un corp de control scotocea prin dulapurile CFR Calatori Cluj, Vasile Secara a fost “uns” in functia de director CFR Calatori la nivel national. Nu au contat neregulile gasite la Cluj, ci au fost mai puternice “parghiile trandafirii” de care Secara s-a ajutat sa ajunga in top. La Cluj, Secara se poate mandri cu un contract de inchiriere incheiat intre CFR Calatori Cluj si SC Energobit care a fost prelungit cu de la sine putere de catre directorul Secara, care NU A MAI ORGANIZAT LICITATIE, iar cei de la Energobit au ocupat mai mult decat terenul respectiv si l-au si INTABULAT. Pe vremea comunistilor, Vasile Secara a fost secretar de partid al complexului CFR Cluj. Dupa anii 90, a devenit pesedist si inginer sef in gara clujeana, apoi sef adjunct de statie si sef de gara. In momentul de fata, la Vasile Secara au ramas neschimbate cel putin doua caracteristici: PSD si sefia. Inainte de Paste, in 2014, clujeanul a fost numit sef la CFR Calatori in noua structura de conducere a companiei. Cu toate acestea, el a plecat de la conducerea CFR Calatori Cluj in urma unor controale facute de CFR SA si Ministerul Transporturilor. In timpul unuia dintre aceste controale, Vasile Secara s-a imbolnavit brusc si a intrat in concediu medical. Mai amuzant este si ca verificarile respective s-au “imbolnavit”, iar rezultatele lor nu au mai fost date publicitatii.” Bravo domnule ministru RUS, PSD-ul o interminabila pepiniera penala. NU VA CRAPA OBRAZUL ??? Jolly-jokeri de la CFR Calatori. In urma cu ceva timp, compania CFR Calatori a incredintat, FARA LICITATIE , catre societatea Informatica Feroviara(UNDE ESTE MARE SEFA , SOTIA FOSTULUI MANAGER PRIVAT”SMART” DE LA CFR CALATORI, DOROBANTU VALENTIN), suma de 7.200.000 de lei pentru servicii informatice. De ce nu s-a facut licitatie? Numai fostul bos de la CFR Calatori, Vasile Secara, poate spune, dupa ce se va consulta cu stapana achizitiilor de la aceasta companie- Carmen Maria Popescu. Insa, nici pana in prezent, mersul trenurilor nu poate fi vizualizat on line, pe motiv ca site-ul este inactiv de un an de zile. Poate Corpul de control al ministrului Ioan Rus va verifica si achizitiile “in totalitate legale” de la CFR Calatori pastorite de Carmen Maria Popescu, dar si aranjamentele acesteia cu Vasile Secara si Elena Miu. Ori poate se verifica cum un teren extrem de valoros de la Cluj al companiei CFR Calatori, a ajuns la un om de afaceri din anturajul lui Ioan Rus?” “Prin intrarea in vigoare, pe 14 decembrie 2014, a noului mers al trenurilor, ministrul Transporturilor, IOAN RUS prin intermediul lui VASILE SECARA , a girat prabusirea companiei de stat- CFR Calatori, dar, in acelasi timp, a pus umarul serios la prosperitate operatorilor feroviari privati de transport persoane prin acordarea smechereasca, dar ilegala, de subventii uriase. Directori plătiţi de stat, garantaţi de privaţi. Astfel, pe rutele Braşov-Bucureşti, Braşov-Constanţa, Braşov- Sf.Gheorghe, Braşov- Timişoara, Braşov- Iaşi, Braşov- Alba Iulia, Timisoara-Sinicolaul Mare, Arad- Naldac şi retur au fost introduse trenuri, de tipul automotoarelor, deţinute de Regiotrans. „ Aceste rute operate de către CFR Călători sunt foarte rentabile, fapt pentru care este ilegal să fie introduse şi trenurile private. Prin această manevră, regionalele CFR Călători Braşov şi Bucureşti sunt extrem de afectate de introducerea acestor trenuri private, întrucât practică un tarif mai mic ca urmare a subvenţiei, şi astfel, zilnic, compania de stat este păgubită din greu. De exemplu, un bilet pe distanţa Bucureşti- Ploieşti, costă 7,5 lei, numai că Regiotrans Braşov beneficiază de o subvenţie mult mai mare decât CFR Călători” Trebuie precizat că unul dintre acţionarii de la firma braşoveană- Costel Comana, este în relaţii excelente cu fostul manager privat de la CFR Calatori- VALENTIN DOROBANTU, care acum este angajatul firmei Regiotrans Brasov, dar şi cu unul dintre actualii directori ai companiei de stat Iosef Szenteş, unul dintre artizanii „ţesăturilor” din mersul trenurilor pentru interesul privaţilor. Totodata, Costel Coman este in relatii extrem de apropiate si cu cei doi tesatori ai mersului pe 2015, adica dircetorii de la CFR SA- Viorel Scurtu si Marian Cotofana”
DNA , sa controleze toate, deci , toate dosarele de achizitii in totalitate legale din perioada 2013-2014 de la CFR Calatori? E UN DEZASTRU CUM AU FOLOSIT BANII SOCIETATII IN ACEST DOMENIU ?Aflati in plina ofensiva anticoruptie, subalternii Laurei Codruta Kovesi sunt pe cale de a deschide un nou front de lupta, care va cutremura, cu siguranta, societatea romaneascaSa fie vorba si de CFR Calatori, oare s-a auzit de Secara Vasile, Dorobantu Valentin,Iosef Szentes, Carmen Maria Popescu, Miu Ileana,Liliana Constantinescu,Claudiu Dumitrescu, Alexandrina Gatej,Dana Galben Rachila,Gavris Teodor, Nita Robert, Timis Bogdan, Protopopu Gabriel Telu,Berindean Nicolae,ZahariaAdrian, etc ?Dar pe unde zace raportul Ministrului Transporturilor, Ramona Manescu inaintat la organele competente ,referitor la activitatea ireprosabila a susnumitilor in decursul anului 2013 din care rezultau clar probe pentru comiterea unor posibile fapte de coruptie?