Tribunalul Bucuresti a decis, sambata noapte, cercetarea in LIBERTATE, sub CONTROL JUDICIAR, a patronilor clinicilor MEDAS, sotii Simona Ateia si Abd Halal Ateia, si a celorlalte persoane retinute in dosarul de evaziune fiscala si spalare de bani.
Anchetatorii i-au retinut, vineri, pe Simona Iolanda Ateia, Abd Halal Ateia, Andrei Petre Rosca, Dana Iulia Chiotan, Valentin Ion Durla, Shaaban Badawy, pentru evaziune fiscala, si pe Maria Voichita Cociasu, Mohmed Majed, Anca Coman, Mariana Cristina Vladut si Valentin Olteanu, pentru complicitate la evaziune fiscala.
Procurorii Parchetului Tribunalului Bucuresti au dispus punerea in miscare a actiuni penale fata de cele 11 persoane si au cerut Tribunalului Bucuresti arestarea lor preventiva pentru 30 de zile.
Citeste si: CAZUL MEDAS: Patronii clinicilor si alte 9 persoane, retinuti pentru 24 de ore
Judecatorul de drepturi si libertati de la Tribunalul Bucuresti a respins propunerea procurorilor si a dispus masura CONTROLULUI JUDICIAR in cazul patronilor clinicilor MEDAS si al celorlalte persoane cercetate alaturi de acestia.
Decizia poate fi contestata la Curtea de Apel Bucuresti.
Potrivit Parchetului Tribunalului Bucuresti, in perioada 2008-2014, inculpatii, in calitate de administrator de drept sau de fapt, au conceput o schema de fraudare a TVA prin utilizarea mai multor societati comerciale, toate tranzactiile fiind desfasurate intre societati comerciale controlate de acestia.
Citeste si: Suspectii in cazul MEDAS cumparau terenuri si le revindeau FICTIV la preturi de 100 de ori mai mari
Ca mod de operare, una dintre societati achizitiona bunuri imobile de la persoane fizice, la pretul pietei. Prima societate care achizitiona terenul era de obicei o societate creata pentru a functiona ca “firma fantoma”, asociatii fiind cetateni straini, au precizat procurorii.
Sursa foto: ro.stiri.yahoo.com
“Zeci de trenuri private circulă ilegal pe rutele CFR Călători. De câteva luni, câteva zeci de trenuri ale operatorilor feroviari privaţi de transport persoane circulă ilegal pe rute rentabile operate de CFR Călători, păgubind astfel, zilnic, compania de stat cu sume mari de bani. Operatorii privaţi beneficiază de subvenţii foarte mari pentru transportul de călători, în timp ce compania de stat se prăbuşeşte ca urmare a concurenţei neloiale. Astfel, prin acest mod de acordare a subvenţiilor, operatorii privaţi au încasat anual sume enorme de bani de la Ministerul Transporturilor. Între timp, Dorin Maer, Ştefan Roşeanu şi Valentin Dorobanţu, directorii impuşi politic la şefia companiei CFR Călători, din 2012 şi până în 2014, au fost preocupaţi să promoveze interesul operatorilor privaţi de transport persoane. Fiecare dintre aceştia a avut grijă ca în fiecare an să „ţeasă” mersul trenurilor în interesul operatorilor privaţi şi nicidecum al companiei de stat. Căpuşare subvenţionată. Când fostul ministru al Transporturilor, Ramona Mănescu, se pregătea să predea mandatul, iar Valentin Dorobanţu era încă manager privat la CFR Călători, s-a regizat o inginerie feroviară de proporţii. Legislaţia actuală stipulează că rutele feroviare de transport persoane nerentabile operate de CFR Călători, în regim social, adică trenuri personale (regio), pot fi exploatate de către operatorii privaţi pe baza unor subvenţii acordate de Ministerul Transporturilor. Însă tot legislaţia românească precizează că atribuirea rutelor nerentabile se face prin licitaţie, iar traseele adjudecate sunt incluse în mersul trenurilor care apare la sfârşitul fiecărui an. Dar fostul manager privat Valentin Dorobanţu, susţinut tacit de directorul Direcţiei Feroviare din Ministerul Transporturilor, Claudiu Dumitrescu, au acceptat ca pe mai multe rute rentabile operate de CFR Călători să fie introduse mai multe trenuri ale operatorilor privaţi. „S-au introdus ilegal mai multe perechi de trenuri personale (regio), la anumite ore de vârf, în aşa fel încât să fure călătorii companiei de stat. Însă trenurile private practică tarife mai mici decât CFR Călători ca urmare a subvenţiilor, ceea ce face ca tot mai mulţi călători să meargă cu trenurile private. În plus, dacă trenurile private circulă cu călători sau fără, cuantumul subvenţiei care se încasează este acelaşi. Practic, prin această manevră de concurenţă neloială, compania CFR este căpuşată cu acte în regulă, dar nimeni din Ministerul Transporturilor nu vrea să deranjeze interesele operatorilor privaţi”, a declarat un fost ministru al Transporturilor” Cealaltă firmă beneficiară a bonusurilor feroviare peste rând este Transferoviar Grup Cluj-Napoca. Astfel, de câteva luni, pe ruta Bucureşti- Ploieşti şi retur au fost introduse peste noapte, cinci perechi de trenuri regio. Însă această rută este operată de CFR Călători, fiind una dintre cele mai rentabile din România. Cu toate acestea, automotoarele firmei clujene controlate de Călin Mitică transportă zilnic între 600 şi 1.000 de călători. Cei care călătoresc cu Transferoviar Grup Cluj-Napoca sunt obligaţi să achite o rezervare de loc, de 1,5 lei, deşi la trenurile regio nu există şi nu se plăteşte rezervarea de loc. Astfel, călătorul, în loc să achite 7,5 lei pentru un bilet Bucureşti-Ploieşti, este obligat să mai dea în plus încă 1,5 lei, adică 9 lei, deşi firma beneficiază de subvenţie. Pe aceeaşi rută, un bilet emis de CFR Călători costă 7,5 lei, dar subvenţia încasată de compania de stat este mult mai mică decât firma clujeană. HA, HA, HA… „Am intervenit la cei abilităţi prin lege să reglementeze aceste situaţii, dar până acum nimic nu s-a întâmplat”, Vasile Secară, preşedintele Consiliului de Supraveghere al CFR