Probleme privind EXECUTIA LUCRARILOR DE INFRASTRUCTURA nu sunt doar la AUTOSTRADA SIBIU-ORASTIE, ci si la celelalte PROIECTE si SANTIERE, unde pot fi constatate deficiente, neconcordante, TERMENE NEJUSTIFICATE DE LUNGI, proceduri si normative greoaie care nu se mai adapteaza la situatia actuala, a declarat ministrul Transporturilor, IULIAN MATACHE, potrivit unui comunicat de presa remis, vineri, Agerpres.
Acesta a efectuat joi o vizita pe tronsonul de autostrada Sibiu-Orastie, in urma careia l-a convocat luni, la Bucuresti, pe proiectantul autostrazii.
“Am convocat PROIECTANTUL AUTOSTRAZII, luni, la Bucuresti. Vreau o analiza a situatiei si VREAU SOLUTII. Dupa adoptarea solutiilor, vreau un calendar care sa fie respectat cu strictete pentru ca si asa am pierdut deja mult. Asta din punct de vedere tehnic. In acelasi timp, am dispus un CONTROL, dupa cum cunoasteti. Astept raportul Corpului de Control, urmand sa luam masurile care se impun si vom merge cu acestea pana la capat. Astazi vorbim de Sibiu-Orastie, un caz concret, dar trebuie sa recunoastem ca PROBLEME MAI SUNT SI LA CELELALTE PROIECTE/SANTIERE. Lucrand strict pe acest domeniu, am constatat deficiente, neconcordante, termene nejustificat de lungi, proceduri si normative greoaie care nu se mai adapteaza la situatia actuala. Toate acestea au ingreunat obtinerea avizelor, autorizatiilor necesare unui proiect”, a spus ministrul Transporturilor.
CITESTE SI: PNL CERE INFIINTAREA UNEI COMISII DE ANCHETA PENTRU AUTOSTRADA SIBIU-ORASTIE
Iulian Matache a subliniat ca demolarea nu este ceea ce se dorea pentru Bucuresti-Orastie, dar, pentru siguranta oamenilor ‘trebuie sa stim exact ce este acolo’.
‘Am vrut sa vad personal cum stau lucrurile pe Sibiu-Orastie. Sper ca, asa cum a anuntat si CNADNR, sa fie vorba de greseli de executie care sa fie remediate cat mai repede si cat mai responsabil, de data aceasta. Stiu ca demolarea nu este ce ne doream, insa pentru siguranta autostrazii, pentru siguranta oamenilor, trebuie sa stim exact ce este acolo, avem nevoie de expertize serioase, de studii geologice, si vreau ca de data aceasta sa avem o solutie corecta si definitiva”, a afirmat Matache.
El a precizat ca deficientele, neconcordantele, termenele nejustificat de lungi, procedurile si normativele greoaie au ingreunat obtinerea avizelor, autorizatiilor necesare unui proiect si, din acest motiv, absorbtia fondurilor europene pe POS T nu a fost de 100%.
Pentru a nu mai exista astfel de probleme, ministrul Transporturilor intentioneaza sa propuna un memorandum prin care sa se reuseasca o revizuire si o corelare a pachetului legislativ necesar desfasurarii in bune conditii a proiectelor.
“Ca sa nu mai avem aceste probleme pentru POIM (Programul Operational Infrastructura Mare n.r.) voi propune in Guvern un Memorandum prin care, impreuna cu toate ministerele implicate, sa reusim o revizuire si o corelare a pachetului legislativ necesar desfasurarii in bune conditii a proiectelor de infrastructura. De asemenea, pentru ca eu, personal, consider importante opiniile si ideile pe care societatea civila, specialistii, presa, ni le vor transmite, voi pune in dezbatere publica prevederile si modificarile propuse’, conchide Matache.
Sursa foto: alba24
“In urma cu ceva timp, directorul general al compania CFR Calatori, Iosif Szentes, a dispus incredintarea, fara licitatie , a sumei de 7.200.000 de lei, adica circa 1.600.000 de euro, catre societatea „Informatica Feroviara” pentru prestarea de servicii informatice.
Potrivit informatiilor , incredintarea acestei sume mari de bani s-a facut si ca urmare a faptului ca Iosif Szentes este prieten bun cu Valentin Dorobantu, fostul controversat director al CFR Calatori, ajuns acum la operatorul privat Regiotrans Brasov, iar sotia lui Dorobantu este sefa la „Informatica Feroviara” . Trebuie precizat ca nu este prima data cand CFR Calatori da sume mari de bani, fara licitatie, catre „Informatica Feroviara” si aceata metoda a aplicat-o si fostii directori Valentin Dorobantu si Vasile Secara, iar acum Szentes continua practica predecesorilor sai.
Insa, aceasta atribuire cu dedicatie nu se putea face fara acordul celor doua doamne care dirijeaza si aranjeaza de multi ani, in funtie de interese, toate achizitiile si licitatiile de la CFR Calatori- Carmen Maria Popescu si Elena Miu. Nu trebuie omis faptul ca Dorobantu si Szentes au fost primii care, in 2012, au „tesut” mersul trenurilor in interesul operatorilor privati. Iosif Szentes este cunoscut in randul ceferistilor ca un sustinator infocat al operatorilor de transport feroviar de calatori, in special a mersului cadentat, care au prins viteza in mandatul lui Radu Berceanu si Anca Boagiu.
Trebuie precizat ca in 2012, odata cu venirea in fruntea Ministerului Transporturilor a lui Ovidiu Silaghi, la conducerea CFR Calatori a fost impus tandemul garantat si sustinut de controversatul Gruia Stoica, adica Stefan Roseanu- Valentin Dorobantu, iar Iosif Szentes a devenit consilierul acestora. Ulterior, Roseanu a fost inlocuit la sefia CFR Calatori cu Valentin Dorobantu, iar Szentes a ramas pe pozitie.In acea perioada, Roseanu, Dorobantu si Szentes au „tesut” mersul trenurilor de asa natura incat sa devalizeze compania de stat, dar sa prospere operatorii privati de transport feroviar de calatori. Ulterior, in 2013, Dorobantu si Szentes au repetat reteta aplicata in 2012 care a pagubit la greu CFR Calatori”