DISPONIBILIZARI la CFR Marfa. Compania nunta disponibilizarea a 2.500 de angajati, personal excedentar, care vor beneficia de 12-24 de salarii compensatorii, in valoare maxima de 1.625 lei/luna. Decizia de disponibilizare a fost luata ca urmare a demararii programului de restructurare si reorganizare al companiei.
CFR Marfa are in prezent 8.577 de angajati, iar salariatii disponibilizati din cadrul societatii vor fi protejati de prevederile OUG nr.36/ 2013 (privind aplicarea in perioada 2013-2018 a unor masuri de protectie sociala acordata persoanelor disponibilizate) completata cu Legea nr. 258 /2013, se precizeaza intr-un comunicat de presa transmis Mondo News.
Ce spune fostul ministru al Transporturilor despre concedierile de la CFR Marfa
Astfel, in functie de vechimea in munca a salariatilor, cei disponibilizati vor beneficia de 12¬24 salarii compensatorii, in valoare maxima 1.625 lei/ luna. Acesti bani vor fi alocati de la bugetul asigurarilor pentru somaj, astfel: 13,475 milioane lei pentru anul 2014, 32,34 milioane lei pentru anul 2015 si 18,865 milioane lei pentru 2016.
FMI a respins propunerea lui Sova de scoatere a unor companii de sub management privat
Totodata, in conformitate cu Acordul incheiat intre CFR Marfa si organizatiile sindicale, salariatii disponibilizati in urma procesului de restructurare vor beneficia de 6 salarii brute echivalente clasei 10 de salarizare (respectiv 900 lei). Aceste salarii vor fi acordate indiferent daca persoanele disponibilizate se vor angaja sau nu in perioada urmatoare.
De asemenea, conform prevederilor OUG nr. 36/ 2013, in cazul in care salariatii disponibilizati se vor angaja in perioada acordarii salariilor compensatorii, acestia vor pierde ajutorul de somaj in valoare de 547 lei/luna.
“Dupa ce s-a imbolnavit fix cand un corp de control scotocea prin dulapurile CFR Calatori Cluj, Vasile Secara a fost “uns” in functia de director CFR Calatori la nivel national. Nu au contat neregulile gasite la Cluj, ci au fost mai puternice “parghiile trandafirii” de care Secara s-a ajutat sa ajunga in top. La Cluj, Secara se poate mandri cu un contract de inchiriere incheiat intre CFR Calatori Cluj si SC Energobit care a fost prelungit cu de la sine putere de catre directorul Secara, care nu a mai organizat o licitatie, iar cei de la Energobit au ocupat mai mult decat terenul respectiv si l-au si intabulat. Pe vremea comunistilor, Vasile Secara a fost secretar de partid al complexului CFR Cluj. Dupa anii 90, a devenit pesedist si inginer sef in gara clujeana, apoi sef adjunct de statie si sef de gara. In momentul de fata, la Vasile Secara au ramas neschimbate cel putin doua caracteristici: PSD si sefia. Inainte de Paste, clujeanul a fost numit sef la CFR Calatori in noua structura de conducere a companiei. Cu toate acestea, el a plecat de la conducerea CFR Calatori Cluj in urma unor controale facute de CFR SA si Ministerul Transporturilor. In timpul unuia dintre aceste controale, Vasile Secara s-a imbolnavit brusc si a intrat in concediu medical. Mai amuzant este si ca verificarile respective s-au “imbolnavit”, iar rezultatele lor nu au mai fost date publicitatii.” bravo domnule ministru RUS, psd-ul o interminabila pepiniera penala. RUSINEEEEEEEEEEE SA VA FIE PE CINE ATI PROMOVAT.
“Sub privirea neputincioasa a lui IOAN RUS subalternii isi fac de cap?
Zeci de trenuri private circulă ilegal pe rutele CFR Călători
De câteva luni, câteva zeci de trenuri ale operatorilor feroviari privaţi de transport persoane circulă ilegal pe rute rentabile operate de CFR Călători, păgubind astfel, zilnic, compania de stat cu sume mari de bani.
Operatorii privaţi beneficiază de subvenţii foarte mari pentru transportul de călători, în timp ce compania de stat se prăbuşeşte ca urmare a concurenţei neloiale. Astfel, prin acest mod de acordare a subvenţiilor, operatorii privaţi au încasat anual sume enorme de bani de la Ministerul Transporturilor. Între timp, Dorin Maer, Ştefan Roşeanu şi Valentin Dorobanţu, directorii impuşi politic la şefia companiei CFR Călători, din 2012 şi până în 2014, au fost preocupaţi să promoveze interesul operatorilor privaţi de transport persoane. Fiecare dintre aceştia a avut grijă ca în fiecare an să „ţeasă” mersul trenurilor în interesul operatorilor privaţi şi nicidecum al companiei de stat.
Potrivit informaţiilor , de acest bonus feroviar beneficiază două companii private- Transferoviar Grup Cluj-Napoca controlată de omul de afaceri Călin Mitică, şi Regiotrans Braşov deţinută de Iorgu Ganea şi Costel Comana. Astfel, pe rutele Braşov-Bucureşti, Braşov-Constanţa, Braşov- Sf.Gheorghe, Braşov- Timişoara, Braşov- Iaşi, Braşov- Alba Iulia şi retur au fost introduse trenuri, de tipul automotoarelor, deţinute de Regiotrans. „Aceste rute operate de către CFR Călători sunt foarte rentabile, fapt pentru care este ilegal să fie introduse şi trenurile private. Prin această manevră, regionalele CFR Călători Braşov şi Bucureşti sunt extrem de afectate de introducerea acestor trenuri private, întrucât practică un tarif mai mic ca urmare a subvenţiei, şi astfel, zilnic, compania de stat este păgubită din greu. De exemplu, un bilet pe distanţa Bucureşti- Ploieşti, costă 7,5 lei, numai că Regiotrans Braşov beneficiază de o subvenţie mult mai mare decât CFR Călători”, a precizat un fost director al CFR Călători. Trebuie precizat că unul dintre acţionarii de la firma braşoveană- Costel Comana, este în relaţii excelente cu fostul manager privat Valentin Dorobanţu, dar şi cu unul dintre actualii directori ai companiei de stat Iosef Szenteş, unul dintre artizanii „ţesăturilor” din mersul trenurilor pentru interesul privaţilor.”