Ministrul Transporturilor, Ramona Manescu, a declarat sambata, in emisiunea “Income” difuzata de Antena 3, ca in urma controalelor derulate la CFR SA de Corpul de Control si Curtea de Conturi, a depus plangeri penale impotriva fostei conduceri la Parchet si la Directia Nationala Anticoruptie (DNA), ca urmare a neregulilor constatate, dosarele aflandu-se in prezent in investigare.
“Mi-as dori ca cei din Consiliul de Administratie si conducerea executiva sa lucreze impreuna, in favoarea companiei, pentru ca pana acum s-a dovedit ca cei din conducerea acestei companii au lucrat mai putin in favoarea companiei, favorizand mai mult concurenta. Suntem obligati, in momentul in care efectuam un control si din control reiese ca au fost abuzuri, sa facem plangeri penale. Am facut, sigur ca da, am facut plangeri penale acum doua saptamani cand am finalizat controalele, au fost depuse si la Parchet si la Directia Nationala Anticoruptie. Ei deja studiaza dosarele si este o procedura in care noi nu putem interfera in niciun caz, dar dosarele sunt in investigare la cele doua structuri”, a explicat Ramona Manescu.
Ministrul Transporturilor a mai precizat ca, in urma controalelor efectuate la CFR SA, s-a demonstrat ca cei din conducere au actionat in favoarea concurentei, in detrimentul companiei feroviare. Ramona Manescu a facut referire in special la fostul sef al CA al CFR, Florin Kubinschi.
“Domnul Kubinschi este, din pacate pentru dumnealui, contrazis de controlul efectuat de Corpul de Control si de Curtea de Conturi. Pana acum s-a dovedit ca cei din conducerea acestei companii au lucrat mai putin in favoarea companiei, favorizand concurenta. Suntem obligati atunci cand efectuam un control si daca reiese ca sunt abuzuri, sa facem plangeri penale. Au fost multe nereguli constatate atat de Corpul de Control al ministrului, cat si de catre Curtea de Conturi. Au fost descoperite contracte de comodat si de prestari servicii care au prejudiciat compania cu suma de 4 milioane de lei doar in perioada 2011-2012. Aceste pierderi au continuat si in 2013, astfel ca au ajuns la mai mult de 8 milioane, adica mai mult decat dublu. Aceasta doar din contracte de comodat si de prestari servicii incheiate nelegal”, a mai precizat Ramona Manescu.
Ministrul Transporturilor va implementa in premiera o masura care sa faca diferenta intre managerii buni si cei ineficienti
Ministrul Ramona Manescu a declarat, in exclusivitate pentru Mondo News, ca echipa Ministerului Transporturilor va implementa un mecanism de control si monitorizare a performantei managementului privat, bazat pe obiective si criterii clare, masurabile, astfel incat managerii buni sa fie pastrati, iar cei ineficienti, schimbati.
Masura are ca scop eficientizarea si transparentizarea companiilor de stat controlate de Ministerul Transporturilor, cu alte cuvinte statul va urmari modul in care managementul privat serveste intereselor acestor companii. Mecanismul de supraveghere si control de monitorizare a managementului privat se afla in curs de implementare si va fi introdus in acord cu Ordonanta de Urgenta 109/2011 privind guvernanta corporativa a intreprinderilor.
In acest moment, controlul si monitorizarea performantelor manageriale lipseste in majoritatea cazurilor, de aceea exista derapaje in sistem si se vorbeste despre esecul proiectului.
“Voi pune in aplicare un mecanism de supraveghere si control de monitorizare a managementului privat. Tot ce inseamna participatii pe care Ministerul Transporturilor, ca reprezentant al statului, le are in administrare. Prin acest mecanism de supraveghere si control nu vom face decat sa aplicam Legea 109 in favoarea statului. Atata timp cat avem companii de stat in subordine, noi trebuie sa actionam, asa spune si Ordonanta 109, ca buni proprietari, indiferent ca ne numim manageri privati. Ceea ce se intampla in momentul de fata in foarte multe companii, ne arata ca acesti manageri privati nu numai ca nu actioneaza ca buni proprietari, dimpotriva, favorizeaza concurenta privata. Concurenta este libera, binevenita, dar atata timp cat reprezentam o companie, fie ea si de stat, trebuie sa fim loiali si sa tinem cu compania pe care o reprezentam”, a declarat, in exclusivitate pentru Mondo News, Ramona Manescu.
Adunarea Generala a Actionarilor Companiei Nationale Cai Ferate ‘CFR’ a decis, vineri, revocarea din functie a membrilor Consiliului de Administratie, pe motiv ca acestia au exercitat un management defectuos, care a afectat situatia financiara a companiei.
Potrivit unui comunicat al Ministerului Transporturilor, au fost constatate o serie de nereguli grave in actul de management al administratorilor, precum neindeplinirea obligatiei de supraveghere si control a executivului companiei, ceea ce a permis perpetuarea unor acte prejudiciabile pentru companie savarsite de executiv si constatate de organele de control, dar si incalcarea prevederilor Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr.109/2011 privind guvernanta corporativa a intreprinderilor si a altor prevederi legale.
Totodata, Adunarea Generala a Actionarilor a numit noi membri ai Consiliului de Administratie ai CNCF CFR. Acestia sunt: Ovidiu Petrisor Artopolescu, membru al consiliului de supraveghere al Transelectrica, Ovidiu Putura, secretar de stat in Ministerul Justitiei, Victor Cionga, managing partner la AZ Capital Advisors, Florin Luca, consultant financiar, si George Ciobanasu, auditor financiar.
Acestia au fost evaluati si validati de consortiul de consultanti alcatuit din PriceWaterhouseCoopers, George Butunoiu Group si David & Baias, precizeaza MT.
Secretarul de stat in Ministerul Justitiei Ovidiu Putura a fost ales joi presedinte al noului Consiliu de Administratie al companiei CFR Infrastructura.
Demisia.
Valentin Dorobanţu a fost impus director general al CFR Călători de către fostul ministru al Transporturilor , Relu Fenechiu, care, ulterior, l-a pus manager privat la această companie.
Ca director general la CFR Călători, Valentin Dorobanţu avea un salariu lunar de circa 6.000 de lei, iar acum, ca manager privat, încasează în jur 10.000 de euro.
Totodată, Valentin Dorobanțu a desfiinţat in decembrie 2013 peste 200 de rute rentabile deservite de CFR Călători, pentru ca ulterior aceste trasee, in mare parte, să fie cedate către operatorii privaţi”
La toate acestea mai adugati, sute de milioane de euro bagati in achizitii prin negociere cu si fara publicare, adica fara licitatii publice , plus suplimentari substantiale in euro, ale acestora, dupa bunul sau plac, in conditiile in care societatea nu are bani iar salariatii , aproximativ 14 000, au fost obligati la 8 zile de contract suspendat fiecare in cursul anului 2013.
Dupa mine, potopul!
Aceasta pare sa fie singura strategie manageriala dupa care se
calauzeste Valentin Dorobantu in conducerea CFR Calatori. Astfel, in
doar cateva luni, noul „manager privat”, dupa cum scrie acum pe cartea
de munca a fostului director, a desfiintat nu mai putin de 200 de
trenuri rentabile. Acum, s-ar putea crede ca poate lucrurile nu mergeau
bine si atunci seful a fost nevoit sa ia masuri drastice… Numai ca
aceleasi rute, care au fost apoi cedate operatorilor privati, produc
bani frumosi pentru acestia. Totul a fost posibil prin punerea celor mai
rentabile curse la ore total nepotrivite si umflarea preturilor
biletelor, astfel ca, in scurt timp, calatorii au disparut cu totul din
trenurile companiei de stat. In schimb, la organizarea licitatiilor
intervalului orar, firmele de casa ale „caracatitei Fenechiu” au primit
cele mai bune ore.”
Dna ministru trimiteti DNA si la cfr calatori,unde dorobantu valentin uns manager smart de puscariasu fenechiu, continua devalizarea statului roman, fara niciun “stres” 🙂
DE CE NU OPRITI JAFUL ?