Cheltuieli mai mari pentru angajatii METROREX. Compania a pregatit pentru anul acesta cheltuieli mai mari cu bonusurile angajatilor si contractul de mandat al directorilor, dupa ce a anuntat ca vrea sa majoreze tarifele cartelelor de calatorii la sfarsitul acestei luni si sa elimine abonamentul de 62 de calatorii.
Conform bugetului de venituri si cheltuieli pe acest an al companiei, aprobat de Guvern si publicat luni in Monitorul Oficial, numarul de angajati prognozat pentru finele anului va scadea usor, la 4.218 persoane de la 4.224 la finele anului trecut, dar vor creste cheltuielile cu salariile (de la 207,1 milioane lei la 211,6 milioane lei) si bonusurile acestora (de la 12,3 milioane lei la 14,6 milioane lei).
Si castigul mediu lunar pe salariat a fost estimat in crestere, de la 4.439 lei la 4.537 lei.
Cheltuieli mai mari au fost calculate si pentru contractul de mandat al conducerii, de la 513.000 lei la 713.000 lei.
CITESTE SI: CARTELE DE METROU se SCUMPESC
Veniturile si cheltuielile totale au fost estimate la 683,4 milioane lei, cu profit zero, subventia primita de la stat fiind mentinuta aproape la acelasi nivel ca anul trecut, de 328 milioane lei.
Conform unui proiect de ordin al ministrului Transporturilor, tarifele pentru calatoria cu metroul vor fi majorate cu 16%-33%, pretul cartelei pentru doua calatorii urmand sa creasca de la 4 la 5 lei, pentru cea cu 10 calatorii de la 15 lei la 20 lei, iar pentru un abonament lunar nelimitat pasagerii vor scoate din buzunar 70 lei, fata de 60 lei in prezent.
Pretul unui abonament saptamanal cu numar nelimitat de calatorii va creste de la 20 lei la 25 lei, iar cel al unui abonament de o zi va fi majorat de la 6 lei la 8 lei.
Masura, care ar urma sa intre in vigoare la 28 martie, va conduce la cresterea veniturilor anuale ale Metrorex cu circa 44 milioane lei si implicit la diminuarea deficitelor de finantare, se arata in referatul de aprobare al proiectului.
CITESTE SI: RECORD LA METROREX: Compania a atribuit 440 MILIOANE EURO pentru ACHIZITIA de TRENURI
In referat se mai afirma ca, avand in vedere numeroasele petitii inregistrate la Metrorex in ultimii trei ani cu privire la abonamentul lunar cu 62 de calatorii, precum si petitiile primite prin Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului, prin care calatorii isi exprimau nemultumirile in ceea ce priveste efectuarea numarului de calatorii in perioada de valabilitate a abonamentului, administratorul retelei de metrou propune eliminarea acestui titlu de calatorie.
Mai multe zeci de persoane au protestat, sambata, cerand explicatii pentru elimina cartelei cu 62 de calatorii si cresterea tarifelor, in conditiile in care abonamentul cu 62 calatori costa in prezent 50 lei, iar singurul abonament lunar care va mai fi disponibil este cel lunar, al carui pret va creste la 70 lei.
Sursa foto www.ro.metrou.wikia.com
Va mai amintiti?
Perchezitii DNA la CFR si Ministerul Transporturilor: Prejudiciu de 5 milioane de euro…
Insa, prejudiciul real se ridica la aproximativ 160 milioane de euro?
“Comana Ctin(alaturi de Iorgu Ganea) era, in afara de Regiotrans, de asemenea acţionar la firma RC-CF TRANS SRL Braşov, societate care a pus la dispoziţia familiei Dragnea un autoturism Audi de ultimul tip ca sponsorizare.
Prin intrarea in vigoare, pe 14 decembrie 2014, a noului mers al trenurilor, ministrul Transporturilor, IOAN RUS prin intermediul lui VASILE SECARA , a girat prabusirea companiei de stat- CFR Calatori, dar, in acelasi timp, a pus umarul serios la prosperitate operatorilor feroviari privati de transport persoane prin acordarea smechereasca, dar ilegala, de subventii uriase.
De necrezut , directori plătiţi de stat, garantaţi de privaţi.
Astfel, pe rutele Braşov-Bucureşti, Braşov-Constanţa, Braşov- Sf.Gheorghe, Braşov- Timişoara, Braşov- Iaşi, Braşov- Alba Iulia, Timisoara-Sinicolaul Mare, Arad- Naldac şi retur au fost introduse trenuri, de tipul automotoarelor, deţinute de Regiotrans.
Aceste rute operate de către CFR Călători sunt foarte rentabile, fapt pentru care este ilegal să fie introduse şi trenurile private.
Prin această manevră, regionalele CFR Călători Braşov şi Bucureşti sunt extrem de afectate de introducerea acestor trenuri private, întrucât practică un tarif mai mic ca urmare a subvenţiei, şi astfel, zilnic, compania de stat este păgubită din greu.
De exemplu, un bilet pe distanţa Bucureşti- Ploieşti, costă 7,5 lei, numai că Regiotrans Braşov beneficiază de o subvenţie mult mai mare decât CFR Călători” Trebuie precizat că unul dintre fostii acţionari de la firma braşoveană- Costel Comana, era în relaţii excelente cu fostul manager privat de la CFR Calatori- VALENTIN DOROBANTU, care acum este angajatul firmei Regiotrans Brasov, dar şi cu unul dintre actualii directori generali ai companiei de stat Iosef Szenteş, unul dintre artizanii „ţesăturilor” din mersul trenurilor pentru interesul privaţilor. Totodata, Costel Coman era in relatii extrem de apropiate si cu cei doi tesatori ai mersului pe 2015, adica directorii de la CFR SA- Viorel Scurtu si Marian Cotofana.
Mai trebuie subliniat ca Alexandrina Gatej a condus CA de la CFR Calatori inca de pe vremea lui Ovidiu Silaghi si ea in calitate de presedinte al bordului administrative a aprobat “performantele manageriale de execeptie”, cercetate acum de DNA, regizate de catre fostii directori Valentin Dorobantu si Vasile Secara. In plus, Ioan Rus a mentinut-o in CA de la CFR Calatori pe Dana Galbeni Rachila, cea despre care Curtea de Conturi a Romaniei a precizat ca este vinovata pentru acordare de indemnizatii ilegale de peste 1.300.000 de euro la companiile de sub tutela Ministerului Transporturilor.
Tot Dana Galbeni Rachila este cea care in anii trecuti a avut afaceri impreuna cu “regina” achizitiilor de la CFR Calatori, Carmen Maria Popescu.
Practic, prin aceste numiri, ministrul Ioan Rus a continuat campania de promovarea a oamenilor garantati de Ovidiu Silaghi si Relu Fenechiu, finalizand practic opera de garare pe linie moarta a CFR Calatori”