Presedintele Consiliului de Administratie al CFR SA, Ovidiu Putura, l-a numit, luni, pe Ionel Voicu in functia de director general interimar al companiei, in locul lui George Micu, potrivit unui comunicat de presa transmis la redactie.
Ionel Voicu va ocupa aceasta functie pana la finalizarea procedurii de selectie a noului CEO al CFR SA, conform prevederilor OUG 109/2011 privind guvernanta corporativa a intreprinderilor publice.
In comunicatul CFR SA se reaminteste ca “Adunarea Generala a Actionarilor (AGA) a numit, conform prevederilor OUG nr. 109/2011, noul Consiliu de Administratie a carui componenta este alcatuita din Putura Ovidiu, secretar de stat in Ministerul Justitiei, dl. Artopolescu Ovidiu Petrisor, membru al consiliului de supraveghere al Transelectrica, Popa Mircea, secretar general, Departamentul pentru Energie, dl. LUCA Florin, consultant financiar si dl. Sebesean Constantin, manager privat. Acestia au fost evaluati si validati de consortiul de consultanti SC PricewaterhouseCoopers Tax Advisors & Accountants SRL, D&B David si Baias S.C.A. si George Butunoiu Group SRL”.
Totodata, se precizeaza ca Victor Cionga, managing partner la AZ Capital Advisors si George Ciobanasu, auditor financiar, care fusesera initial selectati ca membri in Consiliul de Administratie al companiei, nu au fost de acord cu drepturile aferente acestei functii, indeosebi cele financiare, pe care acestia le-au considerat prea mici in raport cu obligatiile.
In aceste conditii, au refuzat semnarea contractului. In prezent, Consiliul de Administratie este statutar si functioneaza conform legii.
Ministrul Ramona Manescu a declarat, in exclusivitate pentru Mondo News, ca echipa Ministerului Transporturilor va implementa un mecanism de control si monitorizare a performantei managementului privat, bazat pe obiective si criterii clare, masurabile, astfel incat managerii buni sa fie pastrati, iar cei ineficienti, schimbati.
Masura are ca scop eficientizarea si transparentizarea companiilor de stat controlate de Ministerul Transporturilor, cu alte cuvinte statul va urmari modul in care managementul privat serveste intereselor acestor companii. Mecanismul de supraveghere si control de monitorizare a managementului privat se afla in curs de implementare si va fi introdus in acord cu Ordonanta de Urgenta 109/2011 privind guvernanta corporativa a intreprinderilor.
Totodata, ministrul Transporturilor, Ramona Manescu, a declarat sambata ca in urma controalelor derulate la CFR SA de Corpul de Control si Curtea de Conturi, a depus plangeri penale impotriva fostei conduceri la Parchet si la Directia Nationala Anticoruptie (DNA), ca urmare a neregulilor constatate, dosarele aflandu-se in prezent in investigare.
“Mi-as dori ca cei din Consiliul de Administratie si conducerea executiva sa lucreze impreuna, in favoarea companiei, pentru ca pana acum s-a dovedit ca cei din conducerea acestei companii au lucrat mai putin in favoarea companiei, favorizand mai mult concurenta. Suntem obligati, in momentul in care efectuam un control si din control reiese ca au fost abuzuri, sa facem plangeri penale. Am facut, sigur ca da, am facut plangeri penale acum doua saptamani cand am finalizat controalele, au fost depuse si la Parchet si la Directia Nationala Anticoruptie. Ei deja studiaza dosarele si este o procedura in care noi nu putem interfera in niciun caz, dar dosarele sunt in investigare la cele doua structuri”, a explicat Ramona Manescu.
Ministrul Transporturilor a mai precizat ca, in urma controalelor efectuate la CFR SA, s-a demonstrat ca cei din conducere au actionat in favoarea concurentei, in detrimentul companiei feroviare. Ramona Manescu a facut referire in special la fostul sef al CA al CFR, Florin Kubinschi.
“Domnul Kubinschi este, din pacate pentru dumnealui, contrazis de controlul efectuat de Corpul de Control si de Curtea de Conturi. Pana acum s-a dovedit ca cei din conducerea acestei companii au lucrat mai putin in favoarea companiei, favorizand concurenta. Suntem obligati atunci cand efectuam un control si daca reiese ca sunt abuzuri, sa facem plangeri penale. Au fost multe nereguli constatate atat de Corpul de Control al ministrului, cat si de catre Curtea de Conturi. Au fost descoperite contracte de comodat si de prestari servicii care au prejudiciat compania cu suma de 4 milioane de lei doar in perioada 2011-2012. Aceste pierderi au continuat si in 2013, astfel ca au ajuns la mai mult de 8 milioane, adica mai mult decat dublu. Aceasta doar din contracte de comodat si de prestari servicii incheiate nelegal”, a mai precizat Ramona Manescu.
Jaf la CFR Calatori ?
“Ramona Manescu declanseaza tsunami-ul schimbarilor.
Ramona Manescu a reusit sa zgaltaie serios mafia transpartinica care „face cartile” licitatiilor trucate de atata amar de vreme.
Insa, dupa schimbarea Consiliului de Administratie de la TAROM si demiterea managerului Dan Pascariu, iata ca actualul ministru s-a tinut de cuvant si a continuat lupta cu maharii de la Transporturi. Mai mult, nu doar ca a demis CA de la CFR, dar a si sesizat Parchetul General si DNA cu privire la nenumaratele ilegalitati comise la nivelul fostei conduceri a CFR SA.
Ceea ce i-a facut pe angajatii de la caile ferate sa capete incredere in ministrul lor si sa demaste si matrapazlacurile celuilalt „locotenent” impus de Fenechiu la sefia CFR Calatori, Valentin Dorobantu, ale carui zile la conducere sunt ca si numarate”
Dna. Ramona Manescu ,aproximativ 14 000 de salariati de la CFR CALATORI va cer demisia Managerului privat , DOROBANTU VALENTIN !
Ajunge cu bataia de joc .
Fiecare zi care trece cu Dorobantu in fruntea acestei societati aduce numai haos iar haosul aduce anarhie ?