Chinezii incep analizele tehnice pentru trenul de mare viteza spre Constanta via Bucuresti. Aflat in China, vicepremierul Liviu Dragnea a semnat un memorandum cu vicepresedintele Comisiei Nationale pentru Reforma si Dezvoltare a Chinei pentru inceperea analizelor tehnice premergatoare liniei feroviare de mare viteza spre Constanta via Bucuresti si modernizarii inelului feroviar Bucuresti.
Fostul ministru al Transporturilor, Ramona Manescu, declara, la finele anului trecut, ca Romania vrea sa atraga investitori chinezi in mai multe proiecte de transport, prioritara fiind realizarea unei linii feroviare de mare viteza de la granita cu Ungaria pana la Constanta, prin Bucuresti, avand un cost estimat de 11 miliarde euro.
Ramona Manescu a aratat ca proiectul care va lega Bucuresti de Viena ar avea un impact major asupra cresterii numarului de pasageri pe calea ferata si ar permite circulatia trenurilor cu viteze de peste 200-250 km la ora.
Analizele tehnice vor fi efectuate gratuit de catre partea chineza. Documentul nu face referire la modernizarea caii ferate care leaga nordul si sudul Romaniei.
Luni, vicepremierul Liviu Dragnea l-a rugat pe omologul sau chinez, Zhang Gaoli, sa intervina la Comisia Nationala pentru Reforma si Dezvoltare a Chinei pentru urgentarea semnarii acordului de constructie a liniei feroviare de mare viteza spre Constanta, precum si de modernizare a altor retele feroviare.
Cei doi oficiali s-au intalnit, luni, la Beijing, si printre subiectele de interes comun abordate s-au aflat si realizarea a trei proiecte importante, respectiv linia feroviara de mare viteza spre Constanta via Bucuresti, modernizarea inelului feroviar al Bucurestiului, precum si modernizarea caii ferate care leaga nordul si sudul Romaniei, respectiv granita cu Republica Moldova, de granita cu Bulgaria, la Ruse.
El a adaugat ca, la scurt timp dupa intrevederea cu Zhang Gaoli, a primit “semnale” ca omologul sau chinez a vorbit cu factorii de decizie ai Comisiei si ca marti se va incerca finalizarea discutiilor si semnarea acordului.
In luna noiembrie, fostul ministru al Transporturilor Ramona Manescu a anuntat ca Romania vrea sa atraga investitori chinezi in mai multe proiecte de transport, prioritara fiind realizarea unei linii feroviare de mare viteza de la granita cu Ungaria pana la Constanta, prin Bucuresti, avand un cost estimat de 11 miliarde euro.
Ministrul a aratat ca proiectul care va lega Bucuresti de Viena ar avea un impact major asupra cresterii numarului de pasageri pe calea ferata si ar permite circulatia trenurilor cu viteze de peste 200-250 km la ora.
Alte proiecte pe care autoritatile le-au propus partii chineze vizeaza modernizarea inelului feroviar din jurul Capitalei, linia de cale ferata Iasi-Giurgiu sau dezvoltarea a doua terminale multimodale pentru Portul Constanta.
Vicepremierul Liviu Dragnea se afla, in perioada 20-26 martie, in vizita de lucru in China, el fiind si coordonatorul Comitetului interministerial pentru monitorizarea indeplinirii angajamentelor asumate de Romania cu ocazia Reuniunii, la Bucuresti, in 26 noiembrie 2013, a sefilor de Guvern ai Republicii Populare Chineze si statelor Europei Centrale si de Est. Comitetul a fost infiintat in decembrie 2013.
Foto: Economica
Practici mafiote la conducerea CFR Calatori ???
Dl. DAN SOVA , MINISTRUL TRANSPORTURILOR , AVETI O MARE PROBLEMA LA CFR CALATORI ACOLO UNDE FOSTUL MINISTRU AL TRANSPORTURILOR , RAMONA MANESCU A INAINTAT UN RAPORT CU “IZ” PENAL CATRE DNA SI POLITIA TRANSPORTURI BUCURESTI DE PESTE 90 DE PAGINI DE UNDE REZULTA CLAR CUM A FOST DEVALIZATA ACESTA SOCIETATE IN MAI PUTIN DE UN AN DE ZILE SI DE CATRE CINE? MAI MULT ACEST RAPORT NU REFLECTA DECAT MAXIM 30 % DIN REALITATEA EXISTENTA IN ACEST MOMENT LA CFR CALATORI , SOCIETATE CARE ESTE CONDUSA DE MANAGERUL PRIVAT VALENTIN DOROBANTU , PLATIT DIN BANI PUBLICI, CU CIRCA 9000 DE EURO LUNAR? DECI VA REVINE SARCINA SI OBLIGATIA SA FACETI CURATENIE LA CFR CALATORI IAR DIFERENTA DE PROCENTE RAMASA DE LA CONTROLUL PRECEDENT(ASCUNSA?) SA O “ANALIZATI IMPREUNA CU CORPUL DE CONTROL PE CARE-L PASTORITI. DE CE SE MAI AFLA IN FUNCTIE VALENTIN DOROBANTU , CONFORM CODULUI MUNCII NU TREBUIA CEL PUTIN SUSPENDAT PANA LA ELUCIDAREA PLANGERII PENALE …?
Un offshore înregistrat în Ciudad de Panama, în Republica Panama, având un capital social de 1.000 de dolari şi un birou în Geneva, Elveţia, a încheiat recent cu CFR Călători un acord-cadru în valoare finală de 1.750.950 dolari SUA pentru livrarea de piese pentru locomotive diesel electrice. Firma câştigătoare se numeşte Electric & Diesel Locomotiv Corporation şi a fost singura companie care a trimis o ofertă în cadrul procedurii de atribuire organizate de CFR Călători. Procedura aleasă de conducerea CFR Călători a fost de tip “negociere, cu publicarea unui anunţ în prealabil” pe portalul achiziţiilor publice şi în jurnalul european de profil, reprezentanţii CFR Călători precizând că au optat pentru această variantă – prevăzută de legislaţia în domeniu – şi nu pentru cea a licitaţiei deschise tocmai pentru a “putea trage în jos de preţ”. Cu toate acestea, oferta offshore-ului a fost declarată “admisibilă”, iar valoarea finală a contractului a fost mai mare decât estimarea iniţială a contractului. Astfel, estimarea iniţială a valorii contractului – suma pe care şefii CFR Călători au preconizat că o vor cheltui cu acest acord-cadru – a fost de 1.716.483 dolari fără TVA, dar valoarea finală a fost de 1.750.950 USD fără TVA, adică 5.851.677 lei. O diferenţă peste valoarea contractului de 34.467 de euro”
IN CE TARA TRAIM ?
DNA TREBUIE SA INCHIRIEZE UN AUTOCAR CA SA RIDICE SI “SLUGILE” MANAGERULUI “SMART” DE LA CFR CALATORI.
AJUNGE CU BATAIA DE JOC PE BANI PUBLICI. DOROBANTU VALENTIN, ALEXANDRA GATEJ,CLAUDIU DUMITRESCU, DANA RACHILA GALBEN, CARMEN MARIA POPESCU, MIU ILEANA, MANTESCU CRISTINA, LILIANA CONSTANTINESCU, MANTOIU CORNEL, ZAHARIA ADRIAN, MARCELA NAE, ZAMFIR EMIL, PROTOPOPU GABRIEL, NITA ROBERT, TIMIS BOGDAN,CRINTEA STEFAN, ETC. PROTAGONISTII AFACERILOR “IN TOTALITATE LEGALE”?
LA PUSCARIE CU VOI , HAHALERELOR !
IN CE TARA TRAIM ?
DNA TREBUIE SA INCHIRIEZE UN AUTOCAR CA SA RIDICE SI “SLUGILE” MANAGERULUI “SMART” DE LA CFR CALATORI.
AJUNGE CU BATAIA DE JOC PE BANI PUBLICI. DOROBANTU VALENTIN, ALEXANDRA GATEJ,CLAUDIU DUMITRESCU, DANA RACHILA GALBEN, CARMEN MARIA POPESCU, MIU ILEANA, MANTESCU CRISTINA, LILIANA CONSTANTINESCU, MANTOIU CORNEL, ZAHARIA ADRIAN, MARCELA NAE, ZAMFIR EMIL, PROTOPOPU GABRIEL, NITA ROBERT, TIMIS BOGDAN,CRINTEA STEFAN, ETC. PROTAGONISTII AFACERILOR “IN TOTALITATE LEGALE”?
LA PUSCARIE CU VOI , HAHALERELOR !
Trebuie facute caii ferate scurte de legatura : Pitesti – Valcea, Sighisoara – Targu Mures, Bacau – Moinesti, Bicaz – Gheorgheni, Iasi – Botosani, Cluj – Zalau. Sunt de facut dublari si electrificari : Iasi – Tecuci, Constanta – Mangalia, Brasov – Sibiu, Cluj – Oradea – Arad.